• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2

Förra tråden blev populär, därför fortsätter vi nu med tråd 2.

(Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m3222397.html)

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått?

Min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2
  • Moirie

Har vi samma mamma?
    Ett under att vi blivit så gamla utan att fullständigt tappa bort oss och ställa till det, trots att vi inte håller mamma i handen hela tiden.

Boomtown skrev 2009-07-07 10:28:57 följande:
    När jag skulle till floristen, märk väl att jag är 32 år!Min mamma återigen: Kom ihåg att du inte har råd med vad som helst, kom ihåg att säga att du håller en BUDGET. Du kan inte bara gå in och beställa sådär.
  • BlivandeFruPettersson

Tänkte just detsamma. Min mamma tyckte minsann att vi kunde hålla det superenkelt och bara bjuda närmsta familjen på festen, och varför ska det vara nödvändigt med att åka på bröllopsresa långt bort, det kostar ju också en massa pengar!

SUCK! Jag är ju bara 26, så mitt ekonomiska tänkande är förmodligen inte fullt utvecklat än...

Moirie skrev 2009-07-07 13:01:45 följande:
    Har vi samma mamma? Ett under att vi blivit så gamla utan att fullständigt tappa bort oss och ställa till det, trots att vi inte håller mamma i handen hela tiden.
  • lolca

Det är fantastiskt roligt att läsa alla era kommentarer. En del skrattar jag åt, en del blir jag bara förbannad när jag läser.

Helt klart en underhållande tråd! Och en tråd där man kan få avreagera sig på.

Jag har gift mig, och vi fick nästan inte alls några tråkiga kommentarer vilket var skönt! Alla gratulerade oss och tyckte det var roligt! Utom då min svärmor kanske. Hon har en förmåga att ställa sig själv i centrum och få allt att kretsa kring henne. Så även vårt bröllop. Allt var ju så jobbigt, och hur skulle det ordna sig och var de tvungna att köpa bröllopspresent.. Summa summarum är att vårt bröllop var jobbigt för henne. Ett tag kändes det inte alls bra och min man tyckte det var väldigt tråkigt.

Men vår bröllopsdag blev den bästa dagen i vårt liv!! Synd att man bara ska göra det en gång i sitt liv
    Min svärmor höll ett jättevackert tal (hade jag inte förväntat mig).

Men, så var vi hos dem i söndags och vi satt och pratade om ditten och datten. Då kläcker hon ur sig att: "ni måste minsann ha haft det jättejobbigt under våren med allt runt ert bröllop"

Nja.. Jag har inte haft det jobbigt någon gång under den här resan! Att planera bröllopet var det roligaste jag gjort! Men det är lite typiskt henne, att alltid se det negativa och inte kunna se något positivt. Tråkigt, men det kommer nog alltid att vara så!

• Bettertogether

De mest korkade kommentarerna är väl de kommentarer vi INTE fått. Mina vänner fullkomligt ignorerar att vi ska gifta oss. Det är inte det att de inte vet, för det gör de säkert.. Men det har inte nämnts så mycket som EN gång i mitt sällskap. :( Det är bland annat ignoransen som spelade in när vi valde att inte bjuda andra än de vänner vi verkligen umgås ständigt med. Det är väl klart att ingen annan bryr sig om våra bröllopsplaner så som vi gör, och inte behöver vi prata om dem hela tiden heller.. Men ett litet "Åh så roligt" hade väl inte suttit helt fel :)

Men då var det ju samma "vänner" som hade slagit vad om vilken högtid som skulle bli vår förlovningsdag också. Då fick de minsann en utskällning som hette duga.

• Bustroll

Låter som ngr av mina vänner, har inte hört ett knyst trotts att deras inbjudan varit ute sen över en månad. Och det är gamla barndomskompisar...inte ens ett "vad roligt" kom det

Bettertogether skrev 2009-07-08 11:12:05 följande:
    De mest korkade kommentarerna är väl de kommentarer vi INTE fått. Mina vänner fullkomligt ignorerar att vi ska gifta oss. Det är inte det att de inte vet, för det gör de säkert.. Men det har inte nämnts så mycket som EN gång i mitt sällskap. :( Det är bland annat ignoransen som spelade in när vi valde att inte bjuda andra än de vänner vi verkligen umgås ständigt med. Det är väl klart att ingen annan bryr sig om våra bröllopsplaner så som vi gör, och inte behöver vi prata om dem hela tiden heller.. Men ett litet "Åh så roligt" hade väl inte suttit helt fel :)Men då var det ju samma "vänner" som hade slagit vad om vilken högtid som skulle bli vår förlovningsdag också. Då fick de minsann en utskällning som hette duga.
  • Boomtown

BlivandeFruPettersson och Moirie:

Antingen så har vi samma mor eller så sitter de på ett annat forum under tråden "De dummaste kommentarerna man kan kläcka till sina döttrar som planerar bröllop" Dagens vinnare vinner en vetekrans

• 090208

Jag har inte heller hort sa himla manga grattis. Men som jag namnt tidigare sa kan jag forlata och forsta t.ex mina foraldrar, som bara traffat karln 1 gang! Och eftersom vi bara hade varit ihop ett ar nar vi gifte oss.

En liten rolig kommentar jag fick av min faster, som nastan lat gratfardig: "Men, ska ni inte bli valsignade..?"
    Nu ar det namligen sa att jag inte ar det minsta religios. Min man ar, men inte kristen. Markligt att min faster tog det sa hart, hon ar inte kristen sjalv, tror pa Gud men lever som jag, sambo-forhallanden bakom sig etc.

Ar det fler som fatt pikar for att dom inte gifter sig i kyrkan infor Gud?
    Och annu varre, ar det nagon som fatt hora att brollopet blir sa trakigt borgerligt? Och man inte kan ha vitt etc etc? Sant gor mig himla ledsen...

• Moirie

Jag får höra en del trista kommentarer åt andra hållet, dvs varför ska vi gifta oss i kyrkan, varför klä upp oss, varför ha middag? Min släkt består mest av par som smet iväg till borgmästaren under lunchrasten för en snabbvigsel under 60 och 70-talet. Ska vi byta släkt?

090208 skrev 2009-07-08 11:36:20 följande:
    Ar det fler som fatt pikar for att dom inte gifter sig i kyrkan infor Gud?Och annu varre, ar det nagon som fatt hora att brollopet blir sa trakigt borgerligt? Och man inte kan ha vitt etc etc? Sant gor mig himla ledsen...
  • Moirie

Jag undrar om vissa personer skulle hitta något att klaga på oavsett hur vi gjorde? Låter skumt med ickereligiösa fastern som propsar på kyrklig välsignelse...

• Plummis83

Jag fick höra många konstiga kommentarer å frågor om varför vi skulle gifta oss just i den kyrkan vi valde och såna saker!!

Men i lördags när bröllopet var så kom alla de fram och sa att de förstod nu varför vi valde den kyrkan och att det var så fint osv.

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2