• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2

Förra tråden blev populär, därför fortsätter vi nu med tråd 2.

(Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m3222397.html)

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått?

Min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2
  • wildalila

Men gud vad människor babblar alltså.

Det värsta jag visste var alla som började snacka om barn.
    Vi vill båda ha barn men det var juh inte därför vi gifte oss. Men så fort man e gift ska man skaffa barn helst dagen efter ska det ploppa ut en unge.
    Jag har barnlängtan och vill verkligen men som det ser ut för oss idag så funkar det inte då jag inte är fastanställd och vi bor i en 2:a.
    När ska folk sluta att lägga sig i andras liv och deras sexliv. Men största fråga alltså.

Någon mer som känner igen sig det fallet??

• JustMeAndMyLove

HAHAHAHA!!! klockren comeback ;)

Boomtown skrev 2009-07-06 20:36:03 följande:
    Min mor sa: Ni vet väl att det inte blir annorlunda efter ni gift er? jo tack, jag vet att jag inte är huvudpersonen i Askungen.
  • Pingstdagen2010

När jag berättade för min mamma att vi ska gifta oss nästa år var hennes första fråga:
    Vart ska ni gifta er?
    När hon fick veta att bröllopet inte kommer att stånda på min hemort blev hon väldigt ängslig och orolig. Hon ställde en massa konstiga frågor:

Men vart ska vi bo?
    Kan vi bo i er lägenhet?
    Hur ska vi hitta till kyrkan och till festlokalen?
    Hur ska vi ta oss hem från festlokalen?
    Vem ska ta hand om oss?

HALLÅ, brukar man inte bli glad och gratta sin dotter som just berättat att hon ska gifta sig????

• lingonris
    Pingstdagen2010 skrev 2009-07-06 23:49:31 följande:
    När jag berättade för min mamma att vi ska gifta oss nästa år var hennes första fråga:Vart ska ni gifta er?När hon fick veta att bröllopet inte kommer att stånda på min hemort blev hon väldigt ängslig och orolig. Hon ställde en massa konstiga frågor:Men vart ska vi bo?Kan vi bo i er lägenhet?Hur ska vi hitta till kyrkan och till festlokalen?Hur ska vi ta oss hem från festlokalen?Vem ska ta hand om oss?HALLÅ, brukar man inte bli glad och gratta sin dotter som just berättat att hon ska gifta sig????
    har man en ängslig mor så blir dom ju stackarna lite nervösa
  • Boomtown
    JustMeAndMyLove skrev 2009-07-06 23:29:32 följande:
    HAHAHAHA!!! klockren comeback ;)
    hihi
  • roslagsbruden

Har också fått en hel del barnkomentarer vilket är rätt jobbigt eftersom vi försökt bli med barn i över ett halvår redan och inget händer...

wildalila skrev 2009-07-06 20:46:54 följande:
    Men gud vad människor babblar alltså. Det värsta jag visste var alla som började snacka om barn. Vi vill båda ha barn men det var juh inte därför vi gifte oss. Men så fort man e gift ska man skaffa barn helst dagen efter ska det ploppa ut en unge. Jag har barnlängtan och vill verkligen men som det ser ut för oss idag så funkar det inte då jag inte är fastanställd och vi bor i en 2:a.När ska folk sluta att lägga sig i andras liv och deras sexliv. Men största fråga alltså.Någon mer som känner igen sig det fallet??
  • Boomtown

När jag skulle till floristen, märk väl att jag är 32 år!

Min mamma återigen: Kom ihåg att du inte har råd med vad som helst, kom ihåg att säga att du håller en BUDGET. Du kan inte bara gå in och beställa sådär. Har jag rätt att bli irriterad?? Jag är väl vuxen nog att själv gå in och fråga om de har en bukett för en 500 hundring. Ingen vet bättre än jag själv att min plånbok mest består av dammråttor. Nej, jag kan ju fråga om jag kan få ta en bukett för 3000 på avbetalning, helst för 50%ränta! Eller vad fan tror hon? Blir så irriterad. Gubben har jätteroligt åt att hon behandlar mig som en 12-åring.

• Boomtown
    Pingstdagen2010 skrev 2009-07-06 23:49:31 följande:
    När jag berättade för min mamma att vi ska gifta oss nästa år var hennes första fråga:Vart ska ni gifta er?När hon fick veta att bröllopet inte kommer att stånda på min hemort blev hon väldigt ängslig och orolig. Hon ställde en massa konstiga frågor:Men vart ska vi bo?Kan vi bo i er lägenhet?Hur ska vi hitta till kyrkan och till festlokalen?Hur ska vi ta oss hem från festlokalen?Vem ska ta hand om oss?HALLÅ, brukar man inte bli glad och gratta sin dotter som just berättat att hon ska gifta sig????
    Vilka mödrar vi har. min sa heller inte grattis. Frågade bara var vi skulle vara och hur vi skulle bära oss åt. Styvfar klämde in med en åsikt om att vi kunde gifta oss vid korvgrillen så var maten fixad. Men tyvärr så vill jag inte att mitt hår ska lukta hamburgare på den stora dagen och så kletar det så besvärligt.
  • Boomtown
    roslagsbruden skrev 2009-07-07 10:25:48 följande:
    Har också fått en hel del barnkomentarer vilket är rätt jobbigt eftersom vi försökt bli med barn i över ett halvår redan och inget händer...
    Du vet väl att du inte har rätt att bli sårad? Då är du en bridezilla. Blir du väl med barn så ska det klappas och nypas på de mest besvärliga ställen. Ryter du ifrån så är du en hormonstinn kossa och det skrattas. Märk väl att de ska veta allt personligt om din kropp. Du är nu allmän egendom.

Skojar bara vet du! Men det kändes så för mig. KRAM
  • Bustroll

appråpå barn...fick höra av en av gästerna (m2bs låtsassysters gubbe, som själva hadde kämpat i flera år med sin dotter...) "jaha...då ploppar det ut en lilleman snart då."
    (Vet inte ens vad jag svarar längre på den frågan, har hört den så många gånger så jag lyssnar knappt längre.)
    Nja, tyvärr inte. Skulle ju gärna men det blir ju när det blir, kan inte trolla . Tror inte att de skulle uppskatta om jag sa så, mamma skulle nog kidnappa mig och försöka hjärntvätta mig (hon kommer inte gilla att bli mormor, vill ju inte bli gammal )

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2