• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2

Förra tråden blev populär, därför fortsätter vi nu med tråd 2.

(Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m3222397.html)

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått?

Min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2
  • MV85

J D skrev 2009-05-31 12:00:14 följande:

(Det är ju verkligen skillnad på förlovningar och förlovningar!) Men om lillasyster gifter sig först borde väl ingen höja på ögonen när du gifter dig?! Min lillasyster och hennes sambo har varit tillsammans i fem år i år så jag tror iofs att folk hade blivit mindre förvånade om de hade gift sig trots att de bara är 22.
    haha nej nej, nu missförstod du mig... Det är jag som är lillasyster... "fröken perfekt" är min storasyster som "bara" har en framgångsrik internationellt erkänd (inom sitt yrke) sambo, stor villa (ca 250kvm) o två A-barn födda som i en film med 4-5timmars värkarbete o sedan "plopp" utan stygn o hela kittet..
    Det är jag som är den "misslyckade" i vår familj, det svarta fåret... o ändå gifter jag mig först
  • J D
    MV85 skrev 2009-05-31 12:08:48 följande:
    J D skrev 2009-05-31 12:00:14 följande:haha nej nej, nu missförstod du mig... Det är jag som är lillasyster... "fröken perfekt" är min storasyster som "bara" har en framgångsrik internationellt erkänd (inom sitt yrke) sambo, stor villa (ca 250kvm) o två A-barn födda som i en film med 4-5timmars värkarbete o sedan "plopp" utan stygn o hela kittet..Det är jag som är den "misslyckade" i vår familj, det svarta fåret... o ändå gifter jag mig först
    Aha, get your point (läste extremt slarvigt där)! Min syrra har också fått vara underdog under vår uppväxt medan jag var fröken perfekt i sann storasysterstil. Det där har dock ändrats mkt när vi blev större (och jag har alltid avskytt den rollen). Konstigt att din syster inte har gift sig innan hon skaffade barn-det brukar ju annars vara en sann princip för oss perfektioniser .

Förstår skadeglädjen .

• MV85

J D skrev 2009-05-31 12:14:39 följande:

Aha, get your point (läste extremt slarvigt där)! Min syrra har också fått vara underdog under vår uppväxt medan jag var fröken perfekt i sann storasysterstil. Det där har dock ändrats mkt när vi blev större (och jag har alltid avskytt den rollen). Konstigt att din syster inte har gift sig innan hon skaffade barn-det brukar ju annars vara en sann princip för oss perfektioniser . Förstår skadeglädjen .
    Svårt att gifta sig innan man skaffar första barnet när barnets fader redan är gift Skilsmässan gick inte igenom förrän hon var i 6:e månaden (de hade barn o hon motsatte sig den)... o syster blev gravid efter 2 månader tillsammans...
  • J D
    MV85 skrev 2009-05-31 12:19:12 följande:
    J D skrev 2009-05-31 12:14:39 följande:Svårt att gifta sig innan man skaffar första barnet när barnets fader redan är gift Skilsmässan gick inte igenom förrän hon var i 6:e månaden (de hade barn o hon motsatte sig den)... o syster blev gravid efter 2 månader tillsammans...
    Ooo, snaskigt! Men är det inte himla svårt att upprätthålla perfekta fasaden i ett sådant läge?!
  • MV85

J D skrev 2009-05-31 12:27:06 följande:

Ooo, snaskigt! Men är det inte himla svårt att upprätthålla perfekta fasaden i ett sådant läge?!
    Nja... Hon agerade perfekt efter förutsättningarna istället sen så.. Skilsmässan var ju redan inlagd om innan, så de gjorde ju inte jättefel i allafall... Sen flyttade hon till rätt stad efter 6 månader, men i egen lägenhet tills barnet var ca 6 månader.. De berättade för hans tidigare barn (som är tonåringar allesammans) när hon flyttade dit, sen träffades de lite kort så de lärde känna varandra o så de fick träffa sin lillebror o så ibland... Innan de så småningom flyttade ihop. Nu säljer de huset han hade sedan innan o har köpt ett eget tillsammans.. När grabben är 3 o dottern 1år gammal...
    Det hela har gjort att hans föräldrar älskar henne o hans barn likaså.. För att allt är skött på ett så bra sätt...
  • J D
    MV85 skrev 2009-05-31 12:31:12 följande:
    J D skrev 2009-05-31 12:27:06 följande:Nja... Hon agerade perfekt efter förutsättningarna istället sen så.. Skilsmässan var ju redan inlagd om innan, så de gjorde ju inte jättefel i allafall... Sen flyttade hon till rätt stad efter 6 månader, men i egen lägenhet tills barnet var ca 6 månader.. De berättade för hans tidigare barn (som är tonåringar allesammans) när hon flyttade dit, sen träffades de lite kort så de lärde känna varandra o så de fick träffa sin lillebror o så ibland... Innan de så småningom flyttade ihop. Nu säljer de huset han hade sedan innan o har köpt ett eget tillsammans.. När grabben är 3 o dottern 1år gammal...Det hela har gjort att hans föräldrar älskar henne o hans barn likaså.. För att allt är skött på ett så bra sätt...
    Aha, ja, det var ju verkligen tjusigt skött hela saken! Förstår att sådant uppskattas även om jag själv skulle ha himla svårt att vara så tålmodig .
  • MV85

J D skrev 2009-05-31 12:41:28 följande:

Aha, ja, det var ju verkligen tjusigt skött hela saken! Förstår att sådant uppskattas även om jag själv skulle ha himla svårt att vara så tålmodig .
    hehehe ja, jag med... men tror inte man har så mycket val i det läget faktiskt.... Är nog bara o "suga på den sura karamellen" o tacka för det man får...
    Men OJ så OT vi varit nu heheheh
  • Aleta

Hahaha! Har någon verkligen sagt så?

Lovecats skrev 2009-05-31 10:55:23 följande:
    "Slå nu inte på för stort. Folk blir så skadeglada ifall äktenskapet inte håller om man har haft en stor fest."
  • Aleta

Ojojoj, vad jag skrattar!

Lovecats skrev 2009-05-31 11:02:34 följande:
    När vi sa att vi ska gifta oss borgerligt sa svärmor: Ska du ta ifrån mig ett kyrkobröllop?"! (Hmmm...vem är det som ska gifta sig? Var snäll och påminn mig, jag har glömt).När vi svarade att vi ska gifta oss på ett slott replikerade hon nöjt "Jamen då så!" Hon ville väl bara att hennes älskade son skulle gifta sig pampigt Svärmor är i övrigt världens raraste.
  • J D
    MV85 skrev 2009-05-31 12:45:34 följande:
    J D skrev 2009-05-31 12:41:28 följande:hehehe ja, jag med... men tror inte man har så mycket val i det läget faktiskt.... Är nog bara o "suga på den sura karamellen" o tacka för det man får...Men OJ så OT vi varit nu heheheh
    Nej, precis, iaf om man är en hänsynsfull person som din syster verkar vara. Sneglar man på familjeliv.se kan jag dock säga att det inte verkar vara så vanligt med sådant tålamod . Hahaha, ja, rätt OT blev det.
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop? Tråd 2