• Lapinette

Go to gate

Här ska jag gå in och skriva lite om vår nästa resa ? ja inte den som vi åker till nu i veckan ? Kalifornien utan den som sker därefter dvs långhelgen i Göteborg och märker att den gamla tråden är avstängd. Vi kan ju inte låta våra resplaner ta slut nu?!!! Så här kommer det ytterligare en restråd för oss som gillar att se oss om vare sig det är i grannstaden eller om vi ska till andra sidan jordklotet.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html

• Svar på tråden Go to gate
  • Lapinette

Ab fab - Moulin Rouge tänker jag på när jag ser rummet. Inte min smak men för en helg skulle det nog bara vara skoj. När vi bodde i Bryssel så hade hotellet olika teman på varje rum. Vi bodde i Afrika medan de andra hade ett rum à la Thailand.

• Lapinette

Jahapp, här sitter jag och googlar på romantiska hotell i Europa till min födelsedag och så säger maken att jag kan behålla dem för mig själv. Han tänker överraska och arrangera ... ooopps, blir nervös nu.

• Piggelin1

Precis så tänkte jag med - att för en helg hade det varit kul med ett sådant rum!
    En fd kollega bodde en natt på Sas Radisson i Sthlm & fick frågan om det var OK att bo i det som de kallade Babsans rum (han Lars Wilhelmsson eller vad han heter) - där kan man snacka Moulin Rouge/kitsch i kubik! Allt var cerise/rosa, en RUND säng & så en dicokula i taket & så en bild på Babsan i guldram på väggen!

• Lapinette

Ska väl erkänna att jag har suttit i Babsans knä som liten. Han har nämligen tävlingsdansat.

• Ab fab

Temarum är kul.... åtminstone ibland. Jag brukar bo på hotel Birger Jarl i Stockholm- ligger på Tulegatan. När alt var jättefult- nån form av läkarstämma tog över- fick jag ett rum som hette Bondelids garderob. Birger jarl har ju lite stuk av designhotell. Men Bondelids garderob var verkligen en garderob... utan fönster

• Lapinette

Oj, hur kändes det att bo utan fönster? Ingick det några trevliga skor och klänningar i garderoben?

• Ab fab

tyvärr bara bilder på kläderna - just då var jag bara så glad att slippa det läskiga rosa hotellet längst ut på Kungsholmen så jag var så nöjd

• Lapinette

Rosa hotellet ute på Kungsholmen? ... ahhh du måste mena Kristineberg.

• Ab fab

just det. det finns väl inte mer tror jag- gammalt motell som blev flyktingförläggning som blev hotell

Svar på tråden Go to gate