• Fjosok

Fina och fräcka flicknamn?

Gick på en länk till BTs systersajt familjeliv. Länken handlade om "fina och fräcka flicknamn" och jag höll på att ta tre steg bakåt, ramla utefter ett stup och slå ihjäl mig.

www.familjeliv.se/Foralder/1.466174

Vad tror ni om dessa namn?

Jag anser att det låter förfärligt. I ren protest så lovar jag att ge eventuella barn namn i stil med Daniel, Åsa, Annika, Peter, Jonas, Anna, Linda, Cecilia, Anders, Johan eller David.

• Svar på tråden Fina och fräcka flicknamn?
  • BlomAnna

Tyckte det fanns en del fina namn i listan...fast en del skulle jag nog inte använda till mina kommande barn

• Bambi76

Jag tycker att i stort sett alla namnen var fina och skulle lätt kunna döpa mitt barn till det.
    En nyfiken fråga bara till dig Fjosk.. var för tycker du att dessa namn låter förfärliga ?

• wiii

tyckte också att en del av namnen var fina, men smaken är som baken ;)

• Fjosok

För det första heter jag Fjosok

För det andra anser jag bara att fantasykaraktärer, amerikanska delstater eller huvudstäder kvalificerar sig som namn.

Men det är klart, kanske Närke och Umeå är blivande namn också?

• Fjosok

Klara, Jonna och Hedvig funkar, men dom hör dock inte hemma på den där listen öht ... tycker jag.

• J D

Umeå skulle vara ett fint namn tycker jag.

Håller dock med om att vissa namn i listan var överdrivna men oftast tycker jag (som själv har ett ovanligt namn) att ett vanligt namn är bra mkt tråkigare. Skulle dock själv varken välja ngt från den listan eller från vanliga namn-listan .

• Bambi76

Sorry för det felstavade namnet
    Heter själv Bambi (är döpt till det men när vi flyttade hit till sverige så fick jag inte heta det som tilltalsnamn men funderar på att byta till det nu när jag är vuxen.)
    Jag tycker att det är roligt att det kommer in lite ovanliga namn så att alla barn inte bara har vanliga och "normala" namn.

Fjosok skrev 2009-06-30 15:00:37 följande:
    För det första heter jag Fjosok För det andra anser jag bara att fantasykaraktärer, amerikanska delstater eller huvudstäder kvalificerar sig som namn.Men det är klart, kanske Närke och Umeå är blivande namn också?
  • Panzerfaust

Ja man undrar hur en del tänker när de döper sina barn...

"Nej men jag ska nog staka ut min dotters blivande karriär åt henne genom att döpa henne till Savannah, September, Amber eller Tiffany, porrbranschen here she comes!".

Det verkar som folk döper sina barn till vad som faller dem in för att de som föräldrar ska verka lite "coola", personligen drar jag direkt likamedtecken mellan kufiska barnnamn och slödder.

• agtiwi

Fanns både fina och mindre fina namn på den listan enligt mitt tycke. En del ovanliga namn är faktiskt hur fina som helst, som tex Norine. Det är iaf inte vanligt i Sverige. Dock har mina egna barn ganska vardagliga men fina namn!

• Fjosok

Fick ju aldrig några egna barn (för gammal nu) men jag kan säga att jag hade inte propagerat för ett enda namn på den listan, möjligtvis Klara ...

Svar på tråden Fina och fräcka flicknamn?