• Lapinette

Go to gate

Här ska jag gå in och skriva lite om vår nästa resa ? ja inte den som vi åker till nu i veckan ? Kalifornien utan den som sker därefter dvs långhelgen i Göteborg och märker att den gamla tråden är avstängd. Vi kan ju inte låta våra resplaner ta slut nu?!!! Så här kommer det ytterligare en restråd för oss som gillar att se oss om vare sig det är i grannstaden eller om vi ska till andra sidan jordklotet.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html

• Svar på tråden Go to gate
  • nennesjuttioåtta

sen finns det många jättefina ställen om man viker av från E10 också, så då tar det ju än mer tid. Vi hade för dåligt med tid när vi var där och bara gasade på. Fast så mycket annat fins väl inte att göra egentligen. Iofs kan man ju ut och knata i naturen. För det är jävligt fint där så vi kände ju att det hade varit skönare med mer tid. Men samtidigt är det ju höga fjäll och djupa fjordar överallt så ...

• nennesjuttioåtta

Nusfjord var ett väldigt fint ställe. Det tyckte också resten av alla busscharterturister...

• nennesjuttioåtta

blev du nåt klokare egentligen?

• Lapinette

nenne - njaaaaaae . Fast vandra vill jag göra om vi åker norröver dock med viss bekvämlighet dvs dagsturer.

Tänkte upp lite olika resealternativ för 2010 inför maken någon gång i vinter. Så jag googlar vidare så får vi se vart vi hamnar.

• Piggelin1

E11a - underbart att resan närmar sig nu!!! Ser frame mot att höra mer om den sen när du kommit hem igen!!
    Önskar dig en kanonresa!!

Ab Fab - mysigt med väninnehelg, själv håller en komips & jag på att planera en tjejdag en lördag i nov, frukost på ngt av hotellen i stan, lite olika aktiviteter under dagen & middag på kvällen. Skulle gissa att vi landar på runt tio tjejer - ska bli himla skoj! Planeringen är alltid kul också!

Lappis - minns nu att i Harstad där vi var för snart 2½ år sen, så finns norra Norges bästa restaurant, iaf var det så våren 2007!
    www.de4roser.no/
    Ser på hemsidan nu att det verkar finnas en filial i Tromsö också.

Precis som Nenne säger så tar det låååång tid att åka på vägarna däruppe. Från Harstad/Narviks flygplats tog det minst en timme med flygbussen att komma till Harstad & jag misstänker att det är detsamma om man ska till Narvik. Små, dåliga, smala & kringelikrokiga vägar är det som gäller.
    När vi åkte till Tromsö över dagen tog vi Hurtigrutten upp - bil hade tagit evigheter.

• Lapinette

Piggelin - var det vackert, värt ett besök? Eller ska vi åka till Canada, Japan eller Namibia istället?

• Ab fab

ja det skall bli skönt. kom hem från Italien igår. Snabsovning o packning. Nu är jag snart på väg. Det har utlovats sol och 19 grader. Perfekt för hästrundtur, prat och mycket vin. Och av någon anledning packade jag med polsk buffelgräsvodka...

Piggelin1 skrev 2009-09-09 09:39:49 följande:
    !Ab Fab - mysigt med väninnehelg, själv håller en komips & jag på att planera en tjejdag en lördag i nov, frukost på ngt av hotellen i stan, lite olika aktiviteter under dagen & middag på kvällen. Skulle gissa att vi landar på runt tio tjejer - ska bli himla skoj! Planeringen är alltid kul också!
  • Lapinette

Polsk buffegräsvodka, det kräver en förklaring!! Vad är detta och hur smakar den?

Vart i Italien har du varit? Bara jobb eller hann du med lite mysiga restaurangbesök också?

Här inget nytt utan jag njuter mest av att vara själv med maken igen och det vackra höstvädret vi har. Var ute och åt libanesiskt med väninna igår och avslutade kvällen med en drink på mysiga Grill.

• Piggelin1

haha, Ab Fab - det känner jag igen Har minst två flaskor ståendes hemma i spritskåpet Under en period för några år sen (inser att det nog var innan mannen & jag blev tillsammans, när jag tänker närmare på saken) så reste både mannen & jag en hel del i jobbet till södra Polen & leverantörer där. Fick sån vodka i present flera ggr... Svårt att få det att gå åt bara, tror vi lyckats bli av med en del ism att vi blandat välkomstbål på några av våra större fester

sv.wikipedia.org/wiki/%C5%BBubr%C3%B3wka

Svar på tråden Go to gate