• Lapinette

Go to gate

Här ska jag gå in och skriva lite om vår nästa resa ? ja inte den som vi åker till nu i veckan ? Kalifornien utan den som sker därefter dvs långhelgen i Göteborg och märker att den gamla tråden är avstängd. Vi kan ju inte låta våra resplaner ta slut nu?!!! Så här kommer det ytterligare en restråd för oss som gillar att se oss om vare sig det är i grannstaden eller om vi ska till andra sidan jordklotet.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html

• Svar på tråden Go to gate
  • Lapinette

Hmmm... får fundera vidare. Behöver ju inte bestämma och boka allt än på ett bra tag.

• Lapinette

Jahapp, då sitter man där och googlar på resor igen! Denna gång har jag förflyttat mig från Canada till Japan. Har min far här på besök så suget att resa dit och hälsa på har ökat drastiskt.

• Ab fab

det låter som härliga drömmar

Piggelin- en restaurang i Lorensbergområdet/Avenyen. fransk bistro kanske? Har du något bra tips?

• Lapinette

Ab fab - blev det någon resa för er på SAS-rean?

• Ab fab

nej inte SAS men sitter fortfarande och suktar på Lufthansa till NY över jul. Jag skall trycka ner maken i en fåtölj till helgen o prata

• Lapinette

Ab fab - låter taktiskt (att trycka ned maken). Själv är jag rätt trött på kulturkrockar och nya upplevelser och ser fram emot att bara få vara hemma under hösten ... ja tills det är dags att åka till Berlin.

• Ab fab

Det är skönt att luta sig tillbaka i stolen ibland. Nu är det ett par mysiga hösthelger som kommer. Konstrunda utanför Alingsås (bl a Olle Ljungström ... min ungdomsidol... han och Mauro Scocco....)Ventur med vänninorna och storkalas i kvarteret. jag håller på att ta hand om äppleskörd (gjorde en suverän marmelad på äpple, fikon och calvados) och plocka kantareller (hittade en hel del i lördags. Det är grymt skoj att hitta en dunge somglittrar i kantarellgult)

Enda privatresan är Rom i oktober med mamsen

• Lapinette

Rom med mamsen låter inte helt fel.

Gällande kantareller har jag fått min beskörda del i kylskåpet. Min pappa ringde nämligen från Hötorget i fredags och undrade om han skulle köpa med några kantareller hem. Visst säger jag och när jag öppnar kylskåpet, hade då glömt bort det där med kantarellerna, så undrar jag vad i hela friden det är som upptar nästan en hel hylla. Han köpte 2,5 kg!!

Marmeladen låter jättegod. Något som skulle passa gott till lite ost.

• Ab fab

ja kantareller är ju gott så varför snåla Kommer ihåg förra hösten när vi var på hötorget o de berg av kantareller som låg på diskarna. Hur lockande som helst

det var en urenkel marmelad- 300 gr torkade fikon, 500 gr äpplen, 1/2 dl calvados o så socker

• Piggelin1

Hej tjejer,
    jag har varit dålig på att kika in här på sistone - beklagar

Ab Fab - läste du i Två Dagar/GP i lördags att Björn som har Kock & vin ska öppna brasserie i gamla Saharas lokaler (Arkivgatan?)

Googlade lite & hittade detta:
    www.gbgco.se/nyheterna/shownews.php

Måste testas under hösten! Vill minnas att det stod i tidningen att det öppnar runt 9-10 sept.

Men just det - du frågade ju också efter ett befintligt brasserie? Bistro Merlot på Engelbrektsgatan - det är ju bra!

Svar på tråden Go to gate