• Lapinette

Go to gate

Här ska jag gå in och skriva lite om vår nästa resa ? ja inte den som vi åker till nu i veckan ? Kalifornien utan den som sker därefter dvs långhelgen i Göteborg och märker att den gamla tråden är avstängd. Vi kan ju inte låta våra resplaner ta slut nu?!!! Så här kommer det ytterligare en restråd för oss som gillar att se oss om vare sig det är i grannstaden eller om vi ska till andra sidan jordklotet.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html

• Svar på tråden Go to gate
  • Ab fab

Vi har en fantastisk dag i Göteborg. Nollgrdig morgon och strålade sol. Inspirerande att starta helgen med. Och en helg som inte är så planerad - det är lycka. Idag skall maken o jag hämta en ny ring till mig. I morgon blir det utflykt till vönner som bor vid havet. Middag med maken på kvällen. Lite champagne och plockmat (rotsakssoppa med baconcrips, räkcevish, rökt lax o pepparrot)
    På söndag blir det bio med vänner o middag hemma hos dem

• Lapinette

Ab fab - tycker er helg låter väldigt planderad för att vara oplanerad ! Ny ring, är det av någon speciell anledning? Själv har jag mormors vigselring + en diamant som vi köpte i Sydafrika som ligger och "skräpar". Ska göra något av dem har jag nu sagt i en så där 2 års tid.

Vår helg börjar som vanligt med spinning ikväll. Normalt sett brukar vi sen besöka någon av restaurangern som ligger mellan SATS och vårt hem men ikväll är jag lite sugen på att prova på ett chilenskt vin som jag fick rekommenderat i förra veckan. Till det blir det helstekt fläskfilé med rostade grönsaker.

Imorgon ska vi på vinprovning med bror + sambo. Han är med i en vinklubb som skickar ut lite olika sorters vin varje månad och det är dem som ordnar något för sina kunder. Har ingen aning om vad det är som ska provas men att prova lite nya viner är alltid intressant . Sen har brorsans sambo efterfrågat moules frites så vi ska ned på en belgisk pub efteråt.

• Ab fab

är man en list-fascist som jag är det oplanerat Fast jag hör hur illa det låter.... Men mycket slötid- jag hoppas det blir mycket stearinljus och att spela spel. Bra höstsysselsättningar.

Hittade en bra recept på fläskfilé med calvados.. det låter lockande

Ringen är en klackringstyp med familjevapnet så inga diamanter.

• Lapinette

Jag har gjort ett recept med fläskfilé, äpplen och calvados. Kommer dock inte ihåg exakt hur och vad vi tyckte om det. Som sagt, minnet är kort.

Familjevapen låter skoj! Hur ser vapnet ut? Själv gillar jag diamanter .

• Ab fab

vi har lite kors o örnar o annat lull på. jag är en safirtyp men en oanstädnigt stor diamat skulle jag ju inte säga ner till

• Lapinette

Någon speciell färg på safiren? Ska erkänna att jag är superdålig på stenar ... förutom diamanter som jag åtminstone lärde mig lite om när vi var i SA.

• Ab fab

Jag har blå safirer. en ensam i vigselringen. Har lite örhängen o nån berlock just med blå safir. vet att mamma fick nån annan färg när de bodd i Indien- lite vit/mjölkfärgad men den gillade inte (jag tror det var en safir) Annars är jag ingen stenmänniska. Gillar pärlor allra mest

• Lapinette

Ab fab - pärlor är vackert! Har ett jättefint pärlhalsband med japanska pärlor som jag fick när jag besökte min släkt. Den åker endast på vid bröllop (mitt eller andras spelar ingen roll ).

Såg att safirer även kunde vara röda.

• Lapinette

Om man inte ska vara helt OT för en gångs skulle (det är ju bröllopstorget vi är på). Så hade vi som tema till vårt bröllop pärlor, rosa och limegrönt. Jag hade pärlor runt nacken, i öronen, i buketten och i håret och inbjudan + vigsel + bordplacering var på pärlemopapper med rosa band. Så tjejigt så!!!

• Ab fab

röda safirer låter inte dumt.

När vi gifte oss gjorde en silversmed ett diadem till mig med sötvattenspärlor och silver. Hon gjorde det med en dubbelfunktion så det går att ha som halsband också. Himla nöjd med det

Svar på tråden Go to gate