• Fjosok

Fina och fräcka flicknamn?

Gick på en länk till BTs systersajt familjeliv. Länken handlade om "fina och fräcka flicknamn" och jag höll på att ta tre steg bakåt, ramla utefter ett stup och slå ihjäl mig.

www.familjeliv.se/Foralder/1.466174

Vad tror ni om dessa namn?

Jag anser att det låter förfärligt. I ren protest så lovar jag att ge eventuella barn namn i stil med Daniel, Åsa, Annika, Peter, Jonas, Anna, Linda, Cecilia, Anders, Johan eller David.

• Svar på tråden Fina och fräcka flicknamn?
  • Fjosok

Bambi: Kevin? Robin? Melvin?

in-namn helt enkelt

• Bambi76

Kevin har min syrra döpt sin son till så det går inte och Melvin heter en kompis son men Robin eller Alvin skulle kunna funka
    (väntar inga barn just nu men snart så hoppas jag)
    Tack för tipsen

Fjosok skrev 2009-07-01 11:24:12 följande:
    Bambi: Kevin? Robin? Melvin?in-namn helt enkelt
  • Fjosok

Var ironisk nu med tanke på vad som skrivits innan, bara så du vet.

• Bambi76

Ja, jag misstänkte det men eftersom jag är en sådär WT morsa *skrattar* så gillar jag namnen
    (är dock inte låginkomstagare och utan utbildning men taturerad och piercad *asg*)

Fjosok skrev 2009-07-01 11:53:34 följande:
    Var ironisk nu med tanke på vad som skrivits innan, bara så du vet.
  • Fjosok

Jag är nog inte WT, bara totalt hopplös och blev utan barn och familj öht, då kanske man kan kosta på sig att skämta om det, hihi

• agtiwi

Panzerfaust: Snacka om fördomar. Jag är tatuerad, röker, går i mjukisbyxor (enbart hemma och utan tryck), mitt ena barn stämmer väl enligt din mening in på vad du kallar oregerlig och som en apa. Vet du vad det beror på? Han har adhd samt aspergers syndrom. Förresten, vilket barn har dött av att någon enstaka gång äta denniskorv och pulvermos till middag??
    Jag är inte en sämre morsa än någon annan, men heller inte en bättre.

• Bambi76

väldigt bra skrivet!
    Jag kan minnas att jag själv fick äta dennis korv och pulvermos (ett tag var pulvermos det enda jag ville ha så mina föräldrar köpte hem det till mig) när jag var liten och tog ingen skada av det.
    Tycker att det är väldigt trist med Panzerfaust attityd och fördommar..men det är jag det....

agtiwi skrev 2009-07-01 12:13:52 följande:
    Panzerfaust: Snacka om fördomar. Jag är tatuerad, röker, går i mjukisbyxor (enbart hemma och utan tryck), mitt ena barn stämmer väl enligt din mening in på vad du kallar oregerlig och som en apa. Vet du vad det beror på? Han har adhd samt aspergers syndrom. Förresten, vilket barn har dött av att någon enstaka gång äta denniskorv och pulvermos till middag??Jag är inte en sämre morsa än någon annan, men heller inte en bättre.
  • feministbrud

En nyfiken fråga: Sedan när är 31 för gammalt för att få barn? Inte för att jag lägger mig i övrigt i varför du inte vill ha barn, men för gammal är du väl knappast? Själv är jag 32, kommer förhoppningsvis att skaffa barn samt skulle inte döpa mina barn till något från listan.

Fjosok skrev 2009-06-30 15:17:57 följande:
    Fick ju aldrig några egna barn (för gammal nu) men jag kan säga att jag hade inte propagerat för ett enda namn på den listan, möjligtvis Klara ...
  • valkyriana

Oj var 31 år för gammalt att få barn! Då får jag genast säga till daniel så får vi reproducera. 31 är väl ingen ålder. Rena rama lammköttet anser jag (fyller 30 nu på måndag )

• Bambi76

oooppppps.. då är jag ju jäääääätte gammal om jag är 33 och jag hoppas att jag blir mamma igen om en inte allt för lång tid
    Har iofs en son på 17 år redan ...

Svar på tråden Fina och fräcka flicknamn?