• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2

Förra tråden blev populär, därför fortsätter vi nu med tråd 2.

(Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m3222397.html)

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått?

Min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2
  • domherrefru

Min blivande make var 17 alltså, inte pappa

• Skogsälvan

Min syster och hennes sambo hade planerat att gifta sig nu i sommar, men blev tvungna att ställa. Så från min släkt är kommentaren ofta:

- jaha, är det er tur nu.

Varpå jag svarar: - Ja, men vi tänker göra det.

Min m2b´s mamma har fått för sig att jag inte vill gifta mig. Anledningen är att jag förut sagt att vi inte kommer att gifta oss. Baserat på det att min kära karl har velat väldigt, sagt att vi ska gifta oss och sedan backat. Men jag har aldrig sagt att inte jag vill.
    Har försökt förklara det, men det går inte in.

• novemberbrud2009

- Varför gifter ni er på vintern? (från många håll...)

Måste man gifta sig på sommaren?

• 090208

Tjafs.
    Samma sak som "Är du med barn??" eller "Ska du inte gifta dig i vitt??".

• aikidoaasa

En till som jag fått... denna av en kollega:

"Ni får inte glömma att ha knytkalas så att ni slipper göra maten själva! Annars kommer ni inte att orka..."

Detta var direkt efter att jag berättade att vi ska ha det på ett slott där slottsrestaurangen fixar allt...

• Ida F

En kommentar jag har fått från flera: Hur mycket ska ni ta betalt?

När jag svarat att vi inte kommer ta betalt av våra gäster så undrar de hur vi ska ha råd... Jag visste inte att jag hade det så dåligt ställt...

• aikidoaasa

Ida F skrev 2009-06-06 17:37:18 följande:

En kommentar jag har fått från flera: Hur mycket ska ni ta betalt?När jag svarat att vi inte kommer ta betalt av våra gäster så undrar de hur vi ska ha råd... Jag visste inte att jag hade det så dåligt ställt...
    Jaha... det var något nytt. Ska man ta betalt för att gästerna ska se en gifta sig... lol...
  • Skogsälvan
    090208 skrev 2009-06-02 17:08:12 följande:
    Min kompis sa: "Men sprit, ni maste ju ha sprit!". Da bestamde jag mig for betal-bar. Valdigt billig sadan, men kanns ju verkligen som att folk kommer dricka sa mycket dom bara kan bara for att det ar gratis.
    Vi ska skippa spriten och bara ha vin, öl och cider. Ska bli kul att se vad släkten säger om det
  • Skogsälvan
    090208 skrev 2009-06-05 20:21:34 följande:
    Stackars din syster...
    Nja...det finns bra skäl till varför det inte skulle ha varit en bra idé.
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2