• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • J D

Heloise skrev 2009-07-06 14:56:07 följande:
    ja vi får se prästen kommenterade att det inte var en svensk tradition... vill inte göra prällen arg, men å andra sidan sa han att pussar är alltid trevligt hahaJ D skrev 2009-07-06 14:54:34 följande:

Nä, man vill såklart inte stöta sig med prästen. Jag och fästmannen kommer säkert att pussas fast jag vill helst inte att herr präst tillåter oss att göra det. Du får nu kyssa bruden är för mig ett inte alltför smakligt sätt att säga att paret kan kyssas. Ägodelsgrejen etc. Men kan man få det mer on equal terms så är det helt klart mindre trash!

• Heloise

Vår präst sa att han kommer inte säga något alls men gör en liten paus och väntar för att se vad vi gör. Känns bra!
    J D skrev 2009-07-06 14:58:27 följande:

Nä, man vill såklart inte stöta sig med prästen. Jag och fästmannen kommer säkert att pussas fast jag vill helst inte att herr präst tillåter oss att göra det. Du får nu kyssa bruden är för mig ett inte alltför smakligt sätt att säga att paret kan kyssas. Ägodelsgrejen etc. Men kan man få det mer on equal terms så är det helt klart mindre trash!
  • J D
    Heloise skrev 2009-07-06 15:01:30 följande:
    Vår präst sa att han kommer inte säga något alls men gör en liten paus och väntar för att se vad vi gör. Känns bra!J D skrev 2009-07-06 14:58:27 följande:
    Låter mkt bra!
  • Kjell Präst

Jag vill helst inte att herr präst tillåter oss att göra det. Du får nu kyssa bruden är för mig ett inte alltför smakligt sätt att säga att paret kan kyssas. Ägodelsgrejen etc.
    Instämmer. Därför säger jag aldrig till om kyssar i kyrkan. Kommer de spontant är det förstås en annan sak.
  • Heloise

Precis, sen kanske man nöjer sig med att le så att kinderna gör ont och hålla varandra i händerna, och ägna tiden när man "gömmer" sig efteråt åt pussar
    Kjell Präst skrev 2009-07-06 15:07:26 följande:

Instämmer. Därför säger jag aldrig till om kyssar i kyrkan. Kommer de spontant är det förstås en annan sak.
  • BlivandeFruPettersson

Nu känner inte vi så många kriminella mc-gäng, så vi tänkte ta in Nationella insatsstyrkan istället

Prins Variant skrev 2009-07-05 22:35:38 följande:

Att hyra ordningsvakter till bröllopsfesten. Särskilt om de är från Hells Angels.
  • anne på grönkulla

Mest fascinerande med slöjan är ju att kvinnor som väljer det till vardags anses förtryckta men till bröllop anses det "fint" och "traditionellt" - mysko i min värld...

J D skrev 2009-07-06 13:07:36 följande:

Jag kan faktiskt inte tänka mig att det ligger ngn jättepositiv symbolik i slöjan. Möjligen är det få som tänker på symboliken (jfr brudöverlämn) men för egen del skulle jag inte vilja ha på mig ngt som haft det som ens en del av sin funktion.
    Sedan tycker jag ofta att slöjor ser rätt malplacerade ut men det är ju en helt annan sak .
  • J D

anne på grönkulla skrev 2009-07-06 16:28:15 följande:
    Mest fascinerande med slöjan är ju att kvinnor som väljer det till vardags anses förtryckta men till bröllop anses det "fint" och "traditionellt" - mysko i min värld... J D skrev 2009-07-06 13:07:36 följande:

It's all about selective reclaiming .

• Pizan

Med risk för att upprepa vad nån annan har skrivit, men att skryta om hur mkt man spenderar på sitt bröllop tycker jag är supertrashigt.

Svar på tråden Trashigaste bröllopet