• Lapinette

Go to gate

Här ska jag gå in och skriva lite om vår nästa resa ? ja inte den som vi åker till nu i veckan ? Kalifornien utan den som sker därefter dvs långhelgen i Göteborg och märker att den gamla tråden är avstängd. Vi kan ju inte låta våra resplaner ta slut nu?!!! Så här kommer det ytterligare en restråd för oss som gillar att se oss om vare sig det är i grannstaden eller om vi ska till andra sidan jordklotet.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html

• Svar på tråden Go to gate
  • Ab fab

Åh så skönt att läsa om dina resplaner/drömmar Lapinette. Det är alltid så spännande att läsa vad du drömmer om.

För egen del blir det Ven med stora vänninegänget en helg i september och en tur till Rom med mamma i oktober. På jobbfron väntar spännande destinationer som Frankfurt, Rotterdam o Milano....

• Lapinette

Ab fab - det är härligt att drömma lite ! Ven låter mysigt men jag vet inte riktigt vad jag tycker om Frankfurt, Rotterdam och Milano. Milano är verkligen en av mina få hatstäder.

• Ab fab

Ven skall bli jättemysigt. 8 tjejer på vandrarhemmet en helg- jag har bokat prova-på-drejning.

De andra städerna... bara jobb o hotell inte så mycket mer

• Lapinette

Ab fab - men kan inte ditt företag skicka iväg dig till lite mindre och mysigare städer ! Säger jag som sitter på ett företag som inte skickar iväg sina anställda alls.

• Ab fab

jag håller med dig men det klart i år har jag varit i Berlin ett par gånger, New York, Paris o London Men å andra sidan väldigt många gånger i Frankfurt o Essen....

• Piggelin1

Nu har jag bokat Paris!
    Ska bli såååå härligt att komma iväg en sväng!
    Paris i sept & sen Karnelund på Österlen i början okt - nu börjar det likna tiden innan vi fick dottern!
    I slutet av okt drar mannen dessutom iväg på whiskyresa till Skottland med sina polare (de brukar köra vartannat år), så han får ännu mer resande där.

E11a, tack för hotelltipset - det såg jättefint ut, men kände att ?245 & uppåt per natt var en bit över vår budget.
    Istället blev det Telis favvo-hotell Suez - blir spännande att se hur det är!

Ab Fab - spanade runt en hel del på din länk, men det slutade alltså med Telis förslag.

Nu kommer vi ju inte att besöka några superflådiga restauranter gissar jag, eftersom vår knappt tvååriga dotter kommer med, men alla tips mottages tacksamt!
    Jag har visserligen varit i Paris ett gäng gånger förut, men nu var det rätt många år sen senast, så jag är glad för alla tips oavsett om det gäller lunch, shopping, middag eller ngt annat skoj

• Piggelin1

Härligt att läsa dina resdrömmar, tycker jag med, Lappis!
    Själv snöade jag in på Sydafrika-ställen på Tripadvisor igår när jag kollade upp Paris-hotellen

Bla detta:
    www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g469397-d1011243-Reviews-Jan_Harmsgat_Country_House-Swellendam_Overberg_Western_Cape.html
    Uppenbarligen fler än vi som tyckte att det stället var helt grymt

...och så vill jag åka på nytt till Florens & Amalfikusten. Upptäcka Rom, Barcelona & Istanbul. Återbesöka Wien & München.
    Bila runt nere i södra Italien (klacken) & så förstås Champagne, Normandie & Bretagne på nytt!
    Hmmm, Portugal var det ju med. Såg på Travel Channel om vinområden i Portugal häromkvällen & kom att tänka på dig, Lappis! Våra vänner i Johannesburg lämnar Sydafrika nu ngngång & flyttar till Lissabon, så dem måste vi ju hälsa på så småningom!

• Lapinette

Piggelin - vad härligt! Vi har ju varit i Paris ett par omgångar men jag måste nog fundera på vad vi gjort när vi varit där. Om jag har något att rekommendera förutom det där vanliga.

• Piggelin1

Ab Fab - kul at du ska till Ven - mannen & jag pratade om att åka dit på semestern & kollade upp boende för en natt, men sen så förutspådde väderrapporten spöregn de två dagarna vi tänkt åka, så vi skippade det. ...och det spöregnade verkligen, så jag är glad att vi ställde in det - cykla runt på Ven i ösregn är ju ingen direkt höjdare Men ön finns ju kvar! Jag har varit där en gång förut, men mannen har inte varit där & jag tror han skulle gilla det.

• Piggelin1

Ja, fundera gärna! "Det där vanliga" har jag ju hyfsad koll på jag med, men om det är ngn marknad, ngn fin delikatessbutik som ni har i tankarna (ni vet väl hyfsat väl vad jag gillar vid det här laget...), så tar jag gärna emot tips!

Svar på tråden Go to gate