• Lapinette

Go to gate

Här ska jag gå in och skriva lite om vår nästa resa ? ja inte den som vi åker till nu i veckan ? Kalifornien utan den som sker därefter dvs långhelgen i Göteborg och märker att den gamla tråden är avstängd. Vi kan ju inte låta våra resplaner ta slut nu?!!! Så här kommer det ytterligare en restråd för oss som gillar att se oss om vare sig det är i grannstaden eller om vi ska till andra sidan jordklotet.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html

• Svar på tråden Go to gate
  • Lapinette

Har inte varit i Zambia men däremot är vi flera här på tråden som har varit Sydafrika och kan varmt rekommendera det! Så tips gällande Sydafrika kan jag ge . Sen har vi E11a som ska till Namibia i september, ett resemål som även jag har kikat på.

• Mlle M

Lapinette: Tack, jag ar jattesugen pa Afrika. har faktiskt varit i Sydafrika pa resa med ex, men skulle garna aka dit igen men kanske i komination med ngt annat "afrika"-resemal. Min man har varit i Namibia och han gillade det skarpt, det var dock ett tag sedan. Nu ar det som sagt Zambia som ar pa tapeten och jag haller pa med lite research. Mannens van som bor i Zambia har tydligen bjudit in oss att komma ett specifikt datum da han skall medverka i en tavling 4-wheel-drive genom Zambia och han erbjod oss att aka med. Hmmm....kanns val sadar eftersom jag ar mer radd for olyckor och sjukvard i Afrika an jag ar for vilda djur, men det later ju onekligen som ett aventyr.

• Lapinette

Mlle M - ja, det låter verkligen som ett äventyr. Vill jättegärna höra mer om Zambia. Nu när du säger det så minns jag att du var nere i Sydafrika med ditt ex. Kommer inte ihåg, var ni i Kapstaden med omnejd då?

• Mlle M

Lapinette: Vi flog till Johannesburg och hyrde bil och akte till ett game-resort, sedan flog vi till Kapstaden, gjorde sma utflykter fran Kapstaden langs kusten och till vin-omraden.

• norgejente

Hej!
    Vill bara ge en liten uppdatering till de som minns mig från tidigare i sommar
    Vi har nu varit på bröllopsresa till Champagne och det var helt topp!
    Man skulle nog gärna ha kunnat lite mer franska än skolfranskan jag hade för 15år sedan, men det gick ganska bra ändå. Har smakat och köpt massa god champagne, bott på fina hotell och ätit massa god mat
    Tack för all hjälp jag fick av er innan vi åkte!

• Ab fab

Norgejente- så kul att bröllopsresan var bra. Var bodde ni, vilka gårdar besökte ni och var åt ni? Gillar verkligen Champagnedistriktet och varit där ett par gånger men alla nya tips är välkomna

• Lapinette

norgejente - härligt att ni hade det bra! Du får gärna berätta lite mer. Vart bodde, någon speciell restaurang som ni gillade, champagnebesök osv. Vi gillar att höra om andras resor .

• Ab fab

Sol, bad och kitch... en perfekt blandning. Oveersized solglasögon och en prickig sjarlett (hur sjutton stavar man det) kommer på näthinnan.

Maken har varit i Japan på tjänsteresa ett par gånger men för mig är det en vit fläck. Samuraj-kniv... det gäller att passa sig på nsäta Stockholmsbesök....

• gosnosen

Jo, lite ressugen är man allt! Vi börjar med en långhelg i Berlin i slutet av september (fortfarande en överraskning till maken, tänkte avslöja det hela i nästa vecka när vi har bröllopsdag). Nappade på SAS Flyg 2 betala för 1-erbjudande för några veckor sedan. Har också bokat in oss på Hotel Circus som ligger i Mitte. Hittade det på Tripadvisor (nr. 6) och dessutom till helt ok pris. Såg också i senaste RES (som har en ny cityguide till Berlin att ladda ned på hemsidan) att de också tipsade om det där. Har bokat bord för lunch, när vi kommer ned på fredagen, på Berlins enda tvåstjärniga restaurang Fischers Fritz. Kändes prisvärt (kanske inte för en lunch, men för möjligheten att äta trerätters till lunch på en tvåstjärnig restaurang ). Skulle dock önska lite tips på bra restaurang för middag. Vi tycker om god mat och gott vin och har inga särskilda preferenser vad gäller kök.

Sen försöker vi planera in en resa i november. Velar lite mellan paradisö med dykning eller safari (Namibia el. Botswana) med avslutning i Kapstaden (igen ). Någon som har några preferenser?

• Lapinette

Vad många som far till Berlin!!!

gosnosen - låter jättehärligt med lite lyx (vår Berlinresa lär nog bli lite mer i budgetvariant är jag rädd för). Vilka paradisöar funderar ni på? Annars är ju safari och Kapstaden aldrig fel!

Svar på tråden Go to gate