• Lapinette

Go to gate

Här ska jag gå in och skriva lite om vår nästa resa ? ja inte den som vi åker till nu i veckan ? Kalifornien utan den som sker därefter dvs långhelgen i Göteborg och märker att den gamla tråden är avstängd. Vi kan ju inte låta våra resplaner ta slut nu?!!! Så här kommer det ytterligare en restråd för oss som gillar att se oss om vare sig det är i grannstaden eller om vi ska till andra sidan jordklotet.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html

• Svar på tråden Go to gate
  • Telis

Gick det ändå bra att ha med Amanda eller tänker ni fixa barnvakt nästa gång?

• Piggelin1

Om vi skulle åka till Paris imorgon skulle det bli barnvakt - ingen tvekan whatsoever...

Telis - det var ju det jag sa (tror jag, eller det kanske var på FB) - både mannen & jag hade behövt ta in på vilohem hela förra veckan En mindre stad & hyra en lägenhet, det hade nog funkat jättebra, men gigantiska Paris & utan möjlighet att åka tunnelbana (för bökigt att släpa vagnen upp & ner för alla trappor) & så hotell på det - njaaaa...
    Missade att kolla upp bussarna i Paris - det hade funkat bättre i så fall tror jag.
    Lägenheten vi hyrde i Verona förra sommaren hade varit optimal & den storleken på stad skulle också passat bättre. Men man lär så länge man lever!

Hmmm, summa summarum är väl att det gick både bra & dåligt att ha med Amanda.
    Vi har pratat om det en hel del mannen och jag både under & efger Paris-resan, för vi är fortfarande inga "chartermänniskor" som attraheras av Bamseklubb etc. Så vi får skippa "tiomiljonersstäderna" till förmån för säg max halvmiljonsdito & så boka lägenhet istället för hotell. Om Amanda är med, alltså. Sen lär det ju ändra sig, för ett år sen var det helt annorlunda & om ett år är det säkert annorlunda på ett annat sätt.

• Piggelin1

Övning ger färdighet, eller vad är det det heter?!

• Ab fab

Paris låter som ett äventyr med en liten. Agro-semester i Toscana kanske är bättre. Även om jag har ett skumt förflutet som barnklubbsvärd i chartervärden skulle jag sky alla Bamseklubbar som elden

Sitter i Essen. Grått, 15 grader o höstlikt

• Telis

Vad är det för fel på Bamseklubbar? Är det inte jätteskönt att få lite lugn och ro på semestern samtidigt som ens barn har det jättekul?

Jag kan inte vänta tills mitt barn är så gammalt så att vi kan lämna in honom i Langleys barnklubb i Tignes.

• Piggelin1

Telis - jag kanske inte ska säga för mkt egentligen - jag har varit på en charterresa som tioåring i Eilat & sen som vuxen flugit flygstol till Korfu när vi skulle segla där för en massa år sen. That's it...
    Mao, jag har ingen aning om vad jag pratar om utan är BARA full av fördomar om att charter absolut inte är vår grej
    ...och jag tänker fortsätta att hålla fast vid mina fördomar, oavsett vad ni säger
    Agro-semester i Toscana låter mkt mer som vår grej & det tror jag skulle funka kanon med A. Läste denna artikel häromveckan & blev sugen, om inte annat när A är ett par år äldre än idag.

www.dn.se/resor/italien/pa-pastaskola-i-toscana-1.940729

• Piggelin1

"Hälsa-på-semestrar" är också ett alternativ som vi kom fram till att det skulle passa oss bra just nu. iofs, så har vi ju gjort det redan innan A föddes, men så som vi gjorde i somras i Sthlm att köra en dag på Skansen & stan, en annan dag kombinerade vi Söder med att hälsa på kompisar & deras barn & grillade på deras innnergård, en tredje dag ute i Nacka hos en annan familj. Då har vi alla tre skoj. Mår dottern bra & har kul, så mår vi föräldrar också bra - det är ju trots allt så.
    Nu när vi drar till Österlen ska vi hälsa på Tinga på vägen ner, på lördagen förhoppningsvis en gammal gymnasiekompis med familj i Åhus & sen ev några fd grannar på söndagen.

Kompisarna i Johannesburg är precis på G att flytta till Lissabon, de skulle man kunna hälsa på & hyra en lgh, så blir det en kombination av turistande & att vara social = en kombo som funkar för oss!

• Lapinette

Charter är helt ok om man inte orkar boka reguljärt och sen sitta och surfa runt på hotell. Och till vissa destinationer är det så mycket enklare med charter (direktflyg, busstransfer etc). Sen behöver man ju inte hänga på det stora hotellet ... eller ens boka det och köpa all-inclusive. De få gånger jag och maken har åkt charter så har vi åkt med bolaget dit, bott på ett mindre hotell och sen tillbringat veckan helt på eget bevåg.

Piggelin - Lissabon absolut, passa på!!!

• Mrs  B

Vi brukar åka charter mest för att vi tycker det är bekvämt och det är det vi siktar på just nu. Men väljer vi en storstad blir det ju ett helt annat koncept.

Förra resan till Kanarieöarna var Max stor nog att vara själv i Miniland (Ving) och han hade det superkul där. Fick träffa andra lekkompisar, leka en massa, gå på upptäcktsfärd mm
    Många barn brukar uppskatta det...

Telis
    Nu väntar vi bara på att Malte ska bli stor nog att han också kan vara i Miniland så vi kan få någon timme för oss själva.

Gotland
    Var också på Gotland som barn, men är VÄLDIGT sugen på att åka dit igen nästa sommar, så TIPS mottages gärna.

• Lapinette

Inser att semestern kommer att se heeeelt annorlunda ut den dagen man har barn.

Svar på tråden Go to gate