• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2

Förra tråden blev populär, därför fortsätter vi nu med tråd 2.

(Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m3222397.html)

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått?

Min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2
  • Red Scarlet
    Skogsälvan skrev 2009-06-07 18:14:04 följande:
    Red Scarlet skrev 2009-06-07 15:08:27 följande:Men den klänningen var väl inte marängig ( kollade ditt galleri) den var jättefin. Maräng för mig är spetsar, volager och tjafs.
    Okej den är kanske mer åt julgranskulehållet, svårt att se på bild..men jag är nöjd så
  • skål

Vi har fått höra endel riktigt korkade kommentarer främst från min blivande svåger (har helt tappat allt förtroende för den människan) men det finns ju även dem som låtsas som ingenting. Pratar vi bröllop så låtsas de inte höra alls vad vi säger eller pratar om nåt annat istället. Tycker nästan att de nonchalanta är värst. Men men.... man märker ju tydligt vilka som är glada för ens skull och vilka man kan se som sina riktiga vänner.

• JustMeAndMyLove

Fan att sånt där sätter sig så hårt.
    Nu vill jag inte ha klänning längre.. Känns som att alla kommer le falskt och tycka att det är skitfult...
    men men, som sagt: långt kvar än, man får se hur det blir!

TinkerBelle skrev 2009-06-08 09:32:05 följande:
    Fy skäms på din vän!Antar hon/han inte ens sett vad du ska ha och tar för givet att DU inte passar i kläning...
  • 090208

Jag tror att alla kommer bli overraskade och tycka du ar jattefin. Eftersom dom inte ar vana att se dig sa.

Se bara till att det ar din stil, du kanske hellre har kort, band i midjan, puffarmar eller inga alls, annan farg an vit osv osv. Nat du trivs i, som ar "du".

Forresten, ar det inte du som ar sa liten? Om jag minns ratt...

• Snoddasen

Jag brukar inte heller använda klänning ja eller feminina kläder heller för den delen.Men jag ska gifta mig i klänning.Och tro mig, många flabbade när jag sa att jag skulle ha klänning men jag är minsann jättefin i min...haha...till och med min svåger tycker det ;)

Så lugn, du kommer vara kanonfin i din klänning.

JustMeAndMyLove skrev 2009-06-07 14:11:56 följande:
    Berättade för en vän att jag ska ha brudklänning under ceremonin.(har aldrig klänning, kjol, femenina kläder)Hon skrattar och säger:"Jag som trodde man skulle vara snygg på sin bröllopsdag"aj... den kändes kan jag lova
  • Fenixx

blir ju bara roligt att chocka alla era gäster när dem ser hur otroligt fina ni kommer vara i klänningarna!

• Nippran
    JustMeAndMyLove skrev 2009-06-08 21:53:34 följande:
    Fan att sånt där sätter sig så hårt.Nu vill jag inte ha klänning längre.. Känns som att alla kommer le falskt och tycka att det är skitfult...men men, som sagt: långt kvar än, man får se hur det blir!
    Skit i hennes åsikt och spydiga kommentar! Den är jättefin din klänning! Du kommer att äga!
  • Ellie Lo

Jag pratade med en vän till mig som jag bjudit till bröllopet. Hon tyckte att jag skulle bjuda en gammal gemensam kompis till oss som hon fortfarande umgås med fast jag har inte alls nån kontakt med henne. När jag sa att jag inte kommer bjuda henne eftersom vi inte har kontakt så sa min "vän" att isåfall så stannar jag nog bara över vigseln för det är ju inte kul att gå på fest utan nån man känner. "Jag känner ju bara dig och du kommer ju vara så upptagen med annat"

Jag hade bjudit både henne och hennes sambo men han kommer absolut inte för han "känner ju inte dig alls".

Det kommer vara en hel del andra i vår ålder som är kompisar till oss och som hon säkert skulle kunna prata med, men hon sa att hon skulle fundera på om hon vill stanna. Det är INTE ett stort släktbröllop, vilket jag sa till henne men hon var ändå tveksam. Jag blev verkligen jätteledsen.

Tidigare idag fick jag sms från en annan kompis. "Behöver du fler adresser?" Jag svarade nej för jag ska bara bjuda tre personer av de som jag umgicks med på gymnasiet, de som jag fortfarande har kontakt med och han är en av dem.
    "Ska du inte bjuda X?" frågade han då. X är HANS bästa kompis som jag inte har nån kontakt med alls.

Vad är det med kompisar som vill att man ska bjuda deras kompisar för att de ska ha roligt?

• Panzerfaust
    JustMeAndMyLove skrev 2009-06-08 21:53:34 följande:
    Fan att sånt där sätter sig så hårt.Nu vill jag inte ha klänning längre.. Känns som att alla kommer le falskt och tycka att det är skitfult...men men, som sagt: långt kvar än, man får se hur det blir!
    Du skulle serverat en kall knogmacka och dragit tillbaka inbjudan. Vafan även om du kör "grabbigt" annars finns det väl ingenting som säger att du inte kan köra klänning? Nu kanske jag bara stampar stenhårt på alla homo-tår som finns men personligen tycker jag det ser helt bananas ut när två kvinnor gifter sig och den ena har "manliga" kläder på sig.
  • JustMeAndMyLove

hehe, nja liten vet jag inte men smal och lång :)
    Ja, jag tror jag kommer få provas klänningar ett tag innan jag kan bestämma mig, eftersom det är så ovant... Ja nä nu har jag kommit över hennes kommentar i alla fall tror jag, blev bara väldigt sårad och paff

090208 skrev 2009-06-08 22:09:09 följande:
    Jag tror att alla kommer bli overraskade och tycka du ar jattefin. Eftersom dom inte ar vana att se dig sa.Se bara till att det ar din stil, du kanske hellre har kort, band i midjan, puffarmar eller inga alls, annan farg an vit osv osv. Nat du trivs i, som ar "du".Forresten, ar det inte du som ar sa liten? Om jag minns ratt...
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2