• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • Poca
    Svanboet skrev 2009-07-06 20:58:53 följande:
    Oh, Poca - det är svårt att klara sig undan trashlistans alla in- och utsidor men har du klarat så Congratz!Nej pussandes i kyrkan tycker jag nog är ok, men inte efter uppmaning av prästen! Tungkyssar eller liknande tillhör inte de minnesbilder jag vill ha från ett bröllop - Trashy!
    Håller med om tungkyssar! Och kom på att en "rolig avslutning" på vigseln säkert är trashigt, så då faller jag dit! Har hyrt en hemlig kör som ska "ploppa" fram på slutet, känns lite trashigt
  • Imma

Jag kom på en till!

Att ha "fyndiga" saker skrivna under skosulorna som syns när brudparet knäböjer under välsignelsen.

• feministbrud

Oh my God! Förekommer sådant?

Kan inte allt fynigt och lustigt kvala in på trashlistan (såsom brudens tal till brudummen)?

Imma skrev 2009-07-07 10:24:53 följande:
    Jag kom på en till!Att ha "fyndiga" saker skrivna under skosulorna som syns när brudparet knäböjer under välsignelsen.
  • J D
    Jag kom på en till!Att ha "fyndiga" saker skrivna under skosulorna som syns när brudparet knäböjer under välsignelsen.
    Hahaha, ja!

Och ja, feministbrud, mannen kan e.g. skriva "help" under sina skosulor... Mkt tjusigt!

• J D
    feministbrud skrev 2009-07-07 10:59:39 följande:
    Oh my God! Förekommer sådant?Kan inte allt fynigt och lustigt kvala in på trashlistan (såsom brudens tal till brudummen)?
    Agree på fyndigheterna men när jag talade med två av mina goda vänner så tyckte de att sådana saker var det som gjorde ett bröllop till ett riktigt och kul bröllop. Jag som är lite too much on the dark side för att klara av sådant blev då naturligtvis smått orolig för hur kul det kommer att bli på vårt bröllop egentligen...
  • feministbrud

Ta det tillsammans med caketopper (som väl ska kallas tårtdekoration om man inte vill spä på trashigheten ytterligare)där bruden släpar brudgummen.

J D skrev 2009-07-07 11:00:55 följande:

Hahaha, ja!

Och ja, feministbrud, mannen kan e.g. skriva "help" under sina skosulor... Mkt tjusigt!
  • feministbrud

Du kanske behöver oroa dig! Se upp för presentleken som vi pratade om tidigare, där ett paket ska överlämnas mellan gästerna från den med störst näsa till den med störst dekoltage.

J D skrev 2009-07-07 11:02:25 följande:

Agree på fyndigheterna men när jag talade med två av mina goda vänner så tyckte de att sådana saker var det som gjorde ett bröllop till ett riktigt och kul bröllop. Jag som är lite too much on the dark side för att klara av sådant blev då naturligtvis smått orolig för hur kul det kommer att bli på vårt bröllop egentligen...
  • Poca
    Visste inte att man kunde komma på såna saker! Presenter i form av chokladgodis till gästerna är också trashigt. Och morgongåva till bruden! Snacka förlegade patriarkattraditioner.
  • J D
    feministbrud skrev 2009-07-07 11:02:53 följande:
    Ta det tillsammans med caketopper (som väl ska kallas tårtdekoration om man inte vill spä på trashigheten ytterligare)där bruden släpar brudgummen.J D skrev 2009-07-07 11:00:55 följande:
    De kommer oftast i grupp, ja...
  • Imma

Nu har jag en till (I'm on a roll today...):

Att ha obegripliga citat på latin i ringen. Speciellt om man inte ens kan latin, utan har googlat fram det på nätet.

Svar på tråden Trashigaste bröllopet