• Fjosok

Fina och fräcka flicknamn?

Gick på en länk till BTs systersajt familjeliv. Länken handlade om "fina och fräcka flicknamn" och jag höll på att ta tre steg bakåt, ramla utefter ett stup och slå ihjäl mig.

www.familjeliv.se/Foralder/1.466174

Vad tror ni om dessa namn?

Jag anser att det låter förfärligt. I ren protest så lovar jag att ge eventuella barn namn i stil med Daniel, Åsa, Annika, Peter, Jonas, Anna, Linda, Cecilia, Anders, Johan eller David.

• Svar på tråden Fina och fräcka flicknamn?
  • Bambi76
    passionsblomman skrev 2009-07-02 13:02:31 följande:
    Jo, jag fattade ironin till fullo Jag var bara nyfiken, för jag vet hur bekanta blivit bemötta ibland. Det gläder mig att du sluppit det!
  • J D
    Bella Notte skrev 2009-07-02 10:49:22 följande:
    ...undrar om det finns några arrangemang eller förfaranden vid ett bröllop, med efterföljande fest, som kvalar in i epitetet WHITE TRASH?Vad tycker eller tror ni?
    Ja, snälla gör en sådan tråd- de är alltid så underhållande trots att folk blir så himla arga . Tror att du kan få fram en del tidigare trådar om du googlar på smaklösa detaljer på bröllop som även kvalar in på WT-listan.

Spänna upp förtältet till husvagnen som altare medans pappa lämnar över en kanske? Och jo, jag vet en som jag har hört om nämnas i liknande diskussioner: pappa-dotter-dansen (i sig och spec.) med "I loved her first". *Duckar jättemkt*

Om man läser på amerikanska bröllopsforum så har även de en massa exempel på overdone och too much-grejer. Tror det var the knot som höll mig fängslad sist .

• nennesjuttioåtta

Åååh jaaa snälla starta en sån tråd! Jag sätter på popcornen.
    J D skrev 2009-07-02 14:03:58 följande:

Ja, snälla gör en sådan tråd- de är alltid så underhållande trots att folk blir så himla arga . Tror att du kan få fram en del tidigare trådar om du googlar på smaklösa detaljer på bröllop som även kvalar in på WT-listan. Spänna upp förtältet till husvagnen som altare medans pappa lämnar över en kanske? Och jo, jag vet en som jag har hört om nämnas i liknande diskussioner: pappa-dotter-dansen (i sig och spec.) med "I loved her first". *Duckar jättemkt* Om man läser på amerikanska bröllopsforum så har även de en massa exempel på overdone och too much-grejer. Tror det var the knot som höll mig fängslad sist .
  • J D
    nennesjuttioåtta skrev 2009-07-02 14:11:46 följande:
    Åååh jaaa snälla starta en sån tråd! Jag sätter på popcornen.J D skrev 2009-07-02 14:03:58 följande:
    Jag vågar inte ta initiativet i min roll som moderator men om ngn här känner sig manad så är jag all in . En liten lättsam tråd som ingen behöver ta på dödligt allvar kunde väl få friska upp såhär i den tryckande värmen?!
  • passionsblomman

Det är effekterna av den tryckande värmen på folks humör och tålamod som skrämmer mig lite...

J D skrev 2009-07-02 14:13:39 följande:
    Jag vågar inte ta initiativet i min roll som moderator men om ngn här känner sig manad så är jag all in . En liten lättsam tråd som ingen behöver ta på dödligt allvar kunde väl få friska upp såhär i den tryckande värmen?!
  • feministbrud

I'm in! Jag har ju hållit mig borta ett tag. Det är kanske dags att ge mig in i debatterna igen. Mitt jobb är inte så krävande på somamren

J D skrev 2009-07-02 14:13:39 följande:

• Bella Notte

J D skrev 2009-07-02 14:03:58 följande:

Ja, snälla gör en sådan tråd- de är alltid så underhållande trots att folk blir så himla arga . Tror att du kan få fram en del tidigare trådar om du googlar på smaklösa detaljer på bröllop som även kvalar in på WT-listan. Spänna upp förtältet till husvagnen som altare medans pappa lämnar över en kanske? Och jo, jag vet en som jag har hört om nämnas i liknande diskussioner: pappa-dotter-dansen (i sig och spec.) med "I loved her first". *Duckar jättemkt* Om man läser på amerikanska bröllopsforum så har även de en massa exempel på overdone och too much-grejer. Tror det var the knot som höll mig fängslad sist .
    Nä...reta upp folk får ni göra själva!
  • J D

Bella Notte skrev 2009-07-02 20:19:55 följande:
    J D skrev 2009-07-02 14:03:58 följande: Nä...reta upp folk får ni göra själva!

Fast jag tycker att tråden blev himla kul- tycker alla har kunnat skämta med sig själva och inte ta allt på så stort allvar .

• Bella Notte

J D skrev 2009-07-02 20:45:18 följande:

Fast jag tycker att tråden blev himla kul- tycker alla har kunnat skämta med sig själva och inte ta allt på så stort allvar .
    Jag håller inte med...det är inte upp till oss att bestämma eller tycka "hur stort allvar" folk lägger i det vi säger...om jag ska skämta så gör jag det med/om mig själv eller med/om någon som jag med säkerhet vet uppskattar det.
    Det som är "kul" för mig kan vara realitet, önskningar, förhoppningar eller allvar för någon annan...
  • J D

Bella Notte skrev 2009-07-02 20:49:37 följande:
    J D skrev 2009-07-02 20:45:18 följande: Jag håller inte med...det är inte upp till oss att bestämma eller tycka "hur stort allvar" folk lägger i det vi säger...om jag ska skämta så gör jag det med/om mig själv eller med/om någon som jag med säkerhet vet uppskattar det.Det som är "kul" för mig kan vara realitet, önskningar, förhoppningar eller allvar för någon annan...

Ja, det är självklart sant. Jag skämtar gärna om mig själv-vilket du också kan se i den tråden. För övrigt är det ju ingen som behöver känna sig träffad eftersom inga specifika personer nämns utan bara en massa fenomen (ja, alla bröllopsfenomen som finns verkar det ha blivit vid det här laget). Jag tror att de flesta av oss som har skrivit i den tråden är sådana som har hängt alldeles för mkt på BT och behöver få ur oss det. Egentligen kanske det borde ha varit en sluten tråd- vilket ju tyvärr inte går idag- för att undvika att ngn blir sårad men det bästa man kan göra är nog att ha distans till sig själv och sin bröllopsplanering.

Hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte se att en bröllopsfest det viktigaste i livet så att det innebär stort allvar att man inte kan skämta om detaljerna som ingår i den.

Sorry för OT!

Svar på tråden Fina och fräcka flicknamn?