• Fjosok

Fina och fräcka flicknamn?

Gick på en länk till BTs systersajt familjeliv. Länken handlade om "fina och fräcka flicknamn" och jag höll på att ta tre steg bakåt, ramla utefter ett stup och slå ihjäl mig.

www.familjeliv.se/Foralder/1.466174

Vad tror ni om dessa namn?

Jag anser att det låter förfärligt. I ren protest så lovar jag att ge eventuella barn namn i stil med Daniel, Åsa, Annika, Peter, Jonas, Anna, Linda, Cecilia, Anders, Johan eller David.

• Svar på tråden Fina och fräcka flicknamn?
  • passionsblomman

Min sambo asgarvar!

Panzerfaust skrev 2009-07-05 23:13:46 följande:
    Jag jobbade med en kille som väktare för några år sedan han hette Sten Hård, coolaste namnbrickan på jobbet.
  • feministbrud

Åh, vad mågn Ann Ahl det måste finnas! Någon som vet hur många det egentlgien finns?

Tess80 skrev 2009-07-05 23:11:02 följande:
    Som en stackars tjej som bodde i samma "by" som jag. Hennes föräldrar döpte henne till Ann, när hon heter Ahl i efternamn.... Ann Ahl, hur tänker föräldrarna då tro?? Snacka om att hon hade det jobbigt..
  • Aleta

Jag hittar två på eniro.

feministbrud skrev 2009-07-06 10:31:53 följande:
    Åh, vad mågn Ann Ahl det måste finnas! Någon som vet hur många det egentlgien finns?
  • feministbrud

Ann Ahlberg är också en variant jag har hört, men klasserna de har gått i måste vara ofantligt stora i vilket fall

Aleta skrev 2009-07-06 10:40:29 följande:
    Jag hittar två på eniro.
  • nennesjuttioåtta

Anne Ahlring vet jag en som heter.

En annan grej jag tänkt på är såna som köper ett renoveringsobjekt men börjar på hundra ställen men gör aldrig färdigt (typ river bort teglet men sätter aldrig tillbaka nytt så efter efter 4 år så hänger isoleringen ut som trasor, bygger snygg altan men målar bara halva räcket, sätter upp nya fönsterfoder men målar dem inte... ) Alltså, vi renoverar också huset och vet att det tar tid men någon gång ska man ju bli klar med varje projekt och det här handlar ju inte om sista listen som aldrig verkar komma upp utan fasad som förhindrar att huset möglar... Jag tror Panzerfaust vet vilket hus jag menar.

Och har ni glömt kamphundar med nithalsband?

• JustMeAndMyLove

Haha låter som ALLA badrum jag haft i hela mitt liv. Ska bara måla om.. men oj vad gula listerna ser ut, jaja, lossa lister och så tar vi resten imorgon.. eller nästa år

Jag är hopplös när det gäller att göra klart målar och bygg projekt :P

Och jag hade världens vakraste "kamphund" (pitbullblandning) och yes, jag hade tre olika snygga nithalsband till honom ;)

hehe

nennesjuttioåtta skrev 2009-07-06 11:37:44 följande:
    Anne Ahlring vet jag en som heter. En annan grej jag tänkt på är såna som köper ett renoveringsobjekt men börjar på hundra ställen men gör aldrig färdigt (typ river bort teglet men sätter aldrig tillbaka nytt så efter efter 4 år så hänger isoleringen ut som trasor, bygger snygg altan men målar bara halva räcket, sätter upp nya fönsterfoder men målar dem inte... ) Alltså, vi renoverar också huset och vet att det tar tid men någon gång ska man ju bli klar med varje projekt och det här handlar ju inte om sista listen som aldrig verkar komma upp utan fasad som förhindrar att huset möglar... Jag tror Panzerfaust vet vilket hus jag menar. Och har ni glömt kamphundar med nithalsband?
  • lillalyckan

JustMeAndMyLove skrev 2009-07-06 13:03:48 följande:
    Haha låter som ALLA badrum jag haft i hela mitt liv. Ska bara måla om.. men oj vad gula listerna ser ut, jaja, lossa lister och så tar vi resten imorgon.. eller nästa årJag är hopplös när det gäller att göra klart målar och bygg projekt :POch jag hade världens vakraste "kamphund" (pitbullblandning) och yes, jag hade tre olika snygga nithalsband till honom ;)hehe

Skillnaden kanske är att du har din hund för att du tycker om honom och ser honom som en i familjen, inte för att det är "tufft" med kamphund?

• nennesjuttioåtta

Justme..
    ja men lister räknas ju inte. Det är väl ingen som får upp listerna förrän det ska flyttas? Och förresten, du kanske också vet vilket hus jag pratar om...

• Panzerfaust
    nennesjuttioåtta skrev 2009-07-06 11:37:44 följande:
    Jag tror Panzerfaust vet vilket hus jag menar.
    Gör jag?
  • nennesjuttioåtta
    Panzerfaust skrev 2009-07-06 14:33:37 följande:
    Gör jag?
    nä, jag gissar bara. Det är i din stad som detta omtalade hus ligger (och jag utgår från att det inte är du som bor där).
Svar på tråden Fina och fräcka flicknamn?