• JuliaAmalia

Fler unga blivande brudar?

Jag tänkte höra om det finns fler lite yngre blivande brudar här på forumet? Jag kommer själv vara 22,5 år när jag gifter mig i juli 2011 (är alltså 20,5 nu). Vore kul om det fanns fler lite yngre kommande brudar! :)

• Svar på tråden Fler unga blivande brudar?
  • Boringbrick

Vi kommer förmodligen vara 21 och 22 om allt går som det ska. Annars hinner vi nog bli 22 och 23 när vi gifter oss. :) Längtar. Solig

• Emelie 87

Gift i ett år sedan i förrgår. :D

En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Tilda93

Vi gifter oss nästa år (7 juni 2013) och jag är 19 och min blivande 22 år, ( jag fyller 20 månaden efter och min blivande 23 2 månader efter) jag känner min inte alls som BARA 19.. jag känner att det är helt rätt, vi gifter oss på våran 4 års dag men har velat gifta mig med min blivande sen jag mötte hans blick från första gången :)

Och vi har inte alls fått några dåliga responser ifrån familj och vänner. (och släkt) , alla tycker att det ska bli så kul och så :)

• Camilla837

Jag kommer vara 25 när vi gifter oss och min blivande 26. Jag har en dotter sen innan på 5 år och så har vi en liten tjej tillsammans som kommer vara 6 månader vid bröllopet som  går av staplen den 6 oktober.

Tycker inte det handlar om ålder överhuvudtaget. Alla mognar olika fort beroende på vilket liv man lever och vad man har för livserfarenheter. Jag känner mig inte alls omogen och har bestämt mig för att strunta i folk som höjer på ögonbrynen. 

Anser inte att en 35 åring är mer mogen att gifta sig än min, anser att det till och med kan vara tvärtom. Finns ingen garanti för att man är mer redo för ett sådant stort steg för att man är äldre. Förhållandet har samma procent chans att ta slut oavsett ålder. 

Låter kanske lite negativFlört Blir bara så irriterad på folk som ska ha synpunkter angånde ålder, så nu fick jag skriva av mig liteTungan ute

Grattis till alla er unga "mogna" Flört blivande fruar!

• vinter2012

Jag kommer att vara 21 och han kommer att vara 24 när vi gifter oss den 12 dec.  :)

• Tilda93
    Camilla837 skrev 2012-08-22 08:58:22 följande:
    Jag kommer vara 25 när vi gifter oss och min blivande 26. Jag har en dotter sen innan på 5 år och så har vi en liten tjej tillsammans som kommer vara 6 månader vid bröllopet som  går av staplen den 6 oktober.

Tycker inte det handlar om ålder överhuvudtaget. Alla mognar olika fort beroende på vilket liv man lever och vad man har för livserfarenheter. Jag känner mig inte alls omogen och har bestämt mig för att strunta i folk som höjer på ögonbrynen. 

Anser inte att en 35 åring är mer mogen att gifta sig än min, anser att det till och med kan vara tvärtom. Finns ingen garanti för att man är mer redo för ett sådant stort steg för att man är äldre. Förhållandet har samma procent chans att ta slut oavsett ålder. 

Låter kanske lite negativFlört Blir bara så irriterad på folk som ska ha synpunkter angånde ålder, så nu fick jag skriva av mig liteTungan ute

Grattis till alla er unga "mogna" Flört blivande fruar!

Hehe precis! , jag tycker att skaffa barn är en SÅ mycket större sak att göra! än att gifta sig.
    Har en massa i min närhet som säger att dem inte tänker gifta sig än på MÅNGA år då dem tycker det är stor sak, men har skaffat barn.. hm.. vilket är störst? , vi ska gifta oss innan barn då jag tycker det är viktigt..
    och skulle det vara så att vi inte vill vara gifta längre så kan vi skriva på lite papper och så behöver vi inte ses något mer.. men barn är ett ansvar i MINST 18 år!

Så tycker jag iallafall :)
  • suewy

Vi båda två kommer ha fyllt 23 år när vi gifter oss 1/6-2013.. Finns inga barnplaner på kartan, vi ska ut och resa och se oss om innan, men giftemålet är viktigt för oss, vi är inte troende eller något sådant, men efter 7,6 år tillsammans är det dags (; Vi kommer ha varit ihop i 8 år och några dagar när vi gifter oss.. Vi träffades när vi var 15 år gamla och har hållt ihop genom precis allt, så nu är det fanimej dags (;

• Camilla837
    Tilda93 skrev 2012-08-22 15:27:38 följande:
    Hehe precis! , jag tycker att skaffa barn är en SÅ mycket större sak att göra! än att gifta sig.
    Har en massa i min närhet som säger att dem inte tänker gifta sig än på MÅNGA år då dem tycker det är stor sak, men har skaffat barn.. hm.. vilket är störst? , vi ska gifta oss innan barn då jag tycker det är viktigt..
    och skulle det vara så att vi inte vill vara gifta längre så kan vi skriva på lite papper och så behöver vi inte ses något mer.. men barn är ett ansvar i MINST 18 år!

Så tycker jag iallafall :)
    Håller med dig, skaffar man barn har man ett ansvar hela livet och det krävs att man kan uppföra sig vuxet. Är man gift kan man fortfarande bete sig som 15 om villFlört
  • moa2012

jag och min man gifte oss den 11 aug i år och jag är 25 år och min man 22 år =) vi har en dotter på 4.5 år och försöker kämpa på bebis nr 2..det går inte riktigt vägen men men ..det vänder snart hoppas jag..

• Tilda93
    Camilla837 skrev 2012-08-22 16:12:32 följande:
    Håller med dig, skaffar man barn har man ett ansvar hela livet och det krävs att man kan uppföra sig vuxet. Är man gift kan man fortfarande bete sig som 15 om villFlört
    Hehe precis! :)
  • Tilda93
    moa2012 skrev 2012-08-22 21:03:39 följande:
    jag och min man gifte oss den 11 aug i år och jag är 25 år och min man 22 år =) vi har en dotter på 4.5 år och försöker kämpa på bebis nr 2..det går inte riktigt vägen men men ..det vänder snart hoppas jag..
    Grattis :), Håller tummarna och ger er en lyckospark :)

Det jag har märkt från dem som försöker och det inte går vägen så är man nog för insatt i det hela och så.. försök att snapla av och ´låta det komma´´ , jag vet inte själv hur det är.. men det är vad många har sagt själva :)
  • moa2012
    Tilda93 skrev 2012-08-22 21:18:02 följande:
    Grattis :), Håller tummarna och ger er en lyckospark :)

Det jag har märkt från dem som försöker och det inte går vägen så är man nog för insatt i det hela och så.. försök att snapla av och ´låta det komma´´ , jag vet inte själv hur det är.. men det är vad många har sagt själva :)
    tack =),
    jag har oxå hört det och det fanns mkt press innan bröllopet och mkt stress med olika saker..jag hoppas det ska gå bättre nu och att jag ska slappna av mer =)
  • Tilda93
    moa2012 skrev 2012-08-23 18:46:54 följande:
    tack =),
    jag har oxå hört det och det fanns mkt press innan bröllopet och mkt stress med olika saker..jag hoppas det ska gå bättre nu och att jag ska slappna av mer =)
    :)
    Joo precis! , håller tummarna för er! :) , snapla av och låt det komma :)
    och här får ni en lyckospark ;) hehe
Svar på tråden Fler unga blivande brudar?