JO det är en KVINNOSYN!!!! Hur många gånger ska jag behöva säga det!!! Jag anser att det är det, men INTE du uppenbarligen, så kom inte och säg att jag ska skriva något annat som jag vet att det inte är!
Nu pratar vi inte om hitlerhälsningen, för det har inte förekommit i Svenska kyrkan vad jag vet! För det är helt olika saker, hets mot folkgrupp tycker jag inte går att jämföra med brudöverläming! Jag är aktiv i den Svenska kyrkan, är troende och kämpar för förbättrade kvinnosyner OCH ändringar av symboler, som brudöverlämnig!
Det är INTE fel av mig att vilja kämpa på att förbättra synen och symboliken i en överlämning, för dom som tycker det anser jag är trångsynta!
feministbrud skrev 2009-10-09 15:42:13 följande:
Snälla Tess, det är en SYN inte en KVINNOSYN. Jag vet också folk som inte tycker att det är hemskt erent visuellt, men jag vet desto fler som tycker det. Du har fortfarande inte svarat på hur du ser på detta
faktum.Nu ska jag gå över till din planhalva Tycker du att vi ska ändra människosynen i hitlerhälsningen? Flera som vill använda hitlerhälsnmingen skulle få det om vi ändrade människosynen i den. ju fler som använder den, desto färre skulle se det fula i hälsningen.