Nej, min man är mer feminist än vad jag är.
Om det vore tvärt om, att männen vore i underläge så skulle vi istället vara maskulinister och kämpa för männens rätt till jämställdhet.
Vi kämpar för jämlikhet.
Det du skrev tyder på att du tyvärr har gått på den propaganda som i alla tider har använts så fort kvinnor försöker få rätt.
De förlöjligas och man pratar om kvinnor med skägg, okvinnliga kvinnor osv i all oändlighet för att trycka tillbaka dem på sin plats. (Om den överlägsna attityden med "lilla gumman" och liknande redan har misslyckats, den brukar komma först.)
Det är ett vanligt sätt att argumentera när man innerst inne vet att man inte har något på fötterna (några bra argument). Det är inte bara män som använder den tekniken, om man läser i trådarna här så dyker det upp sådant i vissa inlägg ibland när orden tar slut.
Jag erkänner villigt att jag också till viss utsträckning hade gått på detta och talade om feminister på ett sätt som inte alltid var smickrande ända tills min man fick upp ögonen på mig. När han förklarade hur sådan argumentation och personangrepp har använts genom tiderna för att stoppa kampen för jämlikhet mellan könen så skämdes jag över hur lättlurad jag hade varit.
Men, tekniken måste ändå sägas vara väldigt effektiv. Den har lyckats ställa kvinnor mot varandra istället för att man försöker nå samma mål.
För vem vill vara en kvinna med skägg, okvinnlig, rödstrumpa, manshatare, vilja förtrycka män?
Nej, just det, det vill varken du eller jag! På så sätt har vi systematiskt lyckats bli övertalade att motarbeta feminismen, fastän alla som vill ha jämlikhet är feminister.
När män och kvinnor är jämlika så kommer inga feminister att finnas (om några tusen år sådär) eller behövas.
ario skrev 2009-10-10 02:07:35 följande:
hahah, feminstern, fick de bestämma så skulle de låta mannen bli kvinna i huset:P