• Fjosok

Fina och fräcka flicknamn?

Gick på en länk till BTs systersajt familjeliv. Länken handlade om "fina och fräcka flicknamn" och jag höll på att ta tre steg bakåt, ramla utefter ett stup och slå ihjäl mig.

www.familjeliv.se/Foralder/1.466174

Vad tror ni om dessa namn?

Jag anser att det låter förfärligt. I ren protest så lovar jag att ge eventuella barn namn i stil med Daniel, Åsa, Annika, Peter, Jonas, Anna, Linda, Cecilia, Anders, Johan eller David.

• Svar på tråden Fina och fräcka flicknamn?
  • Panzerfaust

Ett slarvigt renoverat hus i Gävle? Det finns massor, f.ö fick jag upp listerna samma vecka det var visning på lägenheten när vi skulle köpa hus.

• nennesjuttioåtta
    Panzerfaust skrev 2009-07-06 14:45:46 följande:
    Ett slarvigt renoverat hus i Gävle? Det finns massor, f.ö fick jag upp listerna samma vecka det var visning på lägenheten när vi skulle köpa hus.
    ja men detta tar priset. Jag lovar! Vad som syns utifrån vill säga. Har ju inte fått någon inbjudan för att se det inifrån. Vem vet, de kanske har ägnat de senaste åren åt att sätta upp listerna?
  • Panzerfaust
    nennesjuttioåtta skrev 2009-07-06 14:50:00 följande:
    ja men detta tar priset. Jag lovar! Vad som syns utifrån vill säga. Har ju inte fått någon inbjudan för att se det inifrån. Vem vet, de kanske har ägnat de senaste åren åt att sätta upp listerna?
    Vilken stadsdel?
  • nennesjuttioåtta

Strömsbro (kan man inte tro)

• Panzerfaust
    nennesjuttioåtta skrev 2009-07-06 14:52:21 följande:
    Strömsbro (kan man inte tro)
    Ah, är fantastiskt sällan där om jag inte ska till plantskolan.
  • nennesjuttioåtta

råka glömma sväng av och vänd vid fotbollslplanen nästa gång.

• nennesjuttioåtta

nej men gud, här hänger jag ut lite väl mycket kanske. tralalrlalala

Jag säger bara: Dirk Diggler.

• JustMeAndMyLove

Haha min tuffa lilla ängel, han var rädd för både tanter och vatten :P
    Jag köpte honom från en kille som använde honom som kampbete när han var unghund :( Var en trasig liten sak, men efter några år av träning och kärlek blev han den bäste hund man kan tänka sig!

Hehe, huset har jag inte sett! Är inte heller i strömsbro nått. Dock räknas nog mitt vardagsrumsbord till listan :P
    Ska bygga ett själv, hahaha, 1 år har gått och det står ett halvfärdigt bord i ett hörn och flyttkartonger med en duk över i vardagsrummet, och ja min sambo kommer mörda mig om jag inte gör klart det när jag kommer hem från Norge, haha

lillalyckan skrev 2009-07-06 13:28:04 följande:

Skillnaden kanske är att du har din hund för att du tycker om honom och ser honom som en i familjen, inte för att det är "tufft" med kamphund?
  • ario

Gud va tråkiga namn

nää, usch själv kommer jag aldrig ge mina barn vanliga namn, men den listan är ju kass!!!

Atalya gillar jag som tjejnamn!

• JustMeAndMyLove

Namnet Yrsa älskar jag... men skulle ng inte döpa ett barn till det.. fast kan inte förklara varför

Svar på tråden Fina och fräcka flicknamn?