Fler unga blivande brudar?
Jag tänkte höra om det finns fler lite yngre blivande brudar här på forumet? Jag kommer själv vara 22,5 år när jag gifter mig i juli 2011 (är alltså 20,5 nu). Vore kul om det fanns fler lite yngre kommande brudar! :)
Jag tänkte höra om det finns fler lite yngre blivande brudar här på forumet? Jag kommer själv vara 22,5 år när jag gifter mig i juli 2011 (är alltså 20,5 nu). Vore kul om det fanns fler lite yngre kommande brudar! :)
men! hur lyckades ni med det?! :D :P Vi kommer verkligen inte få något över om vi säljer våran lägenhet och köper hus. Vi blir bankrutta :D :P
Hej, jag är 20 nu och 20 när jag gifter mig den 19/6, fyller 21 några veckor efter bröllopet, mannen min är 24 nu och 24 när vi gifter oss :)
Har fått höra sååå mycket skit iom att jag är så "ung"..
vi är studenter båda två men räknar med att spara 5 tusen i månaden och då har vi inte räknar med våra extra jobb. det går om man vill och räknar lite..
ja vi sparar oxå själva ihop pengarna! tur för honom att jag aldrig velat ha ett stort bröllop bara ;) vi lägger krutet på smekmånaden istället!
Jag och min blivande har varit tillsammans i drygt 6 år när vi gifter oss i augusti 2010. Då fyller jag 24 och han 29 ett par månader efter bröllopet! :) Vi känner att det är helt rätt och att vi vill dela våra liv med varandra. Många motgångar har gjort oss starka tillsammans!
Sen måste jag ju säga att det är lite underligt att folk har mer reaktioner på att unga gifter sig än att de skaffar barn! Att skaffa barn är ju det viktigaste man gör i sitt liv och det absolut största ansvaret man någonsin tar på sig! Kanske kan det vara så att folk blir chockade över att man VÄLJER att gifta sig, men de kan tänka för sig själva att ett barn inte alltid är planerat (även om det kanske är både planerat och efterlängtat)?
Hur som helst - Grattis till er alla, unga som gamla
jag håller helt med dig, folk har höjt på ögonbrynet när jag sagt att jag ska gifta mig men skulle jag säga att jag va gravid hade vi istället fått höra en massa positivt.
Jag tror att det har att göra med att fler unga skaffar barn än gifter sig i dag så det är mer avdramatiserat på nått sätt.
Är det någon ung som bor i stockholm?
Tycker det är en mycket större grej att skaffa barn än gifta sig, då delar man på något från båda. Men när man gifter sig är det ett löfte man ger och inte en annan människa.
Konstigt hur folk ser på saker och ting=S
Vi kommer varit tillsammans 6½ år när vi gifter oss, jag 23 år och sambon 27 (fyller 28 samma år).
Jag kommer att vara 24 när vi gifter oss sommaren 2011, och min m2b 33 :)
Jag kommer vara 24 och fästmannen 26 när vi gifter oss våren 2011. Då kommer vi ha haft 9 underbara år tillsammans!! Han friade i december förra året så vi kommer hinna njuta av förlovningen ett bra tag.. men visst längtar vi!