• JuliaAmalia

Fler unga blivande brudar?

Jag tänkte höra om det finns fler lite yngre blivande brudar här på forumet? Jag kommer själv vara 22,5 år när jag gifter mig i juli 2011 (är alltså 20,5 nu). Vore kul om det fanns fler lite yngre kommande brudar! :)

• Svar på tråden Fler unga blivande brudar?
  • Superstarfia
    nikitakatt skrev 2009-09-09 15:40:47 följande:
    Så tänker vi också nu fast vi ska nog catera varmrätt och¨tårta och sen får vi hjälp med förrätt och nån liten efterrätt.. det jobbiga med att hyra bara lokalen är hur man löser allt praktiskt. vi kom på nyss att vi måste lösa vart vi ska ha baren och om vi ska köra dit kylskåp till den eller bära över från köket. herregud vad man funderar!När skickar ni ut inbjudningskort? hur långt innan?
    vi kommer skicka ut dom i januari.
  • JuliaAmalia

Zia 20090618 skrev 2009-09-09 14:17:34 följande:

I övrigt verkar få personer nu för tiden ta en förlovning som ett "löfte" om äktenskap inom en snar framtid. Folk verkar mest bara tro att man förlovar sig för att visa att man hör samman, en mer modern version av frieri och förlovning antar jag...
    JA! Precis så känner jag med, och jag blir så irriterad! Jag tycker att om man förlovar sig så har man ju bröllop med i beräkningen, och det borde alla andra också tycka är en självklarhet. Har stött på flera som inte fattat det hänger ihop med förlovning. Till och med kvinnan i smyckesaffären där vi fick våra ringar graverade sa att "Ja, ni får väl komma tillbaka om han friar sen." Eeh? Han HAR ju precis friat, och därmed kommer vi att gifta oss så småningom.

Skönt att fler är av samma uppfattning som mig. Börjar nästan känna mig lite gammaldags som tänker så här. Verkar som sagt vara ett med "modernt" tänkande att ha förlovningen mer som ett vi-hör-ihop-bevis.
  • JuliaAmalia
    rosesarered skrev 2009-09-09 10:35:03 följande:
    Reaktioner från föräldrar tycker jag att har varit positiva, ingen som sagt något negativt.Men skulle tro att jag kommer att få negativa kommentarer när det närmar sig, från andra än familjen. Bävar redan
    Mm, förstår det. Jag är också lite orolig även fast man verkligen inte ska behöva vara det. Bröllop är ju något som är mellan en själv och sin blivande man och som ingen annan har någon rätt att egentligen lägga sig i (förutom positiva kommentarer då ;)). Och dessutom tycker jag att alla borde glädjas åt bröllop som är bland det absolut finaste och mest kärleksfulla som finns!

Dock blev alla i min närhet otroligt glada för våran förlovning (trots att vi inte hade varit tillsammans såå länge, 9 månader) så det borde vara lugnt. :) Hoppas du bara får positiva reaktioner!
  • Superstarfia

jag är ju en sån här gammaldags tjej.. att man ska gifta sig senast 1 år efter frieriet.. ;)

• Zia 20090618
    JuliaAmalia skrev 2009-09-09 15:46:11 följande:
    Zia 20090618 skrev 2009-09-09 14:17:34 följande:JA! Precis så känner jag med, och jag blir så irriterad! Jag tycker att om man förlovar sig så har man ju bröllop med i beräkningen, och det borde alla andra också tycka är en självklarhet. Har stött på flera som inte fattat det hänger ihop med förlovning. Till och med kvinnan i smyckesaffären där vi fick våra ringar graverade sa att "Ja, ni får väl komma tillbaka om han friar sen." Eeh? Han HAR ju precis friat, och därmed kommer vi att gifta oss så småningom. Skönt att fler är av samma uppfattning som mig. Börjar nästan känna mig lite gammaldags som tänker så här. Verkar som sagt vara ett med "modernt" tänkande att ha förlovningen mer som ett vi-hör-ihop-bevis.
    Haha! Jag blir också så förvirrad när folk först tydligen ska komma överens om att förlova sig, sen väntar man på ett frieri?? What?:P
    Nej, vi körde på den gamla hederliga varianten vi:P Fast vi kunde inte lägga bröllopet 1 år efter frieriet eftersom han lät mig boka en Thailandsresa nu i vinter. Skulle bli lite väl mycket utgifter, speciellt när jag studerar än.. :)
  • Ssarah

Jag kommer vara 23 och min fästman 24 när vi gifter oss. Perfekt=)

• ElinDaniel

Hej hopp! Här kommer en till ung blivand brud ;) Jag är sen i år (den 15 juli) 23 år och min blivande är nu 24. Han hinner fylla 25 till den 12 juni då vi ska skrida till verket år 2010. Kul med många unga brudar :)

• FelizLane

vad får ni pengar ifrån? Själv är jag ung. 19 år och förlovad, vi kommer nog gifta oss inom 5 år... För vi då tror vi att vi har ekonomin.. Hur gör ni?

• FinaDagar

Ska gifta oss 2011 då är båda 21!TYcker inte det känns såååå ungt..

• Superstarfia
    FelizLane skrev 2009-09-09 18:06:50 följande:
    vad får ni pengar ifrån? Själv är jag ung. 19 år och förlovad, vi kommer nog gifta oss inom 5 år... För vi då tror vi att vi har ekonomin.. Hur gör ni?
    vi sålde våran lägenhet å köpte ett hus.. fick 600.000 över... så vi tar pengar därifrån..
Svar på tråden Fler unga blivande brudar?