• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • ario

inte för att jag tror att ju fler gäster betyder slöja..hehehe

• roslagsbruden

Ja något sådant har jag ju å andra sidan aldrig varit på, det kanske är så att desto fler gäster desto större risk/chans till slöja hos bruden!

ario skrev 2009-07-06 13:31:41 följande:
    jag lovar, har aldrig sätt en brud utan släja, men o andra sidan har jag aldrig varit på ett bröllop mindre än 400 personer heller...
  • ario

det kan ju stämma, jag tror då kanske det känns mer press på bruden att ha hela paketet.

Men för mig så tycker jag det är såå vackert med slöja:)

roslagsbruden skrev 2009-07-06 13:43:05 följande:
    Ja något sådant har jag ju å andra sidan aldrig varit på, det kanske är så att desto fler gäster desto större risk/chans till slöja hos bruden!
  • Heloise

åker dit på släp haha, ville bara ha sweeo the floor train men när den ´kom så hade den lååångt släp. känns lite drygt måst jag erkänna att släpa runt på det, men det finns inte tid till att korta av det så jag får trasha lite
    Vart står vi när det gäller flor?trash eller coolt?

• J D
    Heloise skrev 2009-07-06 14:27:59 följande:
    åker dit på släp haha, ville bara ha sweeo the floor train men när den ´kom så hade den lååångt släp. känns lite drygt måst jag erkänna att släpa runt på det, men det finns inte tid till att korta av det så jag får trasha lite Vart står vi när det gäller flor?trash eller coolt?

Flor- jag tycker att det är en alternativtrend som börjar kännas uttjatad. Men inte trashigt- ännu .

• Heloise

Panzer tycker att det ser ut som ett hoceky visir och påstår att han inte kommer att vigas med mig utan med Jason om jag har det, så just nu lutar det åt lockigt, utsläppt med ett blomdiadem
    J D skrev 2009-07-06 14:30:42 följande:

Flor- jag tycker att det är en alternativtrend som börjar kännas uttjatad. Men inte trashigt- ännu .
  • Loowwe

Här kommer en till:
    Att strikt följa den där tramsiga ramsan: Något gammalt, något nytt, något lånat, något blått och ett silvermynt i skon!!!

• roslagsbruden

Silvermynt i skon????

Loowwe skrev 2009-07-06 14:41:49 följande:
    Här kommer en till:Att strikt följa den där tramsiga ramsan: Något gammalt, något nytt, något lånat, något blått och ett silvermynt i skon!!!
  • J D

Heloise skrev 2009-07-06 14:32:55 följande:
    Panzer tycker att det ser ut som ett hoceky visir och påstår att han inte kommer att vigas med mig utan med Jason om jag har det, så just nu lutar det åt lockigt, utsläppt med ett blomdiadem J D skrev 2009-07-06 14:30:42 följande:

Alltså, det händer väldigt sällan att jag gör könsstereotypa kommentarer men här vill jag bara säga: män... Många har helt enkelt väldigt svårt att förstå sig på kvinnliga accessoarer . Detta är i sig inte så konstigt med tanke på det fattiga assecoarutbud de själva ställs inför.

Jag tycker iofs också att det kan se lite knepigt ut med flor. Har funderat på det själv men ej kommit på på vilket sätt jag skulle se snyggare ut i det. Blomdiadem och utsläppt låter tjusigt- var faktiskt tvungen att googla blomdiadem efter att ha sett dig nämna det i en annan tråd . Skulle jag mkt väl kunnat tänka mig själv men insåg att lilla jag skulle se helt belamrad ut, haha.

• J D

Loowwe skrev 2009-07-06 14:41:49 följande:
    Här kommer en till:Att strikt följa den där tramsiga ramsan: Något gammalt, något nytt, något lånat, något blått och ett silvermynt i skon!!!

JA! Spec. som det inte är en svensk tradition...

Svar på tråden Trashigaste bröllopet