Jo men det är ju som en liknelse: t.ex att vissa gillar se på rysar filmer, medans andra blir förskräckta eller upprörda av det eller bara inte gillar det. Folk får ju givetvis tycka att det är fult med överlämningar (precis lika mycket som att det finns folk som tycker att färgen rosa är fult), det är inte det som det handlar om här! Folk uppfattar saker olika, men eftersom jag anser (och vet) att det än idag består det av många att kvinnan är under mannen i en brudöverlämning, så tycker jag att det är bara att fortsätta bekämpa sådana!
Man börjar att göra en förändring på kvinnosynen, sedan i vilken ordning det blir om symboliken ändras först, eller om man väljer att gå in med andra eller fler i en överläming vet jag ju givetvis inte. Men för att få igenom en överlämning för både männen och kvinnorna så måste det göras förändringar i överlämningen.
För dock så kvarstår det faktum att det finns MÅNGA som strävar och önskar att ha överlämning. Och det kommer säkerligen att bli fler och fler med tiden också. Ska dom då bara få "rätta sig i ledet" för att...vaddå??
feministbrud skrev 2009-10-09 14:12:03 följande:
Med det visuella menar jag det man ser. Om det man ser får en att tänka på onda saker är det svårt att gilla det man ser, eller hur? Det behöver med andra ord inte bara handla om att man ändrar den gängse synen.Och nej, jag ser inte att kvinnan måste ändra på sig. Jag ändrar hellre traditioner än på kvinnan.