• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Ore

Yes, jag ska försöka hålla er uppdaterade. Kram så länge

• Parnassia

Håller alla tummar för Ore!! BF+3 är en bra dag för barnafödande, min skrutta kom då.
    Lycka till!

• Snorkfröken77

Ore - Vad spännande!!! Lycka till nu!!!!

Blivande - Grattis till så många äggblåsor, det kan ju bara bli hur många ägg som helst av det?! Superskoj! Jag ser fram emot flera rapporter.

Snaily - Vilket skit med tant och minus skönt att ni har IVF på g nu iaf så ni har något annat att fundera på. *kram*

Apropå löpning, har försökt börja med detta många gånger, men det är bara att konstatera att min kropp är inte skapt för det...Sista gången jag försökte springa tvingade jag min make att lova mig att om jag skulle få för mig något dylikt igen så ska han slå något hårt i huvudet på mig...

Ego - Mår bättre idag men är sliten, sitter och jobbar hemifrån. Fick en blodblandad flytning igår som varade i ca 5 min. Mycket skumt (kanske berodde på min kropps dåliga skick igår) . Trodde jag skulle få tant idag pga av det men tempen har inte dippat än så idag är det inte dags, hon kanske kommer imorgon som hon ska, det vore ju trevligt med lite punktlighet från damen ifråga.

• Snorkfröken77

(och nej, jag försöker varken lura er eller mig själv, jag är som vanligt lite förhoppningsfull och kommer antagligen bli jätteledsen när tantfan visar sig)

• start september

Jag får troligen vänta till på fredag innan skrapningen ska ske. Jag har ju inte ont någonstans så det känns ok.

• Parnassia

Nu har jag läst ikapp lite, ni har varit flitiga i helgen!

September: hoppas allt går bra för dig den här veckan, jag håller tummarna.
    Håller också tummarna för Blivande Fru L:s ÄP!

PB: Kul med fotbollslaget både för maken och sonen. Nu är det din tur att hitta nåt! Lycka till med IVF-samtal också!

Telis: Såg att du redan köpt apotekets BH, den hade jag med, den var bra och skön tyckte jag, men lite knöligt var det att få fram behaget när det var amningsdags... Mina bästa amn-BH:ar köpte jag i Ullared. Märket heter nog Trofé, det borde ju finnas på fler ställen. Eller bor du långt därifrån?

Ang Vickans problem med att få svårigheter att någ musplattan. Köp en trådlös mus!

Ego: Har varit på kort weekend i Kalmar. Trevligt men ruggigt! God mat, fin frukost och en sväng på slottet hann vi med innan vi avslutade på IKEA med lite shopping och lunch. Är så sugen på att handla en del nya bebis grejer, men jag _ska_ inte handla mer innan februari!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter