• Lapinette

Go to gate

Här ska jag gå in och skriva lite om vår nästa resa ? ja inte den som vi åker till nu i veckan ? Kalifornien utan den som sker därefter dvs långhelgen i Göteborg och märker att den gamla tråden är avstängd. Vi kan ju inte låta våra resplaner ta slut nu?!!! Så här kommer det ytterligare en restråd för oss som gillar att se oss om vare sig det är i grannstaden eller om vi ska till andra sidan jordklotet.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html

• Svar på tråden Go to gate
  • gosnosen

Tack september! TV-tornet och shoppingscentret under Petronas var det enda vi hann med förra gången då vi hade stop over på väg hem från Borneo. Den gången bodde vi på Shangri La till jättebra pris. Denna gången blir det Ritz Carlton. Jag vill minnsa att för att få åka upp i Petronas var man tvungen att vara där och köa jättetidigt på morgonen för de släppte bara upp ett visst antal per dag. Det kanske är ändrat nu. Nattmarknad i Chinatown låter mysigt, det får det nog bli.

Lappis - vi läste också om Penfolds-provningen på Operakällaren. Blev riktigt sugna men insåg att det är lite för mkt pengar med tanke på att både Berlin och Malaysia väntar. Vi var på en SvD-vinprovning på Gondolen i våras som var väldigt trevlig (minns dock inte vilken vinproducent det var, tror det var något kaliforniskt). Vi var f ö på Operakällaren på vår bröllopsdag nu i slutet av augusti, vilket nog var en av de bästa matupplevelserna någonsin. Superbra service och fantastisk mat. Var så mätt så jag rullade därifrån.

Visst ser det fint ut på Pangkor? Vi har drömt om det där stället i några år, men det blir bara 5 nätter... Priset är lite saftigt. Men det är sådant man får kosta på sig när man inte har någon annan att lägga pengar på än sig själv!

• Lapinette

gosnosen - helt rätt tänkt men förstår att man inte stannar där i två veckor. Attans vad lika smak vi verkar ha gällande sånt som är gott. Vi var ju på Operakällaren på vår bröllopsdag i maj och det är den bästa middagen vi har ätit ... hittills. Det som gjorde kvällen fulländad var vår otroligt trevliga och kunniga sommelier som hade valt ut underbara viner. Gällande Penfolds är jag absolut sugen men maken verkade inte lika övertygad .. dock googlade han på vinerna som nämndes skulle dyka upp på provningen. Vår favorit hemma sen ett år tillbaka är deras Kalimna Bin 28. Har säkert nämnt det tusen gånger här inne på BT.

• Telis

Jag kan förresten svara på var Piggelin med familj ska bo i Paris. Dom ska bo i latinkvarteren alldeles i närheten av Sorbonne.

• Lapinette

Vad mysigt! Gillar Latinkvarteren.

• Piggelin1

Tack Telis för assistansen!
    Fick låna en karta av mina föräldrar idag, den får följa med. Ser fram emot dgr med mkt promenerande!

• Ab fab

Ja, Parisreferat vill jag också ha. Läste i DN att det var skördefestdags i Montmartre och blev definitivt Parissugen- min bäste vän bor i Montmartre så där brukar jag hänte (kanske inte så ofta höst uppe på Butten)

för egen den väntar jobbresor till Wien o Essen

• Lapinette

Wien låter trevligt men Essen ... hmmm jag vet inte riktigt. Själv har jag Berlin om några veckor. Gosnosen borde väl ha kommit hem från Berlin?

Svar på tråden Go to gate