• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • ario

men för mig symboliserar den oskuld, men lite mer som traditionel klädsel som brud.

anne på grönkulla skrev 2009-07-06 16:28:15 följande:

Mest fascinerande med slöjan är ju att kvinnor som väljer det till vardags anses förtryckta men till bröllop anses det "fint" och "traditionellt" - mysko i min värld... J D skrev 2009-07-06 13:07:36 följande:
  • ario

och sen är det skillnad att täcka huvudet när man besöker kyrkan och ha en slöja utanför.

Enligt kyrkan jag tillhör så ska man täcka huvudet när man besöker en kyrka, brud eller icke det gör ingen skillnad.
    anne på grönkulla skrev 2009-07-06 16:28:15 följande:

Mest fascinerande med slöjan är ju att kvinnor som väljer det till vardags anses förtryckta men till bröllop anses det "fint" och "traditionellt" - mysko i min värld... J D skrev 2009-07-06 13:07:36 följande:
  • Pizan

Min präst sa åt oss att kyssa varandra efter själva vigselakten men jag hade faktiskt inte räknat med det, och inte bett om det heller, eftersom det inte är en svensk utan mer av en amerikansk tradition.

Som det var nu så pussades vi givetvis för det hade sett lite konstigt ut om jag hade sagt "Nej, jag vill inte" mitt framför alla människor.

• LB5

Vet inte om någon har skrivit det redan, men snapsvisor och telegram är trashigt i mina ögon, men kanske för att jag har varit på så många studentmiddagar i Uppsala i mina dagar...

• Poca

Härligt! Det här är den enda tråden jag faktiskt kännt mig hemma i :)

Också glad att ingen verkat reagerat på manliga brudtärnan sm trashig! Då har jag nästan klarat mig om det inte varit för sova isär...

• Svanboet

Oh, Poca - det är svårt att klara sig undan trashlistans alla in- och utsidor men har du klarat så Congratz!

Nej pussandes i kyrkan tycker jag nog är ok, men inte efter uppmaning av prästen! Tungkyssar eller liknande tillhör inte de minnesbilder jag vill ha från ett bröllop - Trashy!

• Pizan

Haha! Tråkigt kanske men jag och min man har inte tungkyssts på flera år. Vi hade tänkt att träna lite ifall nån skulle uppmana oss att kyssas på riktigt men det blev aldrig av. Istället körde vi "filmkyssar", dvs vi kysser varandra på låtsas, och vanliga pussar.

• LB5

:-O

Pizan skrev 2009-07-06 21:00:50 följande:
    Haha! Tråkigt kanske men jag och min man har inte tungkyssts på flera år. Vi hade tänkt att träna lite ifall nån skulle uppmana oss att kyssas på riktigt men det blev aldrig av. Istället körde vi "filmkyssar", dvs vi kysser varandra på låtsas, och vanliga pussar.
  • Svanboet
    En aniongen underhållande för det är nästan det vi gör också. Tungkyssar sparar vi till tillfällen när ingen tittar (hoppas vi )!
  • LB5

Men herregud!! Jag hoppas att det ordnar sig innan bröllopet.

Svar på tråden Trashigaste bröllopet