J D skrev 2009-07-02 20:58:20 följande:
Ja, det är självklart sant. Jag skämtar gärna om mig själv-vilket du också kan se i den tråden. För övrigt är det ju ingen som behöver känna sig träffad eftersom inga specifika personer nämns utan bara en massa fenomen (ja, alla bröllopsfenomen som finns verkar det ha blivit vid det här laget). Jag tror att de flesta av oss som har skrivit i den tråden är sådana som har hängt alldeles för mkt på BT och behöver få ur oss det. Egentligen kanske det borde ha varit en sluten tråd- vilket ju tyvärr inte går idag- för att undvika att ngn blir sårad men det bästa man kan göra är nog att ha distans till sig själv och sin bröllopsplanering. Hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte se att en bröllopsfest det viktigaste i livet så att det innebär stort allvar att man inte kan skämta om detaljerna som ingår i den.Sorry för OT!
Fast det krävs ju inte att några personer nämns i den tråden- den talar sitt egna lilla språk, eller hur? Den kan ju liksom inte bli mera målande beskrivet med vad folk tycker är trashigt, fult eller hemskt...
Sen driver du säkert med dig själv men min tanke går till den/dom som har något liknande och känner sig helt värdelös i sin planering av dens- i dens ögon- mysiga, perfekta och kanske dyra bröllop...