• Lapinette

Go to gate

Här ska jag gå in och skriva lite om vår nästa resa ? ja inte den som vi åker till nu i veckan ? Kalifornien utan den som sker därefter dvs långhelgen i Göteborg och märker att den gamla tråden är avstängd. Vi kan ju inte låta våra resplaner ta slut nu?!!! Så här kommer det ytterligare en restråd för oss som gillar att se oss om vare sig det är i grannstaden eller om vi ska till andra sidan jordklotet.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html

• Svar på tråden Go to gate
  • Lapinette

Ab fab - allt är väl med hotellet. Tusen tack för hjälpen med bokningen. Det är så mycket folk här och det spelas Madonna non-stop ... och då menar jag både på hotellet och ute på stan. Lite avis är vi dock på dem som gick på konserten igår i strålande solsken medan vi fick sitta den första timman i hällregn .. men när Madonna väl dök upp framåt 22-tiden så slutade regnet. Tack och lov!

Har haft en super härlig helg. Igår promenerade vi runt på stan, hade en lång lunch med Piggelin + make och på kvällen var vi på Liseberg. Idag har vi varit ute i Marstrand. Tyvärr som sagt så fortsatte inte solen skina men det var mysigt ändå och så besökte vi fästningen och gick omkring och tittade samt åt en jättestor räkmacka nere vid vattnet.

• Ab fab

Skönt att hör att det gick bra. Jag var på konserten igår- såg ut som en dränkt råtta påå promenaden mellan Valand och Ullevi. Sen blev det regncape så jag såg som en hattifnatt som alla andra

Konserten var helt ok. Hade nedskruvade förväntningar efter lördagens recenssioner- vissa stycken var rätt trista men gillade She's not me och (naturligtvis verkar det som) Like a prayer.

• Piggelin1

Hej tjejer,

tänkte på er konserttjejer i söndags när det regnade. Vilken jätteskillnad det var mot lördagens väder

Lappis - tack för i lördags - jätteskoj att ses & kul att få träffa maken din också! Hoppas att ni hade en fortsatt bra lördag - blev det ngt bra ställe på kvällen eller förresten, det kanske var Liseberg för hela slanten då? Då var ni nästan hemnma hos oss där vi bodde innan
    Hittade ni till Bar Italia förresten?

Bröllopet vi var på var superfint, vigseln utomhus med havet i bakgrunden, otroligt stämningsfullt & vackert. Maten kanon, talen lagom många & långa, jättebra toastmaster, kul vid bordet osv. Dock var det ovant & längesen vi var på ett bröllop där vi inte kände ngn utom brudparet. Så vi åkte faktist hem rätt tidigt, men på det stora hela så var det ett jättefint bröllop - vi får väl skylla oss själva att vi inte känner de andra & jag missade ju även möhiippan eftersom det var den årliga tjejresan samtidigt. Det hade ju annars underlättat en del.

Hur som helst - jag hade ju faktist en resfråga Till Telis!
    Vi håller på attt leta upp ngt lämpligt ställe för en weekend & just nu verkar Paris ligga bra till. Hittade två sparade hotellänkar & jag funderar vilket av dem som är "ditt hotell"? Visst hade ni bott där flera ggr? Ngn som vet ngt om det andra hotellet, det om inte är Telis? Kan det vara Tinga?
    www.familiahotel.com/index.html
    www.hoteldesuezparis.com

• Lapinette

Piggelin - jättetrevligt att ses! Tänkte på att vi mest satt och pratade resor, inte alls mycket BT-snack ... ja förutom när grabbarna pratade kameror. Det bidde Liseberg för hela slanten på kvällen! Hade faktiskt superskoj och fick några "nära döden" upplevelser. Så mysigt att vandra omkring i kortärmat och på vägen hem höra Madonna från Ullevi.

Ab fab - så du var också där i söndags. Attans vad det regnade. Tyckte det såg ut som hela Ullevi var fylld av kondomer . Fast tur i oturen var det att regnet slutade och konserten blev regnfri.

• Ab fab

hihi... ja publiken såg ut som vi var med i en safe sex reklam.

• Lapinette

Piggelin - så det blir kanske Paris?!

• Piggelin1

Japp - vi är ju typ hur flexibla som helst känns det som!
    Barcelona, Prag, Florens, Istanbul, Madrid, Marseille och så Paris
    Huvudsaken (känns det som) är att vi mest vill komma iväg, nu i sommar har vi ju bara varit i Sverige... Dessutom vill vi passa på att flyga billigt nu innan A fyller två.
    Har kollat en massa flygtider, jämfört olika priser till olika städer osv & Paris är rätt billigt att ta sig till, tider som passar & dessutom direktflyg från Gbg. Så vi får se om det blir detta - kommer i så fall att boka inom de närmaste dagarna!

För att gardera har jag iaf bokat ett weekendpaket på Karnelund på Österlen, så minst en resa blir det i höst! Tror att jag nämnt det stället tidigare här i tråden, fick tips om det från en kompis i våras & sen dess har jag varit sugen på att testa det. www.karnelund.se

• Ab fab

Skönt med direktflyg -speciellt med unga fröken/herr.

Ni kanske skulle bo på net hotellet jag bodde senast i Paris... fyrstjärnigt men ... det såg ut som en 1800-tals bordell med röda sammetstapeter, guldtofsar och sänghimmel. Och låg vid Pigalle.... www.villa-royale.com/

hade man varit på utflykt med maken kanske det hade varit något men jobbmöte ... inte så passande

• Lapinette

Piggelin - hur går det med Parisplanerna?

Vi har bokat flyg och hotell i Berlin men som sagt det är inte jag som planerar denna resa utan jag följer snällt med.

Funderar även på nästa års semester. I förra veckan var jag i Sydafrika och Namibia ... igen. Detta efter Telis härliga hotellänk. Kollade upp hur långt det var att köra mellan Windhoek och Kapstaden då hotellet som var "nummero uno" på listan över världens bästa hotell låg i riktning mot Namibia.

Häromdagen blev det norra Kroatien + Slovenien. Stanna på två badorter, två nationalparker och två huvudstäder på 14 dagar. Blev så sugen på att vandra i bergen när vi var i Yosemite men samtidigt skönt att få lite slöa dagar vid havet ... för det var länge sen vi hade.

Och idag sitter jag och tittar på Canada. Maken har alltid velat åka dit och där kan vi ju verkligen få uppleva storslagen natur (åter igen inspirerad av Yosemite). Hittade följande:
    En 10-dagars rundtur i de kanadensiska Rocky Mountains, där sex dagar består av en guidad tur i nationalparkerna Banff och Jasper. Den guidade turen är fylld med det bästa av det bästa - multisport aktiviteter, lyxiga övernattningsställen, gourmetupplevelser ... dock var resan inte gratis .

Svar på tråden Go to gate