• Lapinette

Go to gate

Här ska jag gå in och skriva lite om vår nästa resa ? ja inte den som vi åker till nu i veckan ? Kalifornien utan den som sker därefter dvs långhelgen i Göteborg och märker att den gamla tråden är avstängd. Vi kan ju inte låta våra resplaner ta slut nu?!!! Så här kommer det ytterligare en restråd för oss som gillar att se oss om vare sig det är i grannstaden eller om vi ska till andra sidan jordklotet.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html

• Svar på tråden Go to gate
  • Telis

Jag tycker också att charter är helt okej när det gäller sol- eller skidresor. Fast vi är som Lappis + make nu, vi går aldrig på grisfester eller pubrundor utan håller oss för oss själva och utnyttjar egentligen bara resan och boendet.

Och jag kan definitivt tänka mig att lämna in Lilleman på någon barnklubb. I Tignes har dom tex pulkarace, baklängesmiddagar och filmvisning för dom små liven, det verkar skitkul! Och samtidigt väldigt skönt för föräldrarna som kan få åka i lite riktiga backar och njuta av middagen osv.

• Mrs  B

När jag åkte på charter till Spanien ett år åkte vi med på en utflykt till Barcelona men annars gör vi aldrig något annat mer än att sola och bada.

Max tycker barnklubben är toppen.

• Piggelin1
    Telis skrev 2009-09-29 16:40:17 följande:
    Jag tycker också att charter är helt okej när det gäller sol- eller skidresor. Fast vi är som Lappis + make nu, vi går aldrig på grisfester eller pubrundor utan håller oss för oss själva och utnyttjar egentligen bara resan och boendet. Och jag kan definitivt tänka mig att lämna in Lilleman på någon barnklubb. I Tignes har dom tex pulkarace, baklängesmiddagar och filmvisning för dom små liven, det verkar skitkul! Och samtidigt väldigt skönt för föräldrarna som kan få åka i lite riktiga backar och njuta av middagen osv.
    Telis - men där är ju pudelns kärna inser jag - vi åker ju vare sig på sol- eller skidresor
    Det intresserar mig inte att ligga på playan en vecka, & att åka skidor en vecka i alperna är heller inget som jag vill lägga en massa pengar på.
    Sen vet inte jag om unga fröken kommer att tjöta ihjäl sina föäräldrar om några år, men just nu är det inget som lockar oss alls. Barnvakt, javisst kan det vara praktiskt, men jag vill ju ändå inte åka i några skidbackar eller ligga vid poolen. Om några år är Amanda ju ändå större & jag inibillar mig att om man vänjer henne vi resandet, så ger det sig med tiden.
    Kalla mig snobb, om ni vill
  • Lapinette

Absolut ... kallar dig snobb!!! Kastar inte alls sten i glashus ... ha, ha!

• Piggelin1

...fast grymt rastlös är nog mer passande

Lappis - vännerna i Lissabon kommer att bo där i 3-4 år gissar jag (han jobbar inom franska ambassadvärlden), så om det inte blir nästa år, så sparar vi det till året därpå. Ingen stress Men ser fram emot det, när det än blir!

Just det, såg du min fråga om Crozes Hermitage (hoppas stavningen är rätt) innan idag?

• Piggelin1

Snobben från landet (kommer ju från ett samhälle med 2000 invånare...)

Japp, kasta inte sten i glashus... eller som en kompis sa ngn gång "Kasta inte gurka i växthus"

• Telis

Äsch, det är väl inget snobbigt med att inte gilla sol- eller skidresor?

Själv är jag bara lat som vill ta det lugnt på semestern och läsa böcker, inte fara runt som ett torrt skinn och jaga barn som har myror i brallan.

• Lapinette

Telis - vänta ska du få se ... när du får fara omkring och jaga barn som har myror i brallan !

• Mrs  B

Vi hade många barnaktiviteter i somras på vår Sverigeresa och springa fick vi.

Svar på tråden Go to gate