• Fjosok

Fina och fräcka flicknamn?

Gick på en länk till BTs systersajt familjeliv. Länken handlade om "fina och fräcka flicknamn" och jag höll på att ta tre steg bakåt, ramla utefter ett stup och slå ihjäl mig.

www.familjeliv.se/Foralder/1.466174

Vad tror ni om dessa namn?

Jag anser att det låter förfärligt. I ren protest så lovar jag att ge eventuella barn namn i stil med Daniel, Åsa, Annika, Peter, Jonas, Anna, Linda, Cecilia, Anders, Johan eller David.

• Svar på tråden Fina och fräcka flicknamn?
  • Aleta

Ja, alla har väl redan erkänt att de hör till trash-skaran i den tråden vid det här laget.
    (Sorry OT igen.)
    J D skrev 2009-07-02 20:45:18 följande:

Fast jag tycker att tråden blev himla kul- tycker alla har kunnat skämta med sig själva och inte ta allt på så stort allvar .
  • Bella Notte

J D skrev 2009-07-02 20:58:20 följande:

Ja, det är självklart sant. Jag skämtar gärna om mig själv-vilket du också kan se i den tråden. För övrigt är det ju ingen som behöver känna sig träffad eftersom inga specifika personer nämns utan bara en massa fenomen (ja, alla bröllopsfenomen som finns verkar det ha blivit vid det här laget). Jag tror att de flesta av oss som har skrivit i den tråden är sådana som har hängt alldeles för mkt på BT och behöver få ur oss det. Egentligen kanske det borde ha varit en sluten tråd- vilket ju tyvärr inte går idag- för att undvika att ngn blir sårad men det bästa man kan göra är nog att ha distans till sig själv och sin bröllopsplanering. Hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte se att en bröllopsfest det viktigaste i livet så att det innebär stort allvar att man inte kan skämta om detaljerna som ingår i den.Sorry för OT!
    Fast det krävs ju inte att några personer nämns i den tråden- den talar sitt egna lilla språk, eller hur? Den kan ju liksom inte bli mera målande beskrivet med vad folk tycker är trashigt, fult eller hemskt...
    Sen driver du säkert med dig själv men min tanke går till den/dom som har något liknande och känner sig helt värdelös i sin planering av dens- i dens ögon- mysiga, perfekta och kanske dyra bröllop...
  • lillalyckan

Sett programmet Unga Mödrar på kanal 5 nån gång? En ganska så exakt beskrivning av dessa tjejer

Panzerfaust skrev 2009-06-30 23:35:55 följande:
    Vad innebär då WT egentligen?Min definition av termen är som följer.Talar vi om kvinnor ser stereotypen ut ungefär så här:* Röker, helst billigt skit som luktar fotogen* Mamma mycket tidigt* Glider runt i träningsbrallor det står "Sexy" i röven på* Färgar håret men inte tillräckligt ofta* Piercings, placering egal dock gärna i tungan så att hon läspar.* Ungarna är totalt oregerliga och beter sig som små apor* Hon tar ingen notis om att barnen bryter mot alla gällande regler och normer oavsett plats* Tatueringar, gärna i svanken, gärna tribals* Tycker att "Dennis-korv" och pulvermos är bra mat för barnen* Pratar i mobilen jämt helst i kombination med första punkten* Är oartig* Sminkar sig med en roller* Har Linda Rosing eller någon annan husgud som Britney på sig det har hon det inom en vecka* Rör sig i flock med sina gelikar och deras terränggående barnvagnar (inte för att de någonsin är ute i skogen utan för att däcken ser fräna ut)* Det allt för sällan färgade håret klipps lika sällan och ser ut som en golvmopp* Barnen lystrar till de namn som tidigare nämnts i tråden* Okunniga och outbildade med noll och inga ambitionerMännen:* Röker, helst billigt skit som luktar fotogen* Tatuerad, gärna tribals som löper nedför armarna* Har brallorna i knävecken* Köper tröjor med tribalmönster och dödskallar på* Tror att hög musik är bra musik* Försöker kopiera apors gång* Linne och keps* Snusar, helst en halv dosa åt gången* Om han mot förmodan jobbar så är det inte ett jobb som kräver någon större utbildning* Har gärna stora halskedjor ofta i stål, Torshammare är ett troligt inslag liksom tumring i silver.* Barnen lystrar till de namn som tidigare nämnts i tråden* Okunniga och outbildade med noll och inga ambitioner* Tycker bilstereon är viktigare än bilen, fälgarna likaså* Baslådan är större än lägenheten* Flammor och skit utefter bilens sida (gärna en 740)* Oartiga och gapiga* Sannolika namnändelser är y eller ie* Är inte ostraffade Det jag orkade komma på just nu...

Det som passionsblomman skrev om Hagasessorna tror jag på. Jag är döpt efter min mammas farmor men i och med att det var samma namn som vår kronprinsessa råkade bära så fick det bli mitt andranamn eftersom mamma inte ville att nån skulle tro att jag var döpt efter prinsessan, det var tydligen mycket populärt när jag föddes...
    Det där med att vi döps efter förebilder stämmer nog rätt bra, och visst finns det olika förebilder i olika samhällsklasser?

• soon and very soon

namn ja, skulle kunna diskutera i timmar...
    vad säger ni om mina barns namn???
    Elina och Douglas??

• Panzerfaust

soon and very soon skrev 2009-07-05 15:52:56 följande:

namn ja, skulle kunna diskutera i timmar...vad säger ni om mina barns namn???Elina och Douglas??
    Douglas faller in i kategorin beroende på efternamn (dvs om det är svenskt) precis som Kevin, Elina känns som ett namn som vilket som helst.
  • Aleta

Men Douglas tycker jag låter överklass, helt klart.

Panzerfaust skrev 2009-07-05 21:18:08 följande:
    soon and very soon skrev 2009-07-05 15:52:56 följande:Douglas faller in i kategorin beroende på efternamn (dvs om det är svenskt) precis som Kevin, Elina känns som ett namn som vilket som helst.
  • shakynose
    Aleta skrev 2009-07-05 22:51:44 följande:
    Men Douglas tycker jag låter överklass, helt klart.
    Jag med! Ser en baron med gevär framför mig. Fast det är sent och jag är halvvägs inne i drömmarnas land...
    Elina är mer folkligt, lite gammeldags tycker jag. Men knappast "trashigt".
  • JustMeAndMyLove

Hampus, hugo och Jasper då? (killnamn men ändå)

Närmare bestämt:

Hampus, Julian
    Hugo, alexander
    Jasper,August

Det är mina drömnamn om jag får söner i framtiden

• lillabruden

barn retas men man behöver ju inte ge dem ett namn som automatiskt blir jobbigt i skolan....

Imma skrev 2009-07-02 10:58:49 följande:
    Haha, så illa har det faktiskt inte varit. Dessutom tror jag inte att det är namnet som avgör om man blir retad eller inte.
  • Panzerfaust

Julian och Jasper är tveklöst WT i mina ögon inte de andra.

Svar på tråden Fina och fräcka flicknamn?