• Gemma

Summan av allt, blott och bart.

Och det omfattar bland annat - men långt ifrån bara - champagnebubblor, bröllop såklart, skidåkning, skogspromenader, trädgårdspyssel, skärgårdsmys, storstadskaos, resor, jobb, semestrar, en oerhörd massa god mat, ett och annat klädesplagg, träningspass, dagar, nätter, små hundar, stora hästar, bebisar, nya tapeter, nya hus och lägenheter samt en och annan man som befinner sig på resa, eller smyger omkring ute i kulisserna.

Men det bästa är ändå ni själva. Jag tror jag tar ett glas rosé och stannar här ett tag.
    Kram, G

• Svar på tråden Summan av allt, blott och bart.
  • Amelle

Hej grrrls, long time no see!

Hemma igen efter en lååång semester som ännu inte är slut...underbart. Sitter och väntar på maken som landar på Arlanda om en iten stund. I kväll står det champagne och laxpasta på menyn. Har spenderat dagen med familjen på Djurgården, lunch i solen på Blå Porten och så tog mamma och jag en sväng på stan.

Jag mår finemang, hur mår ni?

• Gemma

Kara vanner, (Amelle!!!) nagra korta oinspirerade rader fran Tours. som vi nu har atervant till efter en underbar fyradagarssejour vid kusten i Bretagne. Solen skiner stadigt och vi ska just satta oss och dricka aperitif; sen blir det fodelsedagsmiddag for mannens pappa. Systern kommer ocksa hit: Ni minns hon som vantat i fyra ar pa att fa adoptera? Nu har hon gatt fran nummer 60 i kon till nummer tva... och lagom till dess bestamt sig for att skilja sig! Det blir inga barn! Stackaren hade fatt stryk av sin man vid ett tillfalle... och det var inte det varsta i aktenskapet. Blir spannande att se om han kommer pa middagen ikvall. I morgon och alla andra dagar framover blir det socialt umgange med mannens vanner som vid det har laget hunnit bli vara gemensamma, med barn i monstrets alder. Chinon i morgon alltsa, Tours pa fredag och sedan Paris. Pa sondag aker vi hem. Kramar, G

• Izunia

Trevligt att höra från dig Amelle och lite semesteruppdatering från Gemma.

Gemma.. jag undrar hur man ska bete sig under den middagen med din systers man... :-/

• Lapinette

Amelle - det var verkligen länge sen! Var har ni varit på semester någonstans och trivs ni bra på Söder?

Gemma - hemskt att läsa om systern som blir utan barn fast skönt att hon slipper hemsk man. Har ni det bra i Frankrike?

Själv börjar jag så smått känna mig som en övergödd kossa. Det har blivit allt för mycket onyttig mat och de sista dagarna en massa med vin också. Idag åt vi lunch på ett mysigt ställe uppe i bergen, Relais & Chateaux, här i Napa och har varit på vinprovning. Imorgon är det vår sista dag på denna långa och härliga semester. Tiden går allt för fort!

• Amelle

Hej sötnosar!

Det låter som om ni har haft och har en härlig sommar! Kul med reserapporter från världens alla hörn.

Gemma - grattis till pyret i magen! Roligt med ett litet syskon till Monstret.

Lapinette - låter som en härlig resa med massa god mat och vin.

Vi har först spenderat ett par veckor i stugan på västkusten, det var helt otroligt vilket kanonväder vi lyckades tajma in i år. Middag på stranden varje kväll, inga mygg och så varmt att det inte ens behövdes en kofta framåt kvällen.
    Sen flög vi direkt till Spanien och där fortsatte värmeböljan...35-40 grader varmt och vi orkade inte åka på en enda utflykt utan satt i skuggan eller plaskade i det 30-gradiga Medelhavet. Härligt! En månad med massiv värme var precis vad jag behövde för att ladda batterierna inför hösten.

Nu har jag semester i stan och ägnar dagarna åt att träffa familj och vänner på olika håll, träna och fixa lite hemma i lägenheten. Fredagsmiddag i kväll med rödbets- och chèvre-toast och sedan prima ryggbiff med sallad. Ost och marmelad efter det...och vårt bröllopsvin som varit inlåst i en låda sedan bröllopet tillsammans med hälsningar från alla gäster. Rolig läsning, särskilt när man märker att vissa var VÄLDIGT glada i hatten när de skrev.

• Mlle M

Hej,

Har tycks rada en viss sommarstiltje.....

Lapinette: Vilken underbar resa Ni verkar haft, kikade pa bilderna pa Facebook, - fantastiska! Hur lange var Ni borta? 3 veckor eller var det 2? Hur som helst verkar Ni utnyttjat tiden maximalt hunnit med att uppleva massor. Vad gillade du bast?

Sjalv ar jag for en gangs skull hemma och kanner mig sadar lagom oinspirerad; har hunnit med enhel del sedan jag senast skrev; helg i Berlin med U2-konsert, lang-helg i Berlin med vaninna samt spelat enhel del golf. Till helgen skall vi pa Beyreut Opera festival men om jag skall vara arlig ar det nog mest mannens grej; inte for att jag har nagonting emot opera men har svart att vara super-exalterad flera dagar i forvag ( - har fatt en viss kritik har hemma for detta "oh, you do not understand, some people have to wait for 10 years to get a ticket" hmmmm....so what! Nej, det blir jattetrevligt men som sagt; jag ar inget overdrivet fans.

Haller aven pa med ett nytt litet projekt jobbmassigt som jag hoppas komma igang med ordentligt snart, - spannande och roligt! Har ju kant att jag garna hittade pa nagot eget igen och tja...nu tror jag att jag har en bra ide!

Igar kvall hamnade vi pa en fantastiskt god italiensk restaurang; en positiv overraskning da jag ratat flera italienska restauranger har i stan da dom envisas med att koka pastan till oidentifierbar sorja. Dessforinnan blev det tva glas Rose pa en hotellbar i stan, kanner mig sadar lagom trott och seg eftersom vi ocksa drack vin till maten. Inte blev det battre av att det var olidligt varmt och jag lag och lyssnade pa ett halvt ora efter potentiella cykeltjuvar eftersom jag inte orkade ta ner min cykel i kallaren igar nar vi kom hem. Ibland straffar sig lathet pa ett ganska rationellt satt; jag menar, hur smart ar det att istallet ligga och sova som en vakthund med ena ogat oppet.... hade definitivt varit smartare att gora sig det lilla extra omaket och ga ner i kallaren pa en gang!

Hade precis planerat att lagga mig i soffan och slo-lasa en bok da var staderska dok upp sa jag gjorde blixt-pakladning och funderar pa att bege mig ut pa stan och forsoka hitta ett vitrinskap! Vi fick ju sa mycket vackert porslin i brollopspresent och kanns verkligen synd att ha det i kartonger.

• Lapinette

Mlle M - vi hade en underbar resa och fotona jag har lagt upp gäller bara första halvan dvs den från SF ned till San Diego. När jag försökte lägga ned fotona på min dator så fanns det inte tillräckligt med minne, har tagit såååå mycket kort. I alla fall, när jag får tid så kommer resterande. Bäst var nog Yosemite. Så underbart vackert med höga berg, spegelblanka sjöar och vattenfall. Visst var storstäderna också häftiga men för mig så är det ändå naturupplevelserna som slår högst.

Imorgon är det makens födelsedag och vi firar genom att åka ned till Göteborg för att se Madonna på söndag. Har bokat bord på Kock & Vin imorgon kväll och ser fram emot en kulinarisk upplevelse.

• Mlle M

Lapinette: Ser fram emot fler bilder pa Facebook, vad kul med fodelsedagsfirande och Madonna. Jag skall ocksa pa Madonna-konsert nasta vecka i Prag, skall bli jatteskoj! Vi fick det i brollopspresent; eller ja, en hel hoper vouchers som kan anvandas for dylika andamal sa vi slog till med tva Madonna-paket med overnattning i Prag. Haller pa att kika pa andra alternativ runt Prag da vi funderar pa att stanna kvar over helgen och spela golf men hittar inget bra och kanner mig for en gangs skull inte det minsta res-sugen.......

Gemma: ar du kvar i Frankrike annu?

Och var ar alla Ni andra ?? hohooo.....

• FruFräken

Sommarstiltje på tråden.... fast det kanske inte är så konstigt, här är det 28 grader i skuggan

Lapinette, härligt med Madonna!!! Hon är så cool och proffsig, det blir säkert en kanonkonsert. Hoppas ni får en trevlig middag också och att mannen blir mätt, nöjd och glad.

Sedan sist har jag bland annat haft besök av gamla vänner och varit på möhippa inför ett höstbröllop. Det var verkligen supertrevligt!!! Ibland blir det liksom extratrevligt när man inte har så höga förväntningar och det hade jag inte inför den här möhippan (som nyinflyttad så känner jag inte brudens andra vänner särskilt väl, men de visade sig vara toppensköna tjejer så det blev en fantastiskt trevlig dag. Och bruden var glad och rörd över allt som ordnats under dagen).

Amelle, vi fick också skriftliga hälsningar från alla bröllopsgästerna från vårt bröllop, på separata små lappar som toastmaster hade ordnat och såg till att det blev av. De finns samlade allihop och vi brukar ta fram dem någon gång om året och läsa tillsammans, mannen och jag, och bli alldeles gråtmilda över hur rika vi är på snälla vänner och familj... och obligatorisk: en del är skriva så sent på natten och med så spretig handstil att det knappt går att tyda ut vem som har skrivit

Svar på tråden Summan av allt, blott och bart.