• Lapinette

Go to gate

Här ska jag gå in och skriva lite om vår nästa resa ? ja inte den som vi åker till nu i veckan ? Kalifornien utan den som sker därefter dvs långhelgen i Göteborg och märker att den gamla tråden är avstängd. Vi kan ju inte låta våra resplaner ta slut nu?!!! Så här kommer det ytterligare en restråd för oss som gillar att se oss om vare sig det är i grannstaden eller om vi ska till andra sidan jordklotet.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html

• Svar på tråden Go to gate
  • Lapinette

Som sagt, sitter här och kollar in restauranger till makens födelsdag i Göteoborg och upptäcker att minst hälften har sommarstängt!!! Det är ju helt otroligt!

• Lapinette

Och inte kan jag ens stava Göteborg.

• Tinga

Hej Lappis! Nu har jag hittat hit, även om det inte blev någon resa den här gången. Fast semestern har ju bara börjat, så någon liten tur kommer det åtminstone att bli.

• Lapinette

Tinga - jag hoppas ni får en skön semester trots att det inte blir England/Normandie. Själv går jag bara och väntar på att det ska bli torsdag och Kalifornien.

• Mrs  B

Tinga
    Varför inte åka till Skånes djurpark en dag och träffa oss????

• Tinga

Lappis - ni kommer garanterat att få en supersemester! I mitt umgänge har Kalifornien samma goda rykte som Sydafrika; ingen som åkt dit har blivit besviken.

Mrs B - det är mycket möjligt att det blir en tur till Skånes djurpark någon dag. Imorgon ska vi en tur till Malmö och kolla på golv till vardagsrummet i huset, men i övrigt planerar vi dag för dag den närmaste tiden.

• Lapinette

Tinga - det bådar gott för SA var fantastiskt!

• Piggelin1

Lappis - vill bara önska dig & maken din en suverän USA-tripp!

När jag kollade igenom dina hotellänkar & vart hotellen låg ngnstans, så poppade en massa goa minnen upp från brorsans & min resa dit När vi hyrde cyklar i Venice & cyklade norrut längs stranden till Santa Monica, Pacific Palisades etc, men även ner till Marina del Rey eller vad det nu hette. Ert hotell i San Fransisco tror jag ligger på en parallellgata till där vi bodde osv. En massa smågrejor poppar upp när man rotar lite i minnet

Tinga - skittrist att ni fick ställa in er resa, men förstår att det inte hade funkat med sjuklingen. När ni väl gör denna resan längre fram, så kommer den att bli kanon!

Själva drar vi till Sala imorgon kväll & sen i början av nästa vecka blir det vidare till Sthlm i några dgr. Har precis bestämt med en gammal kursare att vi ska stanna till hos dem för lunch (i Enköping) på vägen till Sthlm på måndag. Har inte träffat henne på mängder med år, så det ska bli skoj!

Lappis förresten - när är det ni kommer hem igen? ..och var det på torsdagen eller fredagen ni kommer till Gbg ism Madonna-konserten? Vi ska ju på bröllop på lördagen & på söndag fm lutar det åt brunch med kompisarna från Sthlm (vars hus vi ska låna nästa vecka - de ska också på Madonna nämligen) - men en liten dejt måste vi ju lyckas få till! Lördag fm skulle kunna funka - måste bara kolla när bröllopet börjar, har dålig koll på det. Alt fredagen på ngt vis? När åker ni tillbaka till Sthlm igen?

Vad snopet att flera ställen har semesterstängt förresten... Säg till om du vill ha fler tips!

Ok, måste nog avsluta nu - Amanda får precis lunch av mannen & sen ska vi packa bilen & åka ner till Varberg som förhoppningsvis innebär lite bad också! Riktigt fint väder nu!

• Lapinette

Piggelin - vi åker ned på fredagen men då är det makens födelsedag och någon trevlig middag på kvällen (den jag ska försöka boka när vi är hemma igen). Vill helst till Kock & Vin. De öppnar igen den 5/8 så vi får se om vi får något bord till den 7/8. Annars har jag La Cucina Italiana som reserv.

Har suttit och läst på inför Kalifornien. Imorgon bär det av !

• Piggelin1

Jag håller tummarna att det funkar att boka på ngt av de ställena - båda är ju suveränt bra!
    Det är ju fortfarande semestertider, så hoppas hoppas att det går vägen! Visserligen invaderas ju stan av folk den helgen, men så där värst många av dem kommer nog inte att lyxa till det & gå på finkrog, det är nog mer andra ställen som blir fulla

Svar på tråden Go to gate