• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2

Förra tråden blev populär, därför fortsätter vi nu med tråd 2.

(Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m3222397.html)

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått?

Min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2
  • ingenjörsbruden
    domherrefru skrev 2009-06-02 15:15:03 följande:
    -Jag måste besiktiga släpkärran. (min pappa som inte riktigt uppfattade vårat glade uttalande)

Guuuud va jag garvade!!! Kände han sig inte lite dum när han fattade vad ni verkligen sagt?!
  • tomlinn

den enda lite konstiga kommentaren/reaktionen var en kompis som genast när vi berättade att det skulle bli bröllop och bröllopsfest förklarade hur mycker mer äkta och fint han tyckte att det var med folk som gifte sig utan fest och helst utan att tala om det för någon...blev lite svårt att fortsätta konversationen där =)

jag vet att många som väljer ett mycket litet bröllop får höra att de borde ha en fest, men det finns folk och kommentarer till allt =D

• Sommarbrud2010

När jag berättade nu i maj för min mamma att vi börjat planera för ett bröllop nästa sommar så sa hon: "Men kan ni inte gifta er den här sommaren istället? Varför vänta till nästa sommar?"

Hon tyckte det lät väldigt överdrivet att hålla på och planera ett bröllop i över ett år, 2-3 månader kunde väl gott och väl räcka?

• 090208

Min kompis sa: "Men sprit, ni maste ju ha sprit!". Da bestamde jag mig for betal-bar. Valdigt billig sadan, men kanns ju verkligen som att folk kommer dricka sa mycket dom bara kan bara for att det ar gratis.

• Ellabay
    090208 skrev 2009-06-02 17:08:12 följande:
    Min kompis sa: "Men sprit, ni maste ju ha sprit!". Da bestamde jag mig for betal-bar. Valdigt billig sadan, men kanns ju verkligen som att folk kommer dricka sa mycket dom bara kan bara for att det ar gratis.
    hahaha! Det är en sak som kommer blir väldigt intressant på vårt bröllop. Min släkt är ganska glada i alkohol (inte alkisar men ni förstår vad jag menar) det dricks, det sjungs och det kärlekspratas. Och så har det alltid vart och va även så nu på min morbrors bröllop.
    Min sambos släkt är det flesta kristna och vissa dricker inte sprit/alkohol alls. Hahahaha... jag kan se festen framför mig. hahaha... hallelulja!
  • 0Maria0

Hehe, vi berättade för sambons farmor
    - jaså, jaha, när då?
    - 28 augusti nästa sommar.
    - vad fyller jag nästa år...? Inte jämnt va? Nähä, då är det ingen som kommer om jag ska fira min födelsedag då, hahaha.

Eh - farmor fyller 66 år den 24 augusti, så nej, just den 28 augusti kommer nog ingen i familjen att fira hennes födelsedag...

• Aleta

Hon kanske tänkte fira sin födelsedag på närmsta lördag, det är ju inte helt ovanligt att man gör det när man fyller år på en vardag.

0Maria0 skrev 2009-06-02 22:32:18 följande:
    Hehe, vi berättade för sambons farmor- jaså, jaha, när då?- 28 augusti nästa sommar.- vad fyller jag nästa år...? Inte jämnt va? Nähä, då är det ingen som kommer om jag ska fira min födelsedag då, hahaha.Eh - farmor fyller 66 år den 24 augusti, så nej, just den 28 augusti kommer nog ingen i familjen att fira hennes födelsedag...
  • passionsblomman

Exakt vad jag tänkte också!

Särskilt om det hade varit jämnt.

(vad roligt att hon fick tänka efter hur mycket hon fyllde )

Aleta skrev 2009-06-03 08:52:13 följande:
    Hon kanske tänkte fira sin födelsedag på närmsta lördag, det är ju inte helt ovanligt att man gör det när man fyller år på en vardag.
  • 0Maria0

Jo, det var mer att det var hennes födelsedag som kom först (för sextiosjätte gången) och att det knappt blev något grattis...
    Och ska vi vara riktigt petiga så blir det lördagen den 21 aug som är närmst hennes födelsedag... ;)

• domherrefru

Han blev glad förstås när han väl förstod. Han trodde nog aldrig att vi skulle slå till. Vi har varit tillsammans i 18 år. Han var 17 och jag 14 när vi träffades.

ingenjörsbruden skrev 2009-06-02 16:39:25 följande:
    Guuuud va jag garvade!!! Kände han sig inte lite dum när han fattade vad ni verkligen sagt?!
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2