• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • Poca
    Imma skrev 2009-07-07 11:39:03 följande:
    På tal om MIN dag -Har vi tagit med brudpar som anser att gästernas roll under dagen är att agera någon slagt tjusig dekor i speciella färger eller andra specifika krav?Det har vi nog förresten.J D skrev 2009-07-07 11:33:02 följande:

Mm, det har vi men det tål att upprepas .

Verkligen´, bröllop där färg är angiven som klädkod, trash!
  • Imma

Eller min favorit:

"Min tärna vill inte ha på sig den neongula/orangebruna/hudfärgade klänning som jag vill att hon ska köpa från Kina. Hon känner sig inte fin i den. Men HALLÅ, fattar hon inte att det är MIN dag och att det är en ÄRA för henne att få vara tärna"

Poca skrev 2009-07-07 11:42:37 följande:
    bröllop där färg är angiven som klädkod, trash!
  • J D

Imma skrev 2009-07-07 11:46:24 följande:
    Eller min favorit:"Min tärna vill inte ha på sig den neongula/orangebruna/hudfärgade klänning som jag vill att hon ska köpa från Kina. Hon känner sig inte fin i den. Men HALLÅ, fattar hon inte att det är MIN dag och att det är en ÄRA för henne att få vara tärna"

• Poca
    Eller min favorit:"Min tärna vill inte ha på sig den neongula/orangebruna/hudfärgade klänning som jag vill att hon ska köpa från Kina. Hon känner sig inte fin i den. Men HALLÅ, fattar hon inte att det är MIN dag och att det är en ÄRA för henne att få vara tärna"
    Hahaha!
  • feministbrud

Ja, våra vänner satte sig där och det var alltid någon som satt där under hela middagen.

Poca skrev 2009-07-07 11:35:01 följande:
    Ok, det kanske inte är trash ;) men jag förstår ändå inte riktigt vem som sätter sig där, lämnar man bara sin bordsdam/herre för att sätta sig där? Klart är ju att det blir trist att prata med endast mannen och pappan!
  • feministbrud

Jag gillar den tjej som bröt mot detta (en vän till mig hade bevittnat följande med skräckblandad förtjusning):

Tärnan skulle ha något blått och kom i blå mysbrallor med matchande foppa-tofflor. Det ni! Där fick bruden

• Aleta

För vår del så var det fullt hela tiden på våra stolar mittemot och tur var väl det, annars hade vi fått vara ensamma.
    Vi var nämligen så trashiga att vi satt ensamma vid ett litet bord.

Poca skrev 2009-07-07 11:35:01 följande:
    Ok, det kanske inte är trash ;) men jag förstår ändå inte riktigt vem som sätter sig där, lämnar man bara sin bordsdam/herre för att sätta sig där? Klart är ju att det blir trist att prata med endast mannen och pappan!
  • anne på grönkulla

Sjunga på sitt eget bröllop, spexa i kyrkan, överraska sin respektive - tycker jag känns ganska B o trash alltsammans... *alltid retar man upp nån*

• Panzerfaust

Jag har bett om att få blåklintar tillagda i brudbuketten, liberal som jag är kan jag inte låta bli att psyka alla kommunister på H's sida av släkten, trashigt? vet inte men det ska bli kul att se om de reagerar över det

H's moster blev alldeles nipprig när rätt sida vann valet senast och ringde H för att påpeka att nu var jag säkert nöjd va och Sverige gick mot undergången.

• J D
    Panzerfaust skrev 2009-07-07 18:29:59 följande:
    Jag har bett om att få blåklintar tillagda i brudbuketten, liberal som jag är kan jag inte låta bli att psyka alla kommunister på H's sida av släkten, trashigt? vet inte men det ska bli kul att se om de reagerar över det H's moster blev alldeles nipprig när rätt sida vann valet senast och ringde H för att påpeka att nu var jag säkert nöjd va och Sverige gick mot undergången.
    Undrar om mina rosa rosor blir lika provocerande .
Svar på tråden Trashigaste bröllopet