• Gemma

Summan av allt, blott och bart.

Och det omfattar bland annat - men långt ifrån bara - champagnebubblor, bröllop såklart, skidåkning, skogspromenader, trädgårdspyssel, skärgårdsmys, storstadskaos, resor, jobb, semestrar, en oerhörd massa god mat, ett och annat klädesplagg, träningspass, dagar, nätter, små hundar, stora hästar, bebisar, nya tapeter, nya hus och lägenheter samt en och annan man som befinner sig på resa, eller smyger omkring ute i kulisserna.

Men det bästa är ändå ni själva. Jag tror jag tar ett glas rosé och stannar här ett tag.
    Kram, G

• Svar på tråden Summan av allt, blott och bart.
  • Gemma

Tillbaka från ultraljud på överraskande fräscha och GRATIS Malmösjukhuset... och nu vet vi med 100% säkerhet att monstret ska få en lillebror! Känns bra. Och liksom lite... komplett. Och samtidigt läskigt med det okända, och lite lite sorgligt att alla de små söta klänningarna ska ligga oanvända för all framtid. Eller i alla fall inte användas hemma hos oss igen. Mannen är nog gladare än han vill erkänna.

Mannen ja, han står just nu och vänder crêpes i luften medan monstret skrattar av förtjusning och ropar: "Mer crêpes! mer crêpes!" Hon har redan ätit en hel och är inne på sin andra.

Hur mår ni?

• Izunia

Gemma grattis till lille pojken i magen!
    Förstår precis hur du tänker. Det är ju kompett och otroligt osannolikt att ha turen att få en av varje, men det är ju ändå det okända och alla kläder/klä'nningar man sparat får ges bort eller säljas. Sedan tycker jag själv att jag verkligen identifierat mig som en flick-mamma och det skulle vara svårt att vä'nja sig av vid.

Jag tror att jag bara kan typ onsdag denna vecka..

Idag var vi och hälsade på ett dagis i närheten som vi står i kö till och det var väl helt ok. Ska hälsa på ett annat på torsdag och sedan är det två andra jag måste ringa. Vill ju helst hälsa på alla innan man bestämmer sig. Senär det ju inte alltid så att man får det man vill.. tyvärr.
    Montessoridagiset kunde man inte hälsa på. De hade bara särskilda öppna dagar och inget var inplanerat i höst. De tar bara emot bvarn i augusti och J ska börja i januari... Sedan är det lååånga köer. Måste ringa tillbaka igen för jag fick inte reda på vilken plats jag har i kön!

J tyckte iaf det var väldigt spännande att vara på dagis och titta på leksaker och en massa spännande saker som vi inte har hemma. Hon ville ju inte ens gå därifrån!

• Gemma

Izunia, trist att dagiset hade lång kö men det finns ju en massa bra dagis. Borde väl finnas fler Montessori i Lund? Och ni kan ju alltid fortsätta stå i kö och eventuellt byta sen. Monstrets dagis är inget märkvärdigt, bara ett av många Montessori, men lärarna är så himla gulliga och det är det viktigaste.

Jag kan både onsdag och torsdag, eventuellt båda dagar ifall ni inte kan samtidigt. Vi är sugna på äventyr. Izunia, vad föredrar du, Lund, Malmö eller Limhamn? Fru F, jag vet redan att du gärna stannar här. Kram, G

• Dewi Sri

Grattis Gemma, så roligt att ni ska få en liten pojke! Idag är det tvätt- och packdag inför resa till Skåne och vidare till franska rivieran. Ska bli underbart med nästan två veckor på tu man hand!

• Izunia
    Gemma skrev 2009-08-18 10:00:31 följande:
    Izunia, trist att dagiset hade lång kö men det finns ju en massa bra dagis. Borde väl finnas fler Montessori i Lund? Och ni kan ju alltid fortsätta stå i kö och eventuellt byta sen. Monstrets dagis är inget märkvärdigt, bara ett av många Montessori, men lärarna är så himla gulliga och det är det viktigaste. Jag kan både onsdag och torsdag, eventuellt båda dagar ifall ni inte kan samtidigt. Vi är sugna på äventyr. Izunia, vad föredrar du, Lund, Malmö eller Limhamn? Fru F, jag vet redan att du gärna stannar här. Kram, G
    Det finns ett till i stan men det är i norra Lund och jag vill inte köra genom hela stan till dagis. Förlorar lite av sitt syfta att det ska vara bekvämt. Men de andra är nog också bra.

Jag fikar var som men inte på torsdag. Jag kommer gärna till er - Malmö eller Limhamn.
  • Lapinette

Grattis Gemma till lillebror!!!

Dewi Sri - hälsa Rivieran. Bodde där halvtid (i Cannes) under några år.

• Mlle M

Hej pa er;

vilken aktivitet det varit pa traden de senaste dagarna,

Gemma: aterigen grattis till en lillebror till Monstret, vad roligt!!

Sjalv ar jag hemma efter ett par dagars resande; Prag och Berlin. Vi reste till Prag i torsdags for att ga pa Madonnas konsert. Den var bra och visst ar hon imponerande, samtidigt sa hade jag verkligen hoga forvantningar och tyckte kanske att jag forvantat mig annu mer..... Sag forvisso Madonna for manga ar sedan i London och vill minnas att jag tyckte konsertet var battre da. Prag ar ju verkligen underbart; vi hade det allmant trevligt, bodde bra pa Savoy hotell och flanerade runt i staden och bara hade det mysigt. ( Till saken hor vi att vi faktiskt forlovade oss i Prag for mindre an ett ar sedan!) Hjalp, vad vi hunnit med sedan dess. I lordags spelade vi golf pa en golfbana knappa timmen fran Prag och i sondags bar det av till Berlin. Puh...men eftersom vi faktiskt bor i centrala Europa borjar jag vanja mig vid narheten.

Berlin var som alltid lika fantastiskt; ha,ha for mig ar det ju tredje besoket sedan mitten av Juli sa jag ar ju lite pro-Berlin just nu. Tempot var dock hogt eftersom jag "hjalpte" mannen med hans arbete / research i diverse modebutiker och puh....det var jobbigt men roligt. Blev ett litet inkop till mig ocksa i form av en gra vast i kanin; den far nog ligga i sin lada nagra manader men till sena hosten kommer den vara perfekt med jeans och stovlar!

Nu skall jag ta hand om all tvatt och forsoka "organisera" lite har hemma, troligtvis bar det av till Sverige redan nasta vecka och jag skall forsoka hitta bra flygbiljetter. Verkar dock svart sa jag far kanske flyga pa mannens "poang" men ja, det gar ju fint det ocksa

• Lapinette

Mlle M - var också besviken på Madonnakonserten. Visst var hon proffsig men det kändes lite som att sitta och titta på en musikvideo. Det fanns inget hjärta eller själ men det kanske är svårt att vara personlig inför 60 000 åskådare?

Härligt med Prag. Var där med jobbet för några år sedan och vi bodde också på Savoy. Minns att vi inte kunde åka hem som planerat pga snöstorm (det var i mars). Och till Berlin ska vi i oktober. Det blir första gången för mig och maken.

Annars är det Frankrike som gäller i helgen och svärmors 60-års och mormors 80-års fest. Maken har fått välja ut mina skor och det blir självfallet de med högst klack och störst glamourfaktor. Ska lägga ned ett par ballerinaskor i handväskan också.

• Mlle M

Lapinette: Ja, eller hur, det saknades lite "kansla" i konserten utan kandes bara som otroligt proffsigt. Jag har MASSOR av restaruang och hotelltips for Berlin, var skall Ni bo?

Vi bodde pa hotell Bleibtreu (-igen) eftersom jag gillar laget, dom sma sidogatorna till Kurfurstendamm; men jag har ocksa bott i Mitte flera ganger runt Gendarmenmarkt sa jag har hyffsad koll. Berlin ar verkligen harligt, otroligt varierande och totalt "o-polerat" !

Lapinette:-igen, hoppas Ni far en lyckad resa till Frankrike, ballerina och hogklackad later som utmarkta val!

• Lapinette

Mlle M - gällande Berlinresan har kontrollfreaket (jag) noll koll då det är min svägerska som ordnar allt. Tar gärna emot restaurangtips men jag är inte helt säker på att min vilja kommer att gå igenom. Dessa helger (vartannat år) överlåter jag till svägerskan, övriga resor är det jag som planerar och "bestämmer" .

Svar på tråden Summan av allt, blott och bart.