• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2

Förra tråden blev populär, därför fortsätter vi nu med tråd 2.

(Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m3222397.html)

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått?

Min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2
  • JustMeAndMyLove

Haha, ja nog skulle en och annan trans. få ont i fötterna :p

Tack alla för era kommentarer! Var län ge sen jag var in nu så jag hinner inte riktigt med i alla forumtrådar längre, hehe.

Panzerfaust skrev 2009-06-09 23:16:58 följande:
    Du skulle serverat en kall knogmacka och dragit tillbaka inbjudan. Vafan även om du kör "grabbigt" annars finns det väl ingenting som säger att du inte kan köra klänning? Nu kanske jag bara stampar stenhårt på alla homo-tår som finns men personligen tycker jag det ser helt bananas ut när två kvinnor gifter sig och den ena har "manliga" kläder på sig.
  • DCL

Känns som att jag platsar in här nu... Blev oerhört besviken när släktingar från mammas sida som vi alltid umgåtts mycket med, talar om att de inte kan komma på vårt vinterbröllop, som vi förvarnat lite om nu, för just det datumet har de tänkt att göra alla sina julklappsinköp....? I staden som ligger en knapp timmes bilfärd från deras hem. Kändes inte så roligt...

• T0612

min farmor frågade om jag tvingades eller om jag verkligen valt att gifta mig frivilligt.. hon var fast besluten att jag måste vara gravid(vilket jag inte är) det var den enda anledningen hon tycke verkade rimlig

• Skogsälvan
    DCL skrev 2009-06-23 20:39:39 följande:
    Känns som att jag platsar in här nu... Blev oerhört besviken när släktingar från mammas sida som vi alltid umgåtts mycket med, talar om att de inte kan komma på vårt vinterbröllop, som vi förvarnat lite om nu, för just det datumet har de tänkt att göra alla sina julklappsinköp....? I staden som ligger en knapp timmes bilfärd från deras hem. Kändes inte så roligt...
    Men va!!! Det var det dummaste. Låter som min blivande svägerska, hon "kunde" inte komma när jag fyllde 30 för hon skulle på stan med sin dotter. De bor på stan.
  • J D

Jag har fått höra på omvägar att en nära släkting tycker att vi som är så traditionsenliga (för att vi är de enda i släkten som gifter oss och har fest) naturligtvis måste ha brudöverlämning (sagt på ett "hon tror ju att hon är ngt"-vis, I'm sure).

För det är ju verkligen en svensk tradition med brudöverlämning och jag är ju verkligen inte feminist... Ja, just det ja... Det värsta är att de inte kan säga det direkt till mig så jag har en chans att upplysa denne troende person om att det inte är svenska kyrkans ordning...

• passionsblomman

Ursäkta, men det var-efter att ha hängt med dig i lite trådar-faktiskt väldigt roligt!

Har hon inte träffat dig den här personen? Kan man undra...

J D skrev 2009-06-24 09:41:33 följande:
    Jag har fått höra på omvägar att en nära släkting tycker att vi som är så traditionsenliga (för att vi är de enda i släkten som gifter oss och har fest) naturligtvis måste ha brudöverlämning (sagt på ett "hon tror ju att hon är ngt"-vis, I'm sure).
    För det är ju verkligen en svensk tradition med brudöverlämning och jag är ju verkligen inte feminist... Ja, just det ja... Det värsta är att de inte kan säga det direkt till mig så jag har en chans att upplysa denne troende person om att det inte är svenska kyrkans ordning...
  • J D
    passionsblomman skrev 2009-06-24 10:02:24 följande:
    Ursäkta, men det var-efter att ha hängt med dig i lite trådar-faktiskt väldigt roligt!Har hon inte träffat dig den här personen? Kan man undra...J D skrev 2009-06-24 09:41:33 följande:

I know

Hahaha, ja man kan ju undra. Jojomen, visst har vi träffats många ggr men det verkar som att det är som så ofta iaf med min släkt- man bestämmer sig för hur en person är och struntar i att lära känna denne. Med juristexamen och bröllop innan 25 är jag helt klart den som får bära det konservativa oket även om jag är den mest radikala av alla .

• shakynose
    Panzerfaust skrev 2009-06-09 23:16:58 följande:
    Du skulle serverat en kall knogmacka och dragit tillbaka inbjudan. Vafan även om du kör "grabbigt" annars finns det väl ingenting som säger att du inte kan köra klänning? Nu kanske jag bara stampar stenhårt på alla homo-tår som finns men personligen tycker jag det ser helt bananas ut när två kvinnor gifter sig och den ena har "manliga" kläder på sig.
    NÄHÄ, fördetgördetinteallsdet! Portia och Ellen var SMASHING!!!!
  • MulleNuh

Jag fick en puckad kommentar 3 dagar innan bröllopet faktiskt av en kompis.

Vilken tid gifter ni er?!?! (öhhh du har haft din inbjudan i 4 månader)

Oj varför gifter ni er så sent som kl 17?!?! Det brukar man ju inte göra!!!

Öhhhhhhhhh, håll käft... (tänkte jag)

• JustMeAndMyLove

Själv tycker jag det är sjukt fint oavsett kllädval med alla bröllop överhuvudtaget ;)
    Och ja de såg UNDERBARA ut!!!

shakynose skrev 2009-06-24 11:23:40 följande:
    NÄHÄ, fördetgördetinteallsdet! Portia och Ellen var SMASHING!!!!
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2