• Lapinette

Go to gate

Här ska jag gå in och skriva lite om vår nästa resa ? ja inte den som vi åker till nu i veckan ? Kalifornien utan den som sker därefter dvs långhelgen i Göteborg och märker att den gamla tråden är avstängd. Vi kan ju inte låta våra resplaner ta slut nu?!!! Så här kommer det ytterligare en restråd för oss som gillar att se oss om vare sig det är i grannstaden eller om vi ska till andra sidan jordklotet.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html

• Svar på tråden Go to gate
  • Lapinette

Telis - drömmer mig bort .... och gillar definitivt kombinationen lyx och inte dyrt!!! Förresten, trist att du inte är på FB längre, har lagt upp en omgång foton från vår resa. Kunde dock inte tanka ned alla foton då min laptop höll på att få tuppjuck (för full!).

• Telis

Lappis, jag har bara inaktiverat mitt FB-konto, jag ska definitivt aktivera det igen bara för att få se era semesterbilder!

• Lapinette

Har bara lagt upp första omgången så du kan ju vänta med att aktivera det igen .

Har fått lite olika hotellförslag gällande Berlinhelgen. Ska kolla men normalt brukar hon (makens brors fru) hitta rätt trevliga alt. roliga hotell så jag litar på henne.

• Lapinette

Är inne här och kikar vilket område i Berlin som ni verkar gilla för att se om hotellen som vi har fått förslag på "ligger rätt".

• Ab fab

Om ni åker till Berlin måste jag verkligen rekommendera en underbar liten kaotisk imbiss på Kastanieen allé i Prenslauer-w-derimbiss.de Det är en cross-kök mellan kanadensiskt, indiskt o italiensk. Dvs att det är en kanadensisk kock som lagar pizzor på naanbröd. Här får man gräs-shots och allt på ca 10 kvm. Köp med deras chilipasta- grym ( i alla bemärkelser)

När jag är i Berlin bor jag vid Potsdamer Plats- grymt charmlöst ställe. Stora hotell, inget liv på kvällarna och glashus, men det är nära kontoret

• Lapinette

Som sagt ... jag väljer inte hotel denna gång utan hänger bara på. Skulle bara kolla om hotellen hon föreslagit låg i något "bra" område.

Telis - hotellet ligger ju helt perfekt! Ahhh... nu vill jag åter igen åka till Kapstaden och bila upp till Namibia.

• Telis

Lappis, det är som Tinga säger - Berlin är så utspritt så bor man nära det ena så har man långt till det andra. Men det finns ju helt klart bättre och sämre ställen att bo på. Potsdamer Platz är verkligen grymt charmlöst precis som Ab Fab säger.

Går det att bila mellan Kapstaden och Namibia, hur långt är det emellan? Hoppas att E11a tittar in sen med en reseberättelse från deras resa till Namibia, den lät ju helt fantastisk.

• carolaj83

vilken härlig tråd, någon som vill ge mig tips på vad jag borde göra och vart jag borde äta i paris, kommer endast vara där 1 dag med våra 2 små barn sen drar vi vidare till disneyland

• Lapinette

Telis - det går väl att bila överallt .. nästan! Jag har kollat och det är 1 265 km mellan Kapstaden och Windhoek. Ungefär som att åka från Stockholm till Bremen, lite drygt. Fast här skulle det ju bli desto fler stopp (i Sydafrika + Namibia). Attans, jag hade lagt ned det där projektet men nu blev jag rejält nyfiken igen. Maken har sagt en ny världsdel medan jag faktiskt tänkt ... nästa år tar vi det lugnt och stannar i Europa. Nå ja, drömma och planera kan man ju alltid göra !

• Lapinette

Kollar nu vad det kostar att hyra bil om man hämtar den i Kapstaden och lämnar den i Namibia. Har läst mig till (tidigare) att det är billigare att hyra bil i Sydafrika ... och mellanlanda i Kapstaden skulle vi iallafall göra för att ta oss till Namibia. Lapinette spinner vidare ... fasen, jag skulle ju jobba!

Svar på tråden Go to gate