• Lapinette

Go to gate

Här ska jag gå in och skriva lite om vår nästa resa ? ja inte den som vi åker till nu i veckan ? Kalifornien utan den som sker därefter dvs långhelgen i Göteborg och märker att den gamla tråden är avstängd. Vi kan ju inte låta våra resplaner ta slut nu?!!! Så här kommer det ytterligare en restråd för oss som gillar att se oss om vare sig det är i grannstaden eller om vi ska till andra sidan jordklotet.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html

• Svar på tråden Go to gate
  • Ab fab

tack för tips om familjen. läste om att det skulle öppna något där.

ang marmeladen. Kommer inte ihåg sockermängd. Sitter i Tyskland men skall försöka fixa när jag kommer hem

Varberg. Där var jag 22/8 o torghandlade. Massor av dill, broccoli och så vann jag 2 kg choklad

• Piggelin1

Ah, kul att du också torghandlat i Varberg, Ab Fab

Åh, vad vi njöt igår på Björns Bar! Började med Björns val resp. Hannas Val. Björn var en tomatbaserad lammgryta med lite kikärter, en klick yoghurt & en sallad med bla couscous. Hanna var gratinerade gnocchi med blandade svampar, pamesan & så en fräsch sallad till. Yummie! Mannen drack en grek (!) till lammgrytan & jag drack ett vin från Piemonte till gnocchin.

Sen körde vi på fyra ostar & det kändes givet att välja ostar som vi inte testat förut - Epoisse de Bourgogne, St Marcellin samt hårdosten Napoleon. Den fjärde osten blev en gorgonzola på servitrisens inrådan. Till detta en supergod argentinare
    apps.premiumwines.se/produkter/visa.asp
    Yummie!!
    Längtar redan tills nästa barnfria kväll

• Ab fab

vilken härlig kväll på Björns. Låter mumsigt- måste nog ta maken dit snart

Idag kommer min första Ekolåda med grönsaker hem till dörren. Vi har inte haft leverans tidigare till min förortskommun men nu är det premiär.

• Lapinette

Åhhhh vad avis jag blir Piggelin!! Själv åt jag filmjölk med mammas blåbär och en smörgås med kokt ägg och kaviar. Var nämligen mol alena då maken är i Paris och pappsen besökte kompisar.

• Piggelin1

Filmjölk med mammas blåbär låter inte helt fel det heller, Lappis!

• Piggelin1

Kul med ekolåda, du får rapportera!
    Några kompisar i Sthlm körde det länge, men nu har de gått över till middagsfrid.se istället.

• Lapinette

... som drivs av min kompis, kompis !!

• Ab fab

Middagsfrid har jag flera kompisar som använder o är så nöjda med. Va roligt att det är en vän till dig Lapinette

• Lapinette

Hon har tävlingsdansat i sin ungdom och är bästis med min kompis som numera bor utanför SF.

Svar på tråden Go to gate