• JuliaAmalia

Fler unga blivande brudar?

Jag tänkte höra om det finns fler lite yngre blivande brudar här på forumet? Jag kommer själv vara 22,5 år när jag gifter mig i juli 2011 (är alltså 20,5 nu). Vore kul om det fanns fler lite yngre kommande brudar! :)

• Svar på tråden Fler unga blivande brudar?
  • Lundegård

Hej,
    nu lägger jag mig i med en ny fråga i diskussionen. Vi har varit ihop 1,5 år och blev just förlovade. Jag har känt honom i drygt två år, träffat familj och vi trivs väldigt bra ihop. Vi flyttade ihop direkt nästan när vi blev ihop, så kära var vi och ÄR fortfarande. Nu när vi är förlovade hoppade jag direkt på hela den här bröllopshärvan men frågar ändå mig själv, är det för tidigt? Ingen av oss har särskilt bra ekonomi, jag är student och han har inget särskilt tryggt jobb för tillfället, dock en bra utbildning.

Men jag VILL. För jag VILL skaffa barn snart.. längtar mycket redan nu, och då är jag ändå ung fortfarande.. Men vill man så vill man. Då är frågan, kan man komma undan med ett relativt litet bröllop om ett år eller kommer man att hata sig själv senare när man inser hur mycket finare man kunde ha gjort allt om man hade väntat några år? Jag bara undrar...

• Snuffisen

Lundegård

Jag hade alltid drömt om ett pampigt bröllop med trerätters och hela kalaset, men nu när vi snart ska förlova oss har vi bestämt oss för att göra det litet och intimt, kanske tom bara han och jag och sen lägga pengar på resa, ringar och fotograf. Och det känns helt rätt.

Vill du lägga typ 100 000 på en dag? Vi ville verkligen inte det. Fråga er vad ni vill med er dag, är det viktiga att det är en stor fest eller att ni blir man och hustru? För oss är det viktigaste det sistnämnda.

Gör det som känns rätt för er och gör en plus och minuslista. Ni kan ju komma billigare undan om ni gör mycket själva också! Lycka till!

• Shiosan

Vi flyttade ihop efter att vi varit tillsammans i 1 månad bara, för det var vad som passade in i tiden just då och det har gått jätte bra :) När vi gifter oss i April 2010 har vi bott ihop i över tre år och varit förlovade i 2 år. Jag tror att man ska gå på känslan! Vi har gått igenom så mycket ihop och känner varandra utan och innan, det här kan inte bli mer än rätt. Tror att man ska våga lita på sin magkänsla och göra det man känner för. Så länge det inte drabbar någon annan än dig om det skiter sig (alltså inte handlar om att skaffa barn till exempel) så är det väll bara att testa, går det inte så går det inte och då är det synd, men världen går inte under.

Tror att man måste våga leva här och nu och inte förstora upp allting, livet blir mycket lättare då =)

• Mrs Ida

Jag är 25 nu och kommer gifta mig om 5-7 år beroende på hur ekonomin ser ut..

• katmil

Jag är 21 år vart tillsammans med min kille när jag var 17 vi förlovade oss efter 8 månader,vi hade planer att göra det tidigare men gjorde det inte. Nu 4 år senare har vi blivit sambos och flyttat till en helt ny stad där vi bara känner varandra, och vad kan inte tära mer på ett förhållande än de?
    Jag trivs otroligt bra och efter 3 år tillsammans bestämde vi oss för att skaffa ett till litet liv, nä jag pratar inte om ett barn, vi skaffades oss en hund hon är nu snart ett år och en stor del i vårat liv. Vi har båda pratat om att gifta oss snart då vi varit förlovade i 3 år, men ubildning och jobb kommer först för att vi ska få det familjebröllop vi vill ha =)! Lycka till ni andra unga som gifter er, jag håller på er!

• Maldita

Jag och min sambo är 23 och 24... Vi gifter oss nästa år! Inte så extremt ungt men.

• flizz

Värst va folk flyttar ihop och förlovar sig tidigt,
    jag är ung blott 18 år har snart varit tillsammans med min kille i 4 år.
    Vi flyttade ihop efter 2½ år och förlovade oss efter lite mer än 3½ år.

Måste bara till lägga att jag inte tycker det är fel att "gå fort fram"

• lovestory87

Jag och min m2b ska gifta oss nu i december, och då har vi varit tillsammans i nästan 6 mån, och känt varandra lika länge. Vi förlovade oss 3 månader efter att vi träffats och då friade han också, precis som det ska vara ;). Innan jag träffade honom skulle jag aaldrig gifta mig och klagade bara på folk som gjorde det "vad är det för mening när man ändå kommer skilja sig sen?" tänkte jag. Tor det lätt blir att man tänker så när man inte träffat den rätta än... :P

• Kråke

jag kommer vara 24 när jag gifter mig i maj =)
    Friade efter 5 år tillsammans.

Svar på tråden Fler unga blivande brudar?