• Fjosok

Fina och fräcka flicknamn?

Gick på en länk till BTs systersajt familjeliv. Länken handlade om "fina och fräcka flicknamn" och jag höll på att ta tre steg bakåt, ramla utefter ett stup och slå ihjäl mig.

www.familjeliv.se/Foralder/1.466174

Vad tror ni om dessa namn?

Jag anser att det låter förfärligt. I ren protest så lovar jag att ge eventuella barn namn i stil med Daniel, Åsa, Annika, Peter, Jonas, Anna, Linda, Cecilia, Anders, Johan eller David.

• Svar på tråden Fina och fräcka flicknamn?
  • JustMeAndMyLove

Hehe, vad är WT?

Panzerfaust skrev 2009-07-05 23:05:46 följande:
    Julian och Jasper är tveklöst WT i mina ögon inte de andra.
  • shakynose
    lillabruden skrev 2009-07-05 23:04:52 följande:
    barn retas men man behöver ju inte ge dem ett namn som automatiskt blir jobbigt i skolan....
    Jag skulle kunna ha fått ett sådant namn, men pappa vägrade:
    "Hon ska inte heta Hedda-gädda!"
  • passionsblomman

Tycker du? Jag tänker på Danmark när jag hör dem, inte för att jag vet om det är Danska namn, men de låter lite så, och Nordiska och Skandinaviska namn känns inte så WT för mig.

Panzerfaust skrev 2009-07-05 23:05:46 följande:
    Julian och Jasper är tveklöst WT i mina ögon inte de andra.
  • Tess80

Som en stackars tjej som bodde i samma "by" som jag. Hennes föräldrar döpte henne till Ann, när hon heter Ahl i efternamn.... Ann Ahl, hur tänker föräldrarna då tro?? Snacka om att hon hade det jobbigt..

• JustMeAndMyLove

Men vad är WT??

Mamma hatar namnet hampus, för hon tycker det påminner om Hampa, cannabis

passionsblomman skrev 2009-07-05 23:09:48 följande:
    Tycker du? Jag tänker på Danmark när jag hör dem, inte för att jag vet om det är Danska namn, men de låter lite så, och Nordiska och Skandinaviska namn känns inte så WT för mig.
  • Panzerfaust
    JustMeAndMyLove skrev 2009-07-05 23:06:45 följande:
    Hehe, vad är WT?
    White Trash (slödder) se inlägg 64.
  • JustMeAndMyLove

Skojar du?
    Nog för att invandrare kan få problem med namn.
    I min syster klass fans en kille som hette Tam Phong

Tess80 skrev 2009-07-05 23:11:02 följande:
    Som en stackars tjej som bodde i samma "by" som jag. Hennes föräldrar döpte henne till Ann, när hon heter Ahl i efternamn.... Ann Ahl, hur tänker föräldrarna då tro?? Snacka om att hon hade det jobbigt..
  • lillabruden
    det är ju inte det snällaste man kan göra för sitt barn.....
  • Panzerfaust
    Jag jobbade med en kille som väktare för några år sedan han hette Sten Hård, coolaste namnbrickan på jobbet.
  • JustMeAndMyLove

Aha, okej
    Nä men with trach då tänker jag:
    Bob,Tracy... typ

Panzerfaust skrev 2009-07-05 23:12:15 följande:
    White Trash (slödder) se inlägg 64.
Svar på tråden Fina och fräcka flicknamn?