• JuliaAmalia

Fler unga blivande brudar?

Jag tänkte höra om det finns fler lite yngre blivande brudar här på forumet? Jag kommer själv vara 22,5 år när jag gifter mig i juli 2011 (är alltså 20,5 nu). Vore kul om det fanns fler lite yngre kommande brudar! :)

• Svar på tråden Fler unga blivande brudar?
  • Stefan09

Det beror ju helt på men nej det är nog ganska vanligt hur så? Jag tror att det grundar sig i vilken religion man tillhör också.

• JuliaAmalia

Det är ju självklart upp till var och en och jag tror inte att det i så många fall handlar om religion eller inte. Själv vill jag gifta mig innan jag får barn för att det känns rätt. Att man först visar att man vill leva tillsammans resten av livet och att det inte finns några tvivel om det, och sedan skaffar barn.

• Niini
    Stefan09 skrev 2009-09-28 00:17:26 följande:
    En bifråga, hur många har tänka planera barn inom de tre första åren?
    Det tar vi som det kommer, mycket möjligt att det kan bli eftersom jag blir klar sjukskötare julen 2010, gifter mig maj 2011 vid 23-års ålder..
  • JollyO
    Stefan09 skrev 2009-09-28 00:17:26 följande:
    En bifråga, hur många har tänka planera barn inom de tre första åren?
    Tre första åren... Ja det är högst möjligt. För tre år efter vi gifter oss blir jag 27, så det låter rimligt. Kanske börjar ladda för det efter två år kan jag tänka mig Känns viktigt att få tid för bara varandra också!
  • FeliciasMamma

Vi gifter oss den 29/12- 2009, då kommer jag vara 23 år, min man 24 år, och vi har en gemensam dotter på nästan 2,5 år..:)

• yatzy86

Vi gifter oss 5 Juni nästa år och då är jag 23 och min sambo har precis fyllt 25. Våran dotter är då 1,5 år. :)

• tingeling11

Jag kommer att var 22 då men fyller 23 en månad efter

• Stefan09

Det är precis så vi tänker också, att man får lära känna varandra först innan man blandar in ännu fler i relationen. Det är nog det enklaste sättet men inte det ända.

JollyO skrev 2009-09-28 16:23:11 följande:
    Tre första åren... Ja det är högst möjligt. För tre år efter vi gifter oss blir jag 27, så det låter rimligt. Kanske börjar ladda för det efter två år kan jag tänka mig Känns viktigt att få tid för bara varandra också!
  • Zia 20090618

Bara en tanke, man kanske är lite snabb att gifta sig om man inte känner varandra innan utan ska börja lära känna varandra EFTER bröllopet. Varför gifter man sig då kan man ju undra

• P0M

Även om man är ung och gifter sig så kan man känna sin partner väldigt väl. Jag är tjug ett och är tjugo två när vi gifter oss. Känner inte för att skaffa barn än. Vet att båda inte är mogna än för det. Om tre år är vi kanske det. Vi får se och känna efter om några år. Alla förändras hela tiden, inte bra att ta varandra för givet i heller.

Svar på tråden Fler unga blivande brudar?