• Lapinette

Go to gate

Här ska jag gå in och skriva lite om vår nästa resa ? ja inte den som vi åker till nu i veckan ? Kalifornien utan den som sker därefter dvs långhelgen i Göteborg och märker att den gamla tråden är avstängd. Vi kan ju inte låta våra resplaner ta slut nu?!!! Så här kommer det ytterligare en restråd för oss som gillar att se oss om vare sig det är i grannstaden eller om vi ska till andra sidan jordklotet.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html

• Svar på tråden Go to gate
  • Lapinette

carola - restaurangtips Paris! Nu var det ett par år sedan jag var där så jag måste tänka efter.

• Telis

Lappis, klart ni ska passa på att ta en ny världsdel nästa år. Sen kan det vara för sent.

130 mil tycker till och med jag är en baggis. (Beroende på vägskicket förstås.)

• Lapinette

Jaaa.. och så ett stopp på det där hotellet som ska vara bäst i världen . Är fortfarande insöad på Sydafrika - Namibia.

Ny världsdel skulle i sådana fall bli Sydamerika. Australien känns allt för avlägset så den sparar vi till vår pension. Maken har alltid varit insnöad på att vandra inkaleden medan jag (de senaste åren) röstat för Argentina.

• Lapinette

Det sköna med Sydafrika är att man slipper bli jetlaggad *gääääsp*. Maken går och lägger sig före 21.00 och vaknar 04.00 medan jag tvingade mig själv att sitta uppe igår för jag absolut ville se SYTYCD. Var så trött att jag t o m grät när en dans var känslosam och vacker.

• Lapinette

Iiiiiiiiiii... har fått två samtal från Göteborg inom loppet av 20 minuter. Heeeeeeeelt galet! Först m2 som undrade förvirrat vilken tid jag ville komma ... har nog angett två tider vid två olika bokningar hos dem och nu precis ringde Kock & Vin och sa att de kan ordna ett bord kl 18.00 åt oss!!! Vi hinner inte äta 7 rätters då vi har bordet i 3 timmar men en 4 rätters ska vi hinna klämma i oss. Vi är ju annars vana vid att sitta tills de slänger ut oss ... eller som på Operakällaren där de slängde ned oss i vinkällaren när klockan var 01.00 .

För er som läser barntråden - LÄS INTE DETTA då detta är en upprepning på min eufori!

• E11a

Telis - klart jag kommer rapportera om Namibia. 6 veckor och 2 dagar så har vi just lyft från LHR.

Lappis - kul att ni hade det så bra i CA! Längtar tillbaka till SF, Yosemite och Lake Tahoe.

Har ätit middag på Coq d'Argent (London) idag. Mycket bra fransos med imponerande vinlista. Mysigt att kunna sitta ute på terassen eftersom det var över 25oC varmt på kvällen. Man ska komma tidigt om man vill sitta på terassen eftersom de bara tar bokningar inne i resturangen (damen jag pratade med när jag bokade sa inget om regn-risken men hänvisade till att maten kan bli kall???) och har ett fåtal bord ute.
    Förrätt:
    Devon king crab and dill salad with a light smoked avrug caviar cream (gott Chabli)
    Varmrätt:
    Castle of Mey beef fillet with pan fried fois gras, sauteed wild mushroom and peanuts, truffle and madeira sauce (ett helt fantastiskt Languedoc som somelliern var lyrisk över tror det var Faugeres Jadis)
    Efterätt: Peach melba på deras vis som var supergott.

Har varit en vecka i Sverige och paddlat havskajak i den fantastiska Stockholmska ytterskärgården. Namibia i September ska bli jättekul men det slår en när man är ute sådär vad fantastiskt exotiskt och vackert Sverige ändå är och det är lite att "gå över ån efter vatten" att resa till Africa för äventyret

• Lapinette

E11a - er middag låter underbar! Har druckit en massa Chardonnay i Kalifornien men inget går upp till min älskade Chablis. Däremot tyckte jag deras Sauvignon Blanc var god. Samma problem var med deras Cabernet ... jag blev aldrig riktigt nöjd ... ja förutom på Montelena, www.montelena.com/. Ska tillägga att där var även deras berömda Chardonnay riktigt bra men som sagt hiskeliga priser!

Håller med om att Sverige är fantastiskt och visst bör och ska man upptäcka även detta vackra land men varje gång vi bokar något så hällregnar det . Sen resonerar vi som så att vi passar på att åka på långresor, vandra i berg och annat som kan vara krångligt att göra med barn så länge vi inte har några.

Ser fram emot din Namibiarapport!

• Piggelin1

Hej Lappis - jobbar du eller åker ni söderöver redan idag?!
    Funderar lite över ställe på lördag - om ni käkat en rejäl hotellfrukost, då kanske det är lite häftigt med lunch på Sjöbaren www.sjobaren.se/

Kanske ska välja ngt ställe som är lite mer kombinerat fik/lunchställe, så kan man köra lite som man känner för?
    Ska fundera lite mera...

Ella - lät som en underbar tur i skärgården! ...och middagen gick ju inte av för hackor heller!

Spännande att Namibia närmar sig!

• Piggelin1

Just det Lappis - glömde att kommentera det, men vad KUL att ni fick bord på Kock & Vin! Hoppas att det lever upp till era förväntningar nu! Björns Bar en trappa ner är kanonmysigt, så ett glas därnere efteråt kan ju vara en lysande idé!

• Lapinette

Piggelin - när jag nämnde att vi kunde gå ned till baren så undrade han hur mycket jag hade planerat att dricka . Vi åker imorgon, jobbar båda två idag. Jag tycker vi tar Sjöbaren!

Svar på tråden Go to gate