• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • Emelieca
    Pizan skrev 2009-07-06 21:00:50 följande:
    Haha! Tråkigt kanske men jag och min man har inte tungkyssts på flera år. Vi hade tänkt att träna lite ifall nån skulle uppmana oss att kyssas på riktigt men det blev aldrig av. Istället körde vi "filmkyssar", dvs vi kysser varandra på låtsas, och vanliga pussar.
    Ojdå, tråkigt det lät.. är ju så mysigt att kyssas med sin älskling..
  • Locina

hahah! jag har lätt det trashigaste bröllopet av Er alla!

Han friade när vi var dyngraka på en kryssning, han fick göra det på en till kryssning efteråt, så att jag skulle vara säker, eller ja så att vi båda kände av det lite mer :) Vi var fulla och glada även då!
    Vi struntar i att förlova oss, vi har varken tid eller någon bra plan för det. är det så viktigt med 2 ringar så kan han ge mig en sen när han är på det humöret.

Vi gifter oss borgligt nånstanns. Har en fest nästa år istället.
    Jag kommer ha en ganska trashig stil, fast det lutar starkt åt 50-tals klänning.. Min sambo får sätta på sig vad han vill, han har grym stil.
    Hinner jag inte spela in en låt till han så får jag väl ta med bergsprängaren och spela upp "våran låt", Burning inside med Takida. ;)
    Han ahr äntligen beställt en tattueringsmaskin (vi ska hålla den under kontroll), och tattuera varanndra, EN GÅNG!
    Detta är en tanke.. vi bestämde oss nämligen för 1 timme sen vilket datum vi ska gifta oss,(trash igen) 1 augusti blir det, så jag har lite att bita i nu :)

Imorgon ska jag gå o värdera typ 10 olika guldringar som jag hoppas blir 2 st snygga nya :D

Nä men skämt o sido,. det blir troligen jätte trashigt, men romantiskt, roligt och minnesvärt :D

Vann jag??

• Pizan

Äh, det är inte så tråkigt att inte tungkyssas, vi har en massa sex istället antar jag.

Nämen skämt å sido så gosar vi, pussas, och har det bra på många andra vis. Det har bara inte blivit så att vi har kysst varandra på ett tag men det är inget vi har stört oss på eller ens funderat över förrän det var dags för bröllopsfotona.

Emelieca skrev 2009-07-06 21:21:24 följande:
    Ojdå, tråkigt det lät.. är ju så mysigt att kyssas med sin älskling..
    Äh, det är inte så tråkigt att inte tungkyssas, vi har en massa sex istället antar jag.

Nämen skämt å sido så gosar vi, pussas, och har det bra på många vis. Det har bara inte blivit så att vi har kysst varandra på ett tag men det är inget vi har stört oss på eller ens funderat över förrän det var dags för bröllopsfotona. Vi skulle ju kunna tungkyssas närsomhelst men ingen av oss har tydligen upplevt det som tråkigt. Det viktaste är ju att man visar ömhet och kärlek på det sätter som man vill.

Dessutom tror jag det är rätt vanligt när man har varit tillsammans länge.
  • roslagsbruden

Haha... Det låter definitivt som du hamnar på topp 5, men det är trångt där uppe så du får nog slänga in en slöja, akrylnaglar, handskar och monogram om du ska känna dig säker. Det kombinerat med färja, fylla och inte vit klänning (kanske en cigg och barn i magen också?) borde ta hem det. Grattis!

Locina skrev 2009-07-06 21:42:09 följande:
    hahah! jag har lätt det trashigaste bröllopet av Er alla!Han friade när vi var dyngraka på en kryssning, han fick göra det på en till kryssning efteråt, så att jag skulle vara säker, eller ja så att vi båda kände av det lite mer :) Vi var fulla och glada även då! Vi struntar i att förlova oss, vi har varken tid eller någon bra plan för det. är det så viktigt med 2 ringar så kan han ge mig en sen när han är på det humöret.Vi gifter oss borgligt nånstanns. Har en fest nästa år istället.Jag kommer ha en ganska trashig stil, fast det lutar starkt åt 50-tals klänning.. Min sambo får sätta på sig vad han vill, han har grym stil.Hinner jag inte spela in en låt till han så får jag väl ta med bergsprängaren och spela upp "våran låt", Burning inside med Takida. ;)Han ahr äntligen beställt en tattueringsmaskin (vi ska hålla den under kontroll), och tattuera varanndra, EN GÅNG!Detta är en tanke.. vi bestämde oss nämligen för 1 timme sen vilket datum vi ska gifta oss,(trash igen) 1 augusti blir det, så jag har lite att bita i nu :)Imorgon ska jag gå o värdera typ 10 olika guldringar som jag hoppas blir 2 st snygga nya :DNä men skämt o sido,. det blir troligen jätte trashigt, men romantiskt, roligt och minnesvärt :DVann jag??
  • Pizan
    hahah! jag har lätt det trashigaste bröllopet av Er alla!Han friade när vi var dyngraka på en kryssning, han fick göra det på en till kryssning efteråt, så att jag skulle vara säker, eller ja så att vi båda kände av det lite mer :) Vi var fulla och glada även då! Vi struntar i att förlova oss, vi har varken tid eller någon bra plan för det. är det så viktigt med 2 ringar så kan han ge mig en sen när han är på det humöret.Vi gifter oss borgligt nånstanns. Har en fest nästa år istället.Jag kommer ha en ganska trashig stil, fast det lutar starkt åt 50-tals klänning.. Min sambo får sätta på sig vad han vill, han har grym stil.Hinner jag inte spela in en låt till han så får jag väl ta med bergsprängaren och spela upp "våran låt", Burning inside med Takida. ;)Han ahr äntligen beställt en tattueringsmaskin (vi ska hålla den under kontroll), och tattuera varanndra, EN GÅNG!Detta är en tanke.. vi bestämde oss nämligen för 1 timme sen vilket datum vi ska gifta oss,(trash igen) 1 augusti blir det, så jag har lite att bita i nu :)Imorgon ska jag gå o värdera typ 10 olika guldringar som jag hoppas blir 2 st snygga nya :DNä men skämt o sido,. det blir troligen jätte trashigt, men romantiskt, roligt och minnesvärt :DVann jag??
    Fast 50-talsklänning är väl inte trashigt? Det hade ju jag. Hahaha!
  • Heloise

köpa handdukar på IKEA och dela på mitten och göra servetter av måste ju vara trashigt? Men jag tänker att det är coolare än tryck på pappersservett. Våra servetter blir lite så där lagom lantliga och nyttiga, ta med hem och torka disk och tänk på oss typ

• lingonris
    Låter ju kul iaf ist för stelt jäkla gräddbakelse bröllop :S dom är läbbiga
  • Nynaeve
    LB5 skrev 2009-07-06 17:47:21 följande:
    Vet inte om någon har skrivit det redan, men snapsvisor och telegram är trashigt i mina ögon, men kanske för att jag har varit på så många studentmiddagar i Uppsala i mina dagar...
    Hehe, då kommer vårt bröllop att bli det allra trashigaste i dina ögon, för vi ska ha festen på Norrlands Nation, med snaps och visor, efter en vigsel i botan...
  • Pizan
    Heloise skrev 2009-07-06 22:52:40 följande:
    köpa handdukar på IKEA och dela på mitten och göra servetter av måste ju vara trashigt? Men jag tänker att det är coolare än tryck på pappersservett. Våra servetter blir lite så där lagom lantliga och nyttiga, ta med hem och torka disk och tänk på oss typ
    Vi hade tryck på våra servetter med namn och datum som svärmor hade fixat (nej, jag försöker inte skylla ifrån mig, det var verkligen hon). Till råga på allt var de i rosa... precis som det mesta när det kommer till mitt bröllop.

Kanske ska lägga in en bild på servetterna i galleriet?
  • Locina

hahaha Roliga ni :D
    Akrylnaglar .. i hate it! Men det skulle inte vara fel med en lite lyxigare kryssning?! Vi har åkt några gånger själva, och då har vi så jääävla kul. Men annars tar vi en sista minuten nånstanns för det är det enda som fungerar för oss just nu.
    Klänningen blir antingen blå, rödvitprickig, vit eller svart. Ole dole doff!!
    Så vill jag ha en matchande slöja till, en kort färgglad liten sak.
    Pizan: 50 tals klänningarna är grymma!!! :))))

Svar på tråden Trashigaste bröllopet