• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2

Förra tråden blev populär, därför fortsätter vi nu med tråd 2.

(Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m3222397.html)

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått?

Min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2
  • wiicky
    Skogsälvan skrev 2009-06-06 21:00:02 följande:
    Vi ska skippa spriten och bara ha vin, öl och cider. Ska bli kul att se vad släkten säger om det
    Jag skulle också vilja göra det, när den dagen kommer. Dels eftersom jag själv inte dricker och dels för att jag inte vill att folk ska komma på mitt bröllop för att dricka sig fulla på gratis alkohol. Vill man prompt bli full får man betala det själv.
  • Myzelf Lina

Jag ska bara ha avklippta mörkröda rosor, själva blomman bara, tillsammans med murgröna på borden med mörkröda lite större värmeljushållare på borden, alltså inga blomsterkvastar.
    Kommentaren av min annars mysiga svärmor:
    - Men hur blir det då? Man måste ju ha stående blommor på borden!

Eller: Varför önskar ni er inte saker istället fär resepengar?

Hrm, kankse för att vi betalar hela bröllopet och inte har råd att resa sen....

Suck!

• Ida F

Myzelf Lina skrev 2009-06-07 12:35:08 följande:

Varför önskar ni er inte saker istället fär resepengar?Hrm, kankse för att vi betalar hela bröllopet och inte har råd att resa sen....Suck!
    Den kommentaren har jag också fått. Anledningen till att vi inte önskar oss saker är för att vi har allt vi behöver, vi har bott i hop i 5 år. Egentligen önskar vi oss inget annat än gästernas närvaro men vill de ge oss något så är respengar det vi önskar oss.
  • JustMeAndMyLove

Berättade för en vän att jag ska ha brudklänning under ceremonin.
    (har aldrig klänning, kjol, femenina kläder)

Hon skrattar och säger:
    "Jag som trodde man skulle vara snygg på sin bröllopsdag"

aj... den kändes kan jag lova

• 090208

Du kan ju ha helt alkohol-fritt om du vill det! Eller ta 10 spänn för en öl. Sen vad alla tycker om det ska du ignorera.

wiicky skrev 2009-06-07 10:32:01 följande:
    Jag skulle också vilja göra det, när den dagen kommer. Dels eftersom jag själv inte dricker och dels för att jag inte vill att folk ska komma på mitt bröllop för att dricka sig fulla på gratis alkohol. Vill man prompt bli full får man betala det själv.
  • Red Scarlet
    JustMeAndMyLove skrev 2009-06-07 14:11:56 följande:
    Berättade för en vän att jag ska ha brudklänning under ceremonin.(har aldrig klänning, kjol, femenina kläder)Hon skrattar och säger:"Jag som trodde man skulle vara snygg på sin bröllopsdag"aj... den kändes kan jag lova
    Vilken taskig kommentar! Kanske kunde ha förstått om hon sagt "Jag trodde att man skulle känna sig bekväm.." men det där var ju bara elakt. Du kommer att vara superfin vad du än har på dig!

Vissa av våra bekanta tycker att det är larvigt att jag ska ha en STOR brudklänning med släp, de har slängt kommentarer som att jag ser ut som en maräng.. men jag kommer att ÄGA dem alla och knäcka som marängbrud. Min klänning är ju jättefin ju! De är ändå bara avundsjuka
  • JustMeAndMyLove

(försöker skriva svar för 3e ggn! Loggas bara ut *suck*)

Hehe, klart du kommer äga dem ;)
    Jag själv tvekar vareviga dag på vad jag ska ha på mig, länge kvar så jag hinner nog ångra mig fram och tillbaka hundra gånger till!

Får gifta mig på en nudiststrand så slipper jag problemet helt och hållet! haha

Red Scarlet skrev 2009-06-07 15:08:27 följande:

Vilken taskig kommentar! Kanske kunde ha förstått om hon sagt "Jag trodde att man skulle känna sig bekväm.." men det där var ju bara elakt. Du kommer att vara superfin vad du än har på dig! Vissa av våra bekanta tycker att det är larvigt att jag ska ha en STOR brudklänning med släp, de har slängt kommentarer som att jag ser ut som en maräng.. men jag kommer att ÄGA dem alla och knäcka som marängbrud. Min klänning är ju jättefin ju! De är ändå bara avundsjuka
  • Skogsälvan
    wiicky skrev 2009-06-07 10:32:01 följande:
    Vi bjuder inte. Ska ha bar till självkostnadspris.
  • Skogsälvan

Red Scarlet skrev 2009-06-07 15:08:27 följande:

Vilken taskig kommentar! Kanske kunde ha förstått om hon sagt "Jag trodde att man skulle känna sig bekväm.." men det där var ju bara elakt. Du kommer att vara superfin vad du än har på dig! Vissa av våra bekanta tycker att det är larvigt att jag ska ha en STOR brudklänning med släp, de har slängt kommentarer som att jag ser ut som en maräng.. men jag kommer att ÄGA dem alla och knäcka som marängbrud. Min klänning är ju jättefin ju! De är ändå bara avundsjuka
    Men den klänningen var väl inte marängig ( kollade ditt galleri) den var jättefin. Maräng för mig är spetsar, volager och tjafs.
  • TinkerBelle

Fy skäms på din vän!
    Antar hon/han inte ens sett vad du ska ha och tar för givet att DU inte passar i kläning...

JustMeAndMyLove skrev 2009-06-07 14:11:56 följande:
    Berättade för en vän att jag ska ha brudklänning under ceremonin.(har aldrig klänning, kjol, femenina kläder)Hon skrattar och säger:"Jag som trodde man skulle vara snygg på sin bröllopsdag"aj... den kändes kan jag lova
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2