• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • feministbrud

Nej nej, det var jättekul med stolarna! Vi hade folk att prata med hela middagen och jag slapp att bara prata med min man och min pappa.

Poca skrev 2009-07-07 11:23:57 följande:
    J D skrev 2009-07-07 11:20:44 följande:
    Vi har pratat med vår toaster (hon vill kalla sig så) och sagt att blir det några lekar så blir det livstids halshuggning för hennes del, men jag är ändå inte säker på att hon förstår.En till trash grej, två tomma stolar framför brudparet, vem sätter sig där?!
  • Imma

Haha, vi åkte på både "pussa bruden/brudgummen när den andra går på toa"-leken och "hitta din nyblivna make genom att känna på alla män på festens vader"-leken. Trash? Trash! Kul? Kul!

J D skrev 2009-07-07 11:20:44 följande:

I know... och folk verkar älska den... Har redan retat upp vår omgivning med att avsäga oss möhippa och svensexa vänligt men bestämt. Hur kan man få en fest där lekar som denna ej ingår? Det känns som att vi är sååå rökta...
  • J D

Poca skrev 2009-07-07 11:23:57 följande:
    J D skrev 2009-07-07 11:20:44 följande: Vi har pratat med vår toaster (hon vill kalla sig så) och sagt att blir det några lekar så blir det livstids halshuggning för hennes del, men jag är ändå inte säker på att hon förstår.En till trash grej, två tomma stolar framför brudparet, vem sätter sig där?!

Nej, det jag har lärt mig hittils ang. bröllopsplanering är att vännerna gärna visar rätt lite respekt om man vill göra saker annorlunda men jag önskar er verkligen lycka till med er toaster!

Ja, stolarna har varit uppe tidigare i tråden men jag vet inte- vissa verkar säga att det är en så himla bra idé.

• J D

Imma skrev 2009-07-07 11:25:25 följande:
    Haha, vi åkte på både "pussa bruden/brudgummen när den andra går på toa"-leken och "hitta din nyblivna make genom att känna på alla män på festens vader"-leken. Trash? Trash! Kul? Kul!J D skrev 2009-07-07 11:20:44 följande:

Hahaha, jag hatar alla former av lekar och får verkligen anstränga mig när sådant föreslås till dagligdags så jag skulle verkligen kunna hålla mig för skratt om det hände på MIN DAG! . Men bra att ni hade kul!

• J D

feministbrud skrev 2009-07-07 11:23:57 följande:
    Möhippa där bruden ska sälja kyssar på stan och svensexa med strippa!

Och som sagt toppar jag det med alla typer av möhippor och svensexor men det verkar vara så himla kontroversiellt att tycka så att det nog knappast kan betraktas som trash. Än!

• Imma

Jag som är uppfödd i en femkampsfamilj är van att hålla god min. Just våra lekar hade jag klarat mig bra utan, men att se hur kul det var för gästerna gjorde det okej ändå.

J D skrev 2009-07-07 11:27:34 följande:

Hahaha, jag hatar alla former av lekar och får verkligen anstränga mig när sådant föreslås till dagligdags så jag skulle verkligen kunna hålla mig för skratt om det hände på MIN DAG! . Men bra att ni hade kul!
  • J D

Imma skrev 2009-07-07 11:30:56 följande:
    Jag som är uppfödd i en femkampsfamilj är van att hålla god min. Just våra lekar hade jag klarat mig bra utan, men att se hur kul det var för gästerna gjorde det okej ändå. J D skrev 2009-07-07 11:27:34 följande:

Aha, ska man tänka på gästerna alltså? Det tänkte jag inte på . Får väl omedelbart skicka ut en enkät till våra gäster om hur de ställer sig i frågan jag hinner ta tillbaka inbjudan, för inget får gå fel på MIN dag.

• Poca
    feministbrud skrev 2009-07-07 11:25:08 följande:
    Nej nej, det var jättekul med stolarna! Vi hade folk att prata med hela middagen och jag slapp att bara prata med min man och min pappa.
    Ok, det kanske inte är trash ;) men jag förstår ändå inte riktigt vem som sätter sig där, lämnar man bara sin bordsdam/herre för att sätta sig där? Klart är ju att det blir trist att prata med endast mannen och pappan!
  • Imma

På tal om MIN dag -

Har vi tagit med brudpar som anser att gästernas roll under dagen är att agera någon slagt tjusig dekor i speciella färger eller andra specifika krav?

Det har vi nog förresten.

J D skrev 2009-07-07 11:33:02 följande:

Aha, ska man tänka på gästerna alltså? Det tänkte jag inte på . Får väl omedelbart skicka ut en enkät till våra gäster om hur de ställer sig i frågan jag hinner ta tillbaka inbjudan, för inget får gå fel på MIN dag.
  • J D

Imma skrev 2009-07-07 11:39:03 följande:
    På tal om MIN dag -Har vi tagit med brudpar som anser att gästernas roll under dagen är att agera någon slagt tjusig dekor i speciella färger eller andra specifika krav?Det har vi nog förresten.J D skrev 2009-07-07 11:33:02 följande:

Mm, det har vi men det tål att upprepas .

Svar på tråden Trashigaste bröllopet