• JuliaAmalia

Fler unga blivande brudar?

Jag tänkte höra om det finns fler lite yngre blivande brudar här på forumet? Jag kommer själv vara 22,5 år när jag gifter mig i juli 2011 (är alltså 20,5 nu). Vore kul om det fanns fler lite yngre kommande brudar! :)

• Svar på tråden Fler unga blivande brudar?
  • Lundegård

Hej,
    nu lägger jag mig i med en ny fråga i diskussionen. Vi har varit ihop 1,5 år och blev just förlovade. Jag har känt honom i drygt två år, träffat familj och vi trivs väldigt bra ihop. Vi flyttade ihop direkt nästan när vi blev ihop, så kära var vi och ÄR fortfarande. Nu när vi är förlovade hoppade jag direkt på hela den här bröllopshärvan men frågar ändå mig själv, är det för tidigt? Ingen av oss har särskilt bra ekonomi, jag är student och han har inget särskilt tryggt jobb för tillfället, dock en bra utbildning.

Men jag VILL. För jag VILL skaffa barn snart.. längtar mycket redan nu, och då är jag ändå ung fortfarande.. Men vill man så vill man. Då är frågan, kan man komma undan med ett relativt litet bröllop om ett år eller kommer man att hata sig själv senare när man inser hur mycket finare man kunde ha gjort allt om man hade väntat några år? Jag bara undrar...

• Snuffisen

Lundegård

Jag hade alltid drömt om ett pampigt bröllop med trerätters och hela kalaset, men nu när vi snart ska förlova oss har vi bestämt oss för att göra det litet och intimt, kanske tom bara han och jag och sen lägga pengar på resa, ringar och fotograf. Och det känns helt rätt.

Vill du lägga typ 100 000 på en dag? Vi ville verkligen inte det. Fråga er vad ni vill med er dag, är det viktiga att det är en stor fest eller att ni blir man och hustru? För oss är det viktigaste det sistnämnda.

Gör det som känns rätt för er och gör en plus och minuslista. Ni kan ju komma billigare undan om ni gör mycket själva också! Lycka till!

• Shiosan