• Lapinette

Go to gate

Här ska jag gå in och skriva lite om vår nästa resa ? ja inte den som vi åker till nu i veckan ? Kalifornien utan den som sker därefter dvs långhelgen i Göteborg och märker att den gamla tråden är avstängd. Vi kan ju inte låta våra resplaner ta slut nu?!!! Så här kommer det ytterligare en restråd för oss som gillar att se oss om vare sig det är i grannstaden eller om vi ska till andra sidan jordklotet.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html

• Svar på tråden Go to gate
  • gosnosen

Lappis - välkommen hem! Låter som att ni har haft en härlig resa! Gissar att det blev en hel del mil i bil...

För egen del har den enda semesterveckan den här sommaren bestått av köksrenovering och en sväng till Göteborg nu i helgen för dubbls (!) U2-konserter. Riktigt bra och mysigt!

Tinga - är också intresserad av Berlin! Såg att SAS nu har erbjudande om res 2 betala för 1 i september och har varit sugen på Berlin en längre tid. Tänkte överraska maken med en långhelg då vår planerade tripp till NY tyvärr inte blir av pga mitt jobb. Var bodde ni och var det bra? Har hittat The Circus Hotel som verkar bra och prisvärt, men det lígger i gamla öst-berlin, förvisso nära tunnelbana, så det är nog egentligen inget problem. Tar gärna tips på restauranger också och andra sevärdheter ni tycker var intressanta. Tack på förhand!

• gosnosen

dubblA konserter förstås...

• Lapinette

gosnosen - fick också det erbjudandet men vi ska åka i oktober och det var visst bara i september som det gäller.

• Piggelin1

Kollade precis in SAS hemsida, men vad snopen jag blev då det bara gällde flyg från Sthlm
    Mannen & jag har tänkt sticka iväg en långhelg framöver (& ta med dottern - passa på innan hon fyller två), men inte kommit till skott & bokat ännu, så då hade ju detta passat perfekt! Jaja, vi får leta vidare!

Ab Fab - i lördags var mannen, dottern & jag på Tullhuset på Hönö Vädret var ju kanon, så vi satt på deras uteservering & njöt av god mat, lite vin (för min del - mannen körde...) & dottern spanade in förbipasserande båtar & måsar Härligt att få till ngt sådant nu innan man börjar jobba igen. Mannen började idag & själv börjar jag på torsdag.

I slutet av förra veckan hade vi tänkt göra en liten tvådagarstur (bla Ven fanns på förslag), men eftersom väderleksrapporten såg jättedyter ut, så skippade vi det (inte kul att vara på Ven i ösregn...), men gjorde ändå en utflykt över dagen. Första anhalt blev Skeppshult, där vi shoppade en sauteuse (hur stavas det?), sen drog vi söderut & siktade in oss på Klippans Yllefabrik i just Klippan (utanför Ängelholm). Jättefina grejor de har där! www.klippansyllefabrik.se/Startsida.htm
    Sen hade vädret stabiliserat sig lite, så vi åkte till Flickorna Lundgren på Skäret för en fika. Ingen sommar utan ett besök där! www.fl-lundgren.se/

Mrs B -kul att du gillade Tjörn! Ngn speciell del av Tjörn som du föll för?!

• Piggelin1

Lappis - jag har nog glömt att hälsa dig välkommen hem!!
    Hur går det med jetlaggen?!

• Piggelin1

Gosnosen - kul med dubbla konserter! Våra grannar här på gatan gjorde samma sak! Mannen i familjen var ngt hes när jag pratade med honom igår Vi var inte där, men kan tänka mig att det var häftigt!! Körde förbi utanför häromdagen - scenen såg ju hur cool ut som helst där den stack upp ur Ullevi!

• Lapinette

Piggelin - so far so good men jag är däremot hungrig konstant ... fast det är ju även normalt sett. Väskorna har kommit och det första jag packade upp var vinet ! Satan i gatan det är dyrt med vin i Kalifornia. Dyraste flaskan ever köpte vi där och ska nu lägga på lagring i åtminstone 5 år.

• Piggelin1

Ahhh, ni shoppade vin i amerikat & forslade hem! Kul!
    Blev det annan shopping också? Har ett svagt minne av att du köpte jeans ngn av de första dagarna?

Less på hamburgare med mera nu?! Hur var det nu - är det gigantiska portioner i Californien, eller lite mer normala/Europa-sized? I NYC var portionerna på restauranterna rätt normala med våra europeiska mått mätt, men i Rhode Island/Providence hos mannens släktingar var de tok-stora.

• Piggelin1

Gosnosen - men hotell i gamla öst är väl bara bra! Mannen & jag var i Berlin precis efter att vi hade träffats & bodde på en tvärgata till Ku'damm i gamla väst, men hade mkt hellre bott i gamla öst.
    Nu minns jag iofs att Telis tyckte precis tvärtom, så det är väl en smakfråga vad man är ute efter!

Svar på tråden Go to gate