• Fjosok

Fina och fräcka flicknamn?

Gick på en länk till BTs systersajt familjeliv. Länken handlade om "fina och fräcka flicknamn" och jag höll på att ta tre steg bakåt, ramla utefter ett stup och slå ihjäl mig.

www.familjeliv.se/Foralder/1.466174

Vad tror ni om dessa namn?

Jag anser att det låter förfärligt. I ren protest så lovar jag att ge eventuella barn namn i stil med Daniel, Åsa, Annika, Peter, Jonas, Anna, Linda, Cecilia, Anders, Johan eller David.

• Svar på tråden Fina och fräcka flicknamn?
  • soon and very soon
    valkyriana skrev 2009-06-30 18:48:55 följande:
    Skata låter ju fint, lär ju bli smått mobbad för det dock...Drake skulle också kunna vara ett "fint" namn.Vissa namn funkar ju sämre i sverige än i tex USA. Kände en tjej där en gång i tiden vars namn var "Pippa" Eller Hondas bilmodell Fitta. Också mindre lyckat i Sverige. Vi packade fittan full och drog på utlands semester. asg
    :_D
  • Panzerfaust

Bella Notte skrev 2009-06-30 16:26:25 följande:

Oh, my god....hur du utrycker dig Fast personligen har jag slutat bry mig om dina- i din egna smak kanske- vältaliga utlägg....
    Jag märker det.
  • Heloise

Personligen har jag lite svårt för Amerikaniserade namn med svenska efternamn; Alabama Svensson ex klingar inte speciellt bra i mina öron. Jag får direkt WT känningar när jag hör ett sådant namn, men smaken är som baken och tur är väl det. Jag tänkte vara cool nog att döpa mina framtida barn till vanliga hederliga namn Det kommer vara unikt att heta Daniel i en klass med Leon, Liam, Kevin, Noel och Neo...

• Panzerfaust

Namn som Kevin, Viking, Liam, Leon, Britney, Michelle, Savannah, Dakota och liknande är namn som av en eller annan anledning har blivit poppiga (Kevin pga ensam hemma-filmerna t ex.) och genast börjat begagnas av de som skulle kunna benämnas som white trash (Linda Rosing någon?).

Sedan har vi Y-Faktor namnen som hos pojkar tycks lyfta fram en förkärlek till det kriminella livet, exempelvis: Johnny, Conny, Ronny, Sonny, Jimmy, Benny, Tommy, Lenny osv.

Sedan har tyvärr många gamla svenska namn också förstörts för att de man inte vill blandas ihop med börjat döpa sina barn till de namnen (som tidigare nämnda Viking).

• Panzerfaust

Kunde ju ge mig fan på att Linda Rosings son hette just Kevin, weltklasse.

• Panzerfaust
    Panzerfaust skrev 2009-06-30 20:59:06 följande:
    Kunde ju ge mig fan på att Linda Rosings son hette just Kevin, weltklasse.
    Och dottern heter Melissa...
  • shakynose
    Heloise skrev 2009-06-30 20:47:08 följande:
    Personligen har jag lite svårt för Amerikaniserade namn med svenska efternamn; Alabama Svensson ex klingar inte speciellt bra i mina öron. Jag får direkt WT känningar när jag hör ett sådant namn, men smaken är som baken och tur är väl det. Jag tänkte vara cool nog att döpa mina framtida barn till vanliga hederliga namn Det kommer vara unikt att heta Daniel i en klass med Leon, Liam, Kevin, Noel och Neo...
    De flesta namn är ju utländska, "Anita" var t.ex. mycket exotiskt när det kom på början av 1900-talet, men nu skulle väl ingen reagera på kombon "Anita Johansson"?
    Det finns dessutom många barn som har föräldrar med olika bakgrund så det kommer antagligen bara att bli vanligare med sådana kombinationer som "Ali Granbom" eller "Fatima Persson".
  • Fjosok

Rosingskan väntar ju barn nu också om jag förstått kvällsblaskornas hemsidor rätt. BARA för att du sa detta nu så kommer hon bergis att ge en ev dotter namnet Ulla eller en ev son Bengt.

Just bara för att

• Panzerfaust
    Fjosok skrev 2009-06-30 21:41:15 följande:
    Rosingskan väntar ju barn nu också om jag förstått kvällsblaskornas hemsidor rätt. BARA för att du sa detta nu så kommer hon bergis att ge en ev dotter namnet Ulla eller en ev son Bengt.Just bara för att
    Räknar kallt med ett namn som kommer platsa i en snuskfilm...
Svar på tråden Fina och fräcka flicknamn?