• Lapinette

Go to gate

Här ska jag gå in och skriva lite om vår nästa resa ? ja inte den som vi åker till nu i veckan ? Kalifornien utan den som sker därefter dvs långhelgen i Göteborg och märker att den gamla tråden är avstängd. Vi kan ju inte låta våra resplaner ta slut nu?!!! Så här kommer det ytterligare en restråd för oss som gillar att se oss om vare sig det är i grannstaden eller om vi ska till andra sidan jordklotet.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html

• Svar på tråden Go to gate
  • Ab fab

jag är verkligen usel på Sverige. åre är så lång norröver som jag varit.

Kul med utställningen- skall verkligen försöka se den. I somras var det en fotoutsällning om Sydafrika här vid Operan i Göteborg. Bra lunchsysselsättning att drömma sig bort

• Piggelin1

Men Ab Fab - vad är det du säger?! En fotoutställning om Sydafrika - fasen att jag missade den! Både mannen & jag hade varit superintresserade av den ju!!
    Helt missat detta - stod det ngt i tidningen om det?

• Piggelin1

Minns däremot den där fina utställningen för några år sen på Gustav Adolfs Torg - en känd fotograf som fotograferat hela världen. Såg delvis samma utställning några månader senare i Amsterdam när jag var hos brorsan.

Nu ism Kulturkalaset såg vi den där roliga skyltutställningen, Sign It eller vad det var den hette. Klart rolig

• Ab fab

Fotoutställningen var under Kulturkalaset. Sprang på dem efter att ha ätit lunch nån dag. Kommer väl ihåg den utställningen om världen från ovan. Jättefina bilder

Skyltarna- visst var de underbara. Skrattade gott i flera dagar åt dem

• Lapinette

Skyltarna hade vi i Kungsträdgården i våras. Superroliga! Och från ovan har vi också haft här en sväng. Är inte fotografen fransman?

• E11a

Igår var vi på bio och såg "District 9". Vår kavartersbiograf är så civiliserad. Bordsservering inne i salongen med coctails, vin, kaffe och små skålar med oliver och annat snacks. Man få ingen cup-holder utan det sitter fast en vinkylare vid ens plats. Så man kan dra upp fötterna i soffan, puffa till kuddarna, sippa svalt vin och titta på film.

Nu bär det strax av till Namibia. Har alldeles för mycket att göra på jobbet med kaos i flera projekt samtidigt (sådär som det alltid blir) så jag kör "Projekt-Namibia" lika av bara farten. Ser till att allt inte blir kvar till sista veckan så betar av saker som vaccinering, lämna in storkameran för service, beställa fler minneskort, köpa prylar osv i rask takt. Till mitt försvar har jag inte någon projektplan eller veckorapporter i färgglatt power-point format för Namibia fast maken tror nog att vi nästan är där. Igår satt jag och funderade om jag kanske skulle boka klippning och frågade maken om han tänker hinna gå och klippa sig innan semestern? Han tittade på mig och svarade lite förskräckt ja, men jag vet inte EXAKT tidpunkt och plats ännu. Stackarn!

Ska försöka att inte stressa ihjäl mig på jobbet de kommande två veckorna så jag kan njuta av soluppgången över de röda sand dynerna i Sossusvlei, köra längs Skelett-kusten och alla djuren i Etosha.

• E11a

Kul att se att ni också funderar på Sverigeresor. Är själv lite sugen på att uppleva Sverige lite mer. Skulle också kunna tänka mig att fjällvandra. Har länge fnulat på en Västkustlånghelg senhöst. Man kan ju flyga till Göteborg och sedan ser jag god mat och promenader längs klippor framför mig. Är egentligen rätt sugen på att flytta hem till Sverige igen. Men vet inte om det skulle vara så kul i praktiken.

• Lapinette

E11a - ha det så underbart i Namibia och kom in här och berätta när ni är tillbaka. Är så nyfiken!

Om du frågar min pappa, som är på besök i Stockholm och som normalt bor i Yokohama, så är Sverige paradiset. Han säger det till alla som frågar hur det är att vara tillbaka i Sverige. Vi får se ... kanske han flyttar tillbaka.

Västkusten hade vi inplaneat och t o m bokat för 2 år sedan men då det tokregnade så avboka vi allt och åkte till Grekland istället. Det är vad jag tycker är trist med Sverige att man aldrig vet om semestern blir underbar eller en katastrof pga regn. Fjällvandra i kombination med besök i Narvik, Lofoten och Tromsö vore himla härligt men då måste vi även boka åtminstone en vecka ned till solen (söderut). För får jag inte lite sol under sommaren så klarar jag inte den långa, mörka vintern.

• Lapinette

Usch, vill se för mycket! Inser att det är omöjligt att klämma in några dagars vandring och både se Lofoten och Tromsö på en dryg vecka. Ni som vart där vad bör man absolut inte missa?

Svar på tråden Go to gate